• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käyttämätön osuus renkaan sivulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja monk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käyttämätön osuus renkaan sivulla - paljonko olet kallistanut?

• 0 cm

Ääniä: 0 0,0%
  • 0-0,5 cm

• 0,5-1 cm

Ääniä: 1 33,3%
  • 1-1,5 cm

• 1,5-2 cm

Ääniä: 2 66,7%
  • 2-3 cm

• yli 3 cm

• Ääniä yhteensä
    3
Kaikki ovat varmaan joskus tämän omasta pyörästään katsoneet: kuinka paljon koskematonta kulutuspintaa on takarenkaasi sivussa?

Eole.

edit: Suomeksihan tuo koskematon alue on nimeltään Pussy Stripe.
tounge.gif

En ole ajellu radalla, joten onhan tota pari- kolme senttiä varmaan. Tarttiskohan kokeilla soratiellä kanttailua
idea3.gif

Viimeäänestyksessä jouduin vielä vastamaan häpeällisen 0,5cm...
biggrin.gif
Nyt on koluttu myös renkaan laidat.
Noita "pussy stripejä" on muutes kiva bongailla jostain esim. ärräpyöristä kaupungilla kun pahimmillaan tapaa just jotain 2cm straippeja!
wink.gif

Eole.

edit: Suomeksihan tuo koskematon alue on nimeltään Pussy Stripe.
tounge.gif
Mä tykkään enemmän termistä "chicken stripe". Mulla sitä on vielä about sentin verran molemmissa renkaissa. Jos sen haluais kokonaan pois, pitäis pyörä olla noin 90 asteen kulmassa maahan nähden, mut näähän nyt on aina vaan tekosyitä
biggrin.gif
Ai ihan pystyssä *nusnus*
Tarkotit varmaan 45 astetta?
Itellä reilu sentti siellä sellasta ihan koskematonta, ei oikeen kadulla tuu sopivia paikkoja niitä raaputella. Ainakaan sellasia etä ite uskaltasin
blush.gif

Sen verran renkaat luistanut, että toiselta puolelta ei löydy koko matkaa koskematonta pintaa.
biggrin.gif

mites tässä suurimmalla osalla on nolla, vaikka kadulla näkyy useimmilla olevan sentti?

No jos on joku olla on sentti niin multa saa muutamalla kympillä 120/60R17 Bridgestone 012:n jossa reunat on loppu ja keskeltä lähes täysi pinta. Ostakaa pois!

Mä tykkään enemmän termistä "chicken stripe". Mulla sitä on vielä about sentin verran molemmissa renkaissa. Jos sen haluais kokonaan pois, pitäis pyörä olla noin 90 asteen kulmassa maahan nähden, mut näähän nyt on aina vaan tekosyitä
biggrin.gif
Ai ihan pystyssä *nusnus*
Tarkotit varmaan 45 astetta?
Itellä reilu sentti siellä sellasta ihan koskematonta, ei oikeen kadulla tuu sopivia paikkoja niitä raaputella. Ainakaan sellasia etä ite uskaltasin
blush.gif
[/QUOTE]
Aa... hyvää *nusnus*-toimintaa. Itseasiassa mä tarkotin 90 asteen kallistusta, enkä maahan nähden, hyvä huomio. Mut kyl mulla on niin ylilevee kumi kapeella vanteella, että toi astemäärä on kuitenkin oikein, 45 astetta kallistuu kyllä
smile_org.gif

Eihän noita viitti kaduilla kulutella .. sattuu vaikka jotain mönjää
yhtä aikaa niin sitten ollaan nutullaan liikenteen seassa ..
Radalla noita kulutellaan. Kannatta käydä kokeilemassa missä se
pito on vielä ihan OK .. ja siellähän se on missä ensin jalkatapit
rapsuttelee hyvän aikaa radan pintaa .. ja sittenkin vielä on varaa ..
KUN tulee ikää niin ei enää tarvi kaduilla elvistellä. Mun munat ei
siitä suurene eikä pienene.
Jännä miten tuo pullisteluntarve iän myötä vähenee ja
fiilistelyn tarve kasvaa - naatiskellaan wuan. Hieman niinkuin nuo
ohittelutkin .. jos joku haluaa ajaa minun ohitse .. niin senkun vaan ..
eipä haittaa tippaakaan .. tai jos joku muu haluaa mennä ensin niin
kaikin mokomin ...
tounge.gif

Samankokoisissakin renkaissa on niin paljon eri profiileja tarjolla että reunojen tutkailu ei kerro paljon kallistuskulmasta. Vrt. touring-rengas vs. ratakumi. Sitten kun otetaan mukaan vielä kaikki koot ja erilaiset rengaspaineet niin muuttujia onkin jo aika paljon.

Back