• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytetyn takuu... miten toiminut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -perttu-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostettuani nykyisen pyörän sain siihen 12kk:n Finn-Takuun, joka tosin ei korvaa kulutusosia. Stefat menivät vaihtoon alkuvaiheessa eikä takuu korvannut, yhteydenotto liikkeeseen ja tulivat sitten vastaan korjauskustannuksissa. Ei ollut kallis remontti mutta ihan kiva mieli jäi ettei tarvinnut itse koko summaa maksaa.
lookaround_orig.gif

Kehun nyt ihan suoraan..  R.M. Heinolla Tampereella, Käyttöturva/takuuasiat osataan hoitaa, muista virmoista en tiedä... Niin ja mistäkö tiedän??  Kokemusta on..  Kiitos vielä Heinolle hienosta asioiden hoitamisesta..

Joo ja tääkään ei auttanut varmaan ketään..  sori.  
smile_org.gif
Joo näin on. Heinon lisäksi Moto-Seinäjoki on toinen mistä on kokemusta näissä asioissa ja hyvä mieli on jäänyt!
Heinolla se takuun osuus on hinnassa eli pari-kolme tonnia enemmän.  

Kehun nyt ihan suoraan..  R.M. Heinolla Tampereella, Käyttöturva/takuuasiat osataan hoitaa, muista virmoista en tiedä... Niin ja mistäkö tiedän??  Kokemusta on..  Kiitos vielä Heinolle hienosta asioiden hoitamisesta..

smile_org.gif
Joo näin on. Heinon lisäksi Moto-Seinäjoki on toinen mistä on kokemusta näissä asioissa ja hyvä mieli on jäänyt!
Jaa. Maksoin Heinolla (v.2007) koko pyörästä 3200e ja en muualla nähnyt 200e-1200e hintaisia tarjouksia. Moto-Seinäjoessa hinta oli joko 5800e tai 6800e (v.2004)

smile_org.gif
Jaa. Maksoin Heinolla (v.2007) koko pyörästä 3200e ja en muualla nähnyt 200e-1200e hintaisia tarjouksia. Moto-Seinäjoessa hinta oli joko 5800e tai 6800e (v.2004)
Jos ei muuta kriteeriä ole kuin halpa hinta niin nettimotosta löytyy yli tuhat pyörää jossa hinta on enintään 1000 euroa...

smile_org.gif
Jos ei muuta kriteeriä ole kuin halpa hinta niin nettimotosta löytyy yli tuhat pyörää jossa hinta on enintään 1000 euroa...
Ja ulkomaan vastaavat päälle niin päästään satoihin tuhansiin
062802moto_prv.gif

Alkuperäiseen kysymykseeni palatakseni soitin myyjäliikkeeseen ja kerroin asiallisesti (ilman oikeuksieni puolesta mekastamista) mitä oli tapahtunut. Myyjäliikkeen myymäläpäällikön kanssa päädyimme ainakin alustavasti pikku neuvottelun jälkeen minun mielestäni sopuratkaisuun eli myyjäliike maksaa puolet työkustannuksista ja rikkoutuneiden osien hinnan kotipaikkakuntani merkkihuollolle. Itse puolestani maksan sen toisen puolikkaan työn osuudesta ja samalla pyörän irtiollessa varmuuden vuoksi vaihdettavat osat. Käytännössä homma hoituu niin, että paikallinen merkkihuolto laskuttaa myyjäliikettä ja minua erikseen.

Kiitoksia kaikille soittamaan kannustaneille... kuluttajansuoja näyttäisi toimivan ainakin tällä kertaa  
thumbs-up.gif
Niin ja kyse oli -00 käyttöönotetusta ja karvan alle 6000 euron arvoiseksi hinnoitellusta pyörästä.

Maanantaiehtoona taas  
sport05.gif

Hyvä esimerkki siitä, että yleensä kun ensimmäiseksi otetaan asiallisella tavalla yhteyttä myyjäliikkeeseen, niin sopuun päästään. Pyörän iästä, luovuttaneesta komponentista riippuen pitää tietty ehkä itselläkin olla valmiutta neuvotella molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Omat kokemukset varsinkin aiemminkin tässä ketjussa mainitusta R.M Heinosta ovat aika hienot. Kaikki jälkikäteen ilmenneet minun mielestäni selvät virheet on mukisematta ja viivytyksettä kiireellä korjattu - palvelua sanon minä!

Kauppiaan etuhan on aina vähän tulla vastaan mutta tietenkin kauppias voi aina mennä pykälien taakse piiloon jos haluaa. Se nyt vaan sattuu olemaan välillä huono ratkaisu koska voihan käydä niin, että ongelmallisen pyörän (oli sen rikkonut kuka tahansa sitten) ostaja ei välttämättä tulekaan enään ostoksille kyseiseen liikkeeseen ja saattaapa viedä vielä kaverinsakin pois liikkeen potentiaalisista asiakkaista. Eli parin sadan remppa ja siitä riitely voi tulla vaikka seuraavan viiden vuoden erittäin kalliiksi liikkeelle.

Hyvä että sovinto löytyi ja tuntuu kyllä aika kohtuulliselle ratkaisulle.

Hyvä esimerkki siitä, että yleensä kun ensimmäiseksi otetaan asiallisella tavalla yhteyttä myyjäliikkeeseen, niin sopuun päästään. Pyörän iästä, luovuttaneesta komponentista riippuen pitää tietty ehkä itselläkin olla valmiutta neuvotella molempia osapuolia tyydyttävä ratkaisu.

Omat kokemukset varsinkin aiemminkin tässä ketjussa mainitusta R.M Heinosta ovat aika hienot. Kaikki jälkikäteen ilmenneet minun mielestäni selvät virheet on mukisematta ja viivytyksettä kiireellä korjattu - palvelua sanon minä!
Heinolla on todella hoidettu hienosti kaikki luvatut asiat,takuut ynnä muut.Yksi syy asioida siellä koska ei ole tarvinnut vääntää mistään.
Ja kohtuuratkaisuhan tuohon alkuperäiseenkin juttuun löytyi.Vaikuttaisi asialliselta kauppiaalta.

Back