• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytättekö kypärähuppua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina käytän huppua. Helpompi ja mukavampi pestä kuin kypärän sisuskalut. Ja saa kaulalle vähän lämmikettä. Rumahan se on ku mikä, mut niin olen mäkin
crazy.gif

Huppupahuppu. Tietysti, vähän on teletappimainen look, mut mitäpä siitä. Käytännöllisyys ratkaissee??

Hupun ulkonäöstä lienee turha murehtia, etenkin jos ulkonäkö on jo naurettava valmiiksi kun nahkahousut lönöttää persuksista ja muutenkin ryhti on kuin apinalla
tounge.gif

Nyt kun on etelässäkin ollut ihan talvikelit, olen käyttänyt hiihtäessä kypärähuppua pipon alla. Toimii ihan hyvin. On siinä kyllä yksi hankalauus. Räkää erittyy varsinkin lenkin toisella tunnilla vähän reilummin ja se on kaikki hupussa kiinni. Ei tunnu (eikä näytä) kauhean trendikäältä.

Onhan se typerän näköinen mutta aikas kätevä ja siksi oikeastaan aina ajellessa käytössä, niin ei tarvitse kaapia puutereita sun muita kypärän sisuksista pois.

Hämäävää kun kaikissa leffoissa naiset kiskaisee sen kypärän hitaasti hiukset hulmuten pois. Aika kaukana siitä visiosta kun itse ensin räpeltää lasit pois päästä, sitten kypärän ja teletappi-hupun, ja sen jälkeen yrittää haroa hiuksia edes jotenkin järkevästi, siinä sivussa etsien että mihin ne lasinsa oikein tiputti.
lookaround_orig.gif

Edut:
+Kypärä pysyy puhtaana
+Korvat ei lähde irti kun repii kypärää päähän tai pois
+viileillä ilmoilla lämmittää

Haitat:
-helvetin tyhmännäköinen => teletappi
withstupid.gif

-letti litistyy tehokkaasti varsinkin aamuisin kosteilla hiuksilla töihin lähdettäessä. Lisäksi aina joku tupsu päälaella pystyssä loppupäivän..
biggrin.gif

-joskus häiritsee näkökenttää, kun huppu jää vähän toispuoleisesti päähän kiireessä puettaessa.
Aina tulee käytettyä huppua juuri mainitsemistasi syistä.

Haitoista sen verran, että tyhmemmän näköinen mä olen ilman huppua, kaikki mikä peittää, on eduksi.
biggrin.gif

Maailman ärsyttävintä on, kun laittaa hupun huonosti, ja huomaa asian vasta motarilla (asun ihan vieressä). Sitä on aika paha korjailla, jos on jäänyt otsalta vähän korkealle, ja painaa niin s**tanasti.
Tuota "kypärä pysyy puhtaana" perustelua hiukan ihmettelen. Itse pidin aina kypärä huppua edellisessä kypärässäni kolmen vuoden ajan ja voin sanoa, että paskanen on! Kyllä se paska sinne kypärään vaan löytää, kun kesällä pää hikoaa ja tiepöly sinne jostain kuitenkin pääsee. Paras ratkaisu tuohon paskaantumiseen mielestäni on nuo pestävät sisukset.

Huppua en ole käyttänyt koskaan,kerran kokeilin ja kutitti niin maanperusteellisesti,mitempä rapsutat... ei muuta kuin pysähdyt ja huppu pois,sitte armoton kaahaaminen,että saa kaverit kiinni.

On totta,että kypärään tulee sellainen"ukin kammarin haju"
joka on lujassa lähtemään pois.
Meillä kypärät menee uusintaan keväällä ja tarkoitus olisi opetella käyttään korvatulppia ja huppua, saapa nähdä miten käy ja mopokin valmistuu maaliskuussa
biggrin.gif

Liikaa uutta vanhalle
crazy.gif

Pidän yleensä aina,todella pikasella tupakin-hakureissulla en ehkä jaksa vaivautua..Mut minusta se kyllä pitää kypärän siistimpänä huomattavasti pidempään ja onhan se nyt helpompi pestä se huppu ku kypärän sisukset! Olen ostanu useita huppuja ja vaihdan puhtaaseen usein,en anna senkään paskottua pitkiä aikoja,eipähän haise kypärä
033102ass_1_prv.gif
niin helposti.. Mut jokainen tyylillään!

Pidän lähes aina. 100% silkkinen on mukava, kevyt ja ohkanen. Eikä nuo paljoo maksa, vaikka useamman hankkii. On sitten aina puhdas päässä.

Niin ja huppu suojaa myös omaa päätä. Paskanen kypärä likaa myös puhtaat hiukset.

sanoi:
Hämäävää kun kaikissa leffoissa naiset kiskaisee sen kypärän hitaasti hiukset hulmuten pois. Aika kaukana siitä visiosta kun itse ensin räpeltää lasit pois päästä, sitten kypärän ja teletappi-hupun, ja sen jälkeen yrittää haroa hiuksia edes jotenkin järkevästi, siinä sivussa etsien että mihin ne lasinsa oikein tiputti.  
lookaround_orig.gif

Just noin
crazy.gif
Vaikka miten ennen ajoon lähtöä olis tukka kuinka tötteröllä pappiljuttien jäljiltä, niin johan on kypärää poisotettaessa kaikki eleganssi tipotiessään. Mut silti aina vaan  
062802moto_prv.gif

Aikaisemmin käytin mutta sittä ostin biker kaulurin ja kypärä huppu jäi turhaksi. paljon mukavanpi kun ei tarvii sitä huppua olla joka välissä asettelemassa ja sitten kun ei menekkään kunnolla ja ota kypärä pois päästä ja uusiks..
smile_org.gif

sanoi:
lookaround_orig.gif

Just noin
crazy.gif
Vaikka miten ennen ajoon lähtöä olis tukka kuinka tötteröllä pappiljuttien jäljiltä, niin johan on kypärää poisotettaessa kaikki eleganssi tipotiessään. Mut silti aina vaan
062802moto_prv.gif
Totta turisette!
biggrin.gif
Eipä vaan itellä tosiaan oo tukka kovin edustuskelponen kypärän jäliltä...

Eipä ole tullut käytettyä. Pää märkänä sitä kesähelteillä kuitenkin tulee ajettua, oli sitä huppua tai ei. Kylmänä vuodenaikana sitä kaljua sitten suojaa pipo.

Kypärähuppua käytän vain kelkkaillessa.

Polarbuffi saa täältä äänen, suojaa mukavasti kaulaa samalla kun potta pysyy puhtaana. Oonpa kokeillu ilmankin, ei tunnu luontevalta. Ulkonäköasiaa en ole miettinyt, huppu on osa varustusta ja ei siinä sen kummempaa. Buffi varsinkin on helppo tauoilla siirtää kuulan päältä pois.

Huppu, 100% silkkiä ja tiukka.
Ei tunnu kypärä sen kuumemmalta kuin ilman huppua.
Helppo pestä vaikka joka päivä, kuivuu hetkessä.

Ja suojaa pärstää kivasti kun suurin osa ajoista tulee suoritettua crossilasit tahi arskat päässä.
Pitää hiekalla ajaessa suurimmat pölyt ulkona, ei narsku hampaat illalla.
Kypärä siis mallia tour-x.

Back