• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käyttäjien kokemuksia selkäpanssareista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Blacksmith
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
hyvä kysymys kannattaa kysyä aina uudestaan!

itellä IXS:n yksiosainen (ei nivelletty) panssari ,tekijä joku prolife. mulla ei siitä mitään pahaa sanottavaa, tarpeeksi pitkän kun ottaa niin peittää häntäluunkin. mikään taitovoimisteluhan tolla ei onnistu, mutta pyörän selässä istuessa on mukava, kylmillä keleillä lämmittää :-) nykyään ilman selkäsuojaa ajaminen tosiaan tuntuu kuin ajais ilman turvavyötä, kuten eräs veli tuolla aiemmin todisti.

Forcefieldille ääni... mä oon heittätynytkin sen kanssa oikein tyylikkäästi ja hyvin toimi
smile_org.gif

nii, ootkos kattonut threadin jossa keskustellaan Liidelistä, siellä IXS/Prolife yms. suoja hintaan kolmeysi, jottai ei paha....

Mulla on Dainesen wawe 2 ja erittäin tyytyväinen oon ollut. Hunajakenno rakenne hengittää hyvin ja on kevyt. Ei vaan kannata unohtaa lattialle tallottavaksi.
smile_org.gif

Forcefieldiä ovat immeiset myös kehuneet ja messuilla hypistellessä vaikutti aivan pätevältä.

Käy sovittamassa mahdollisimman montaa eri mallia ja merkkiä niin kyllä se oikea löytyy.

nii, ootkos kattonut threadin jossa keskustellaan Liidelistä, siellä IXS/Prolife yms. suoja hintaan kolmeysi, jottai ei paha....
Mul on ollu toi liidelin suoja. Jotenkin jäykän olonen, vaikka kuulemma joissain testeissä on jotain kehuja saanutkin. Parempi kun ei mitään, mutta jotain parempaa haeskelen. En tiedä. Eurobikersin kuvastossa oli mielenkiintoisen oloinen "suojapaita", mahtasko siitä olla mihinkään. Ainakin voi td. näk testata kuiviltaan ennen ostopäätöstä.

Mul on ollu toi liidelin suoja. Jotenkin jäykän olonen, vaikka kuulemma joissain testeissä on jotain kehuja saanutkin. Parempi kun ei mitään, mutta jotain parempaa haeskelen. En tiedä. Eurobikersin kuvastossa oli mielenkiintoisen oloinen "suojapaita", mahtasko siitä olla mihinkään. Ainakin voi td. näk testata kuiviltaan ennen ostopäätöstä.
Suoja pelkiltään tuntuu turhan jäykältä mutta kun vetää nahkatakin siihen päälle niin istuu jo paremmin

Dainesen Waveja roikkuu seinällä kaksi kappaletta. Vanhan kanssa lippasin +200km/h ja todennäköisesti Wave pelasti selkävammalta; hunajakennossa on melkoinen monttu.

edit: Mutta siis, erinomainen suoja. Sopivan kokoinen, kevyt ja hengittävä. Ratapuvun alle juuri sopivan kompakti.

Itse käytän Spyken selkäpanssaria.Vaikea sanoa onko hyvä vai huono kun ei ole kokemusta muista. Itse olen kuitenkin ollut tyytyväinen ja se kai on tärkein juttu . klik

Mitäs mieltä olette tuommoisesta takin sitään survottavasta selkäsuojasta? Itselläni on Cloverin takki, jonka selkäosassa on muistaakseni "pussi", johon jonkinlaisen selkäsuojan voi laittaa.

Onkohan moinen toimiva ratkaisu? Pysyykö paikallaan, kun aletaan heittämään volttia?

Onko kukaan hankkinut Cloverin takkiin selkäsuojaa? Meneekö tuonne suoja kuin suoja, vai pitääkö olla nimenomaan ko. takkiin suunniteltu, jokin Cloverin oma malli?

Itseäni tuossa vaihtoehdossa kiinnostaa se, että selkäsuoja olisi aina automaattisesti mukana, kun takin kiskaisee ylleen. Ei siis mitään "ylimääräisiä" varusteita. Välttämättä tuo ei edes hiostaisikaan yhtään sen enempää kuin takki itsessään.

Täällä myös Dainese Wave 2 ja tyytyväinen käyttäjä. Se on käytössä tosi huomaamaton jos vaan koko on sopiva ja takki sen verran tiukka että painaa sen paikoilleen. Ensin ostin numeroa liian ison Waven, ja löysän goretex-takin alla se nousi ikävästi niskaan. Nyt numeroa pienempi suoja ja nahkatakki ja hyvin toimii.

Mitäs mieltä olette tuommoisesta takin sitään survottavasta selkäsuojasta? Itselläni on Cloverin takki, jonka selkäosassa on muistaakseni "pussi", johon jonkinlaisen selkäsuojan voi laittaa.

Onkohan moinen toimiva ratkaisu? Pysyykö paikallaan, kun aletaan heittämään volttia?

Onko kukaan hankkinut Cloverin takkiin selkäsuojaa? Meneekö tuonne suoja kuin suoja, vai pitääkö olla nimenomaan ko. takkiin suunniteltu, jokin Cloverin oma malli?

Itseäni tuossa vaihtoehdossa kiinnostaa se, että selkäsuoja olisi aina automaattisesti mukana, kun takin kiskaisee ylleen. Ei siis mitään "ylimääräisiä" varusteita. Välttämättä tuo ei edes hiostaisikaan yhtään sen enempää kuin takki itsessään.
Mulla on tuo Forcefieldin keskimmäinen malli A* takin selässä.

Tähän takkiin ainakin menee ja istuu hyvin.
Ei kai tuo niin hyvä ole kuin oikea suoja laskiessa persemäkeä jalat edellä asfaltilla, mutta muuten ei tulisi pidettyä mitään.  
nixweiss.gif

Muuten kyllä takki on aika istuvaa mallia ja suoja pysynee vaikka voltissa paikoillaan.

Itselläni on Rukan hengittävä hunajakenno-selkäsuoja. Toimii kelillä kuin kelillä. Ensi kerralla koitan löytää takin, jonne saa ostettua lisävarusteena kunnollisen selkäpanssarin, koska nyt on taas yksi vimpain lisää puettavaksi ennen kruisailun aloitusta.

Kiitos kaikille hyviä vinkkejä antaneille tahoille.

Kokeilin erilaisia liukureita ja päädyin tuohon Alpinestars Track Protection Vest -liiviin. Liivi tuntuu ohuelta paidalta päällä - lähinnä mieleen tulee joku tekninen juoksupaita tai vastaava. Liivi istuu huomattavasti paremmin kuin pelkkä suojus ja lisäksi rintaan sekä kylkiin tulee vielä toppauksia.

PS. Aloittelin ajokauden eilen... Valitettavasti oma pyörä ei ole vielä tullut, joten jouduin tyytymään kaverin säksättimeen...

Alpinestars Track Protection Vestistä jäi ensimmäisen sovittelukerran jälkeen sellainen mielikuva, että tuota ei pue sen kauempaa kuin muutakaan paitaa - liivi päälle, vetoketju kiinni ja menoksi.
062802moto_prv.gif

Paljon mukavammalta tuntui kuin normaali panssari. Kyllä tuota varmasti tulee käytettyä kun hieman kauemmas sieltä nakkikiskan kulmalta lähtee...

Tuolta Motostorm.it :stä tuo tilattiin hintaan 135 euroa (postikulut Suomeen 23 euroa).

Mitenkäs nuo koot tuossa Track Vestissä menee, onko kuinka venyvää kangasta? Kovasti himottaisi tilata mutta epäilyttää vähän kun tälläinen pitkähkö ruipelo olen eikä tuossa ole säätöjä kummiskaan...
omg.gif

edit: niin ja saunooko siinä?
tounge.gif

Mitenkäs nuo koot tuossa Track Vestissä menee, onko kuinka venyvää kangasta? Kovasti himottaisi tilata mutta epäilyttää vähän kun tälläinen pitkähkö ruipelo olen eikä tuossa ole säätöjä kummiskaan...
omg.gif

edit: niin ja saunooko siinä?
tounge.gif
Parin käyttökerran jälkeen ei vielä osaa sanoa saunooko tuossa. Näillä keleillä ainakin suhteellisen huomaamaton ajossa. Aluksi tuntui siltä että olisi kevyt reppu selässä, mutta äkkiä se muuttui huomaamattomasti.

Itse olen 186 ja n. 100 kg (kaljamahan alulla näet
tounge.gif
). Hyvin meni päälle, eli venyi mahankin yli. Tai oikeastaan toimii samalla korsettina
biggrin.gif
. Minulla siis kokona L, samoinkuin broidilla, joka on jotaan 188 cm, 80 kg ja yläkropassa lihaksia. Eli olisko teikäläiselle sitten tuo M-koko passeli. Kannattais melkein käydä paikallisessa liikkeessä kyllä kokeilemassa niin sittenpähän se selviää.

Back