• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytättekö kypärähuppua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svahnm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Buffia tulee käytettyä yleensä aina.
cool.gif

Käytän aina.

Kuumalla halpoja silkkisiä jotka saa heittää meneen ku likastuu ja kylmällä Rukan Wind Stopper. Välikeleillä silkki+buffi.

Ilman huppua lähtee nahat korvista, potta on sen verran tiukkasovitteinen.

viileämmillä ilmoilla aina huppu, jämähtää muuten niska helpommin, pidemmillä reissuilla se on melkein aina kun ei se helle ajaessa niinkään..mutta tauolla..ilmojen lämmetessä pelkkää buffia kehiin ja niin myös minä olen ostanut kypärän vain itselleni, hittoako sitä säästelee kun käyttöönhän se on tarkoitettu ja oma ajomukavuus on kuitenkin se pointti ainakin minulle eikä kypärän jälleenmyyntiarvo tms.
062802moto_prv.gif

Huppua tulee käytettyä lähes aina.
Suojaa viileemmillä keleillä ikävältä ajoviimalta ja taas kuumemmilla keleillä huppu imee hien eikä kypärän sisuksia tarvii jatkuvalla syötöllä pestä.

Yleensä pidemmillä matkoilla huppu päässä, ei hiki jää haisemaan ja muutenkin pysyy puhtaana. Kypärässä tosin irroitettavat sisukset, mutta silti. Ja sitten kaupungilla ym. lyhyillä matkoilla en aina jaksa laittaa huppua. Tosin usein laitan myös toisen kypärän päähän (sen vanhemman) kun en käytä huppua...

Silkkihuppu tai buffi käytössä. Yleensä melkein aina. Ei ihan parin kilsan siirtymillä välttämättä (esim. lähikaupasta kotiin..).

Ennen käytin, kun ei ollut kypärässä pestäviä sisuksia. Nykyään pesen sisukset ja hyvä tulee. Ei tuo huppu sitä kypärän paskaantumista estä, sitä hikoaa kesällä pää sen verran, että ihan kauheelle tuo kypärä haisee/näyttää vaikka pitäs mitä. Itse käytin sen takia, että oli kivempi vetää puhdas kypärähuppu päähän ja sen päälle sitten se paskanen kypärä.

Sitä paitsi tällee naisena on näppärää, että kypärään tarttuu valmiiksi meikkivoiteet ja silmämeikit. Ei tarvitse enää meikata, riittää kun lyö kypärän päähän ja ottaa sen sitten pois - meikit on tarttunut naamaan jota kuinkin oikeille paikoilleen. Sama voisi toimia myös hiuskiinteiden sun muiden kanssa...
wink.gif

Vähintää buffi.Kylmällä tulee käytettyä buffia ja huppua yhdessä.Suojaavat hyvin niskaa ja kaulaa.
smile_org.gif

Edut:
+Kypärä pysyy puhtaana
+Korvat ei lähde irti kun repii kypärää päähän tai pois
+viileillä ilmoilla lämmittää

Haitat:
-helvetin tyhmännäköinen => teletappi  
withstupid.gif

-letti litistyy tehokkaasti varsinkin aamuisin kosteilla hiuksilla töihin lähdettäessä. Lisäksi aina joku tupsu päälaella pystyssä loppupäivän..
biggrin.gif

-joskus häiritsee  näkökenttää, kun huppu jää vähän toispuoleisesti päähän kiireessä puettaessa.
Aina tulee käytettyä huppua juuri mainitsemistasi syistä.

Haitoista sen verran, että tyhmemmän näköinen mä olen ilman huppua, kaikki mikä peittää, on eduksi.
biggrin.gif

Maailman ärsyttävintä on, kun laittaa hupun huonosti, ja huomaa asian vasta motarilla (asun ihan vieressä). Sitä on aika paha korjailla, jos on jäänyt otsalta vähän korkealle, ja painaa niin s**tanasti.

Back