• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytätkö muuhun kuin moottoripyöräilyyn suunniteltuja varusteita ajellessa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeTi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Käytätkö muuhun kuin moottoripyöräilyyn suunniteltuja varusteita ajellessa?

Totesin tänään, että Haixin maiharit hakkaa noi ajotennarit 100-0. Niin turvallisuudessa kuin muissakin ominaisuuksissa.

Mites, onks muilla vastaavia varusteita mitkä on ajossa käytössä mp- varusteen sijaan? :)

182386_10151591449771211_2048628693_n.jpg

JeTi sanoi:
Totesin tänään, että Haixin maiharit hakkaa noi ajotennarit 100-0. Niin turvallisuudessa kuin muissakin ominaisuuksissa.

Mites, onks muilla vastaavia varusteita mitkä on ajossa käytössä mp- varusteen sijaan? :)

Eipä kyllä ole. Itse joskus maihareilla ajanut yhden reissun ja oli kyllä niin järkyttävät etten toiste aja. Jalka ei meinanut mahtua vaihdevivun alle ja kun vaihtoi niin ei ollut mitään tuntoa vipuun.

Ajotennareista en tiedä mutta omasta mielestäni kunnon ajokengille ei tuollaiset maiharit kyllä vedä vertoja.

Alkukeväästä ja loppusyksystä tulee joskus pidettyä lasketteluhanskoja kun en omista kunnon lämpimiä ajohanskoja.. ja helteillä joskus ihan shortsi-t-paita varustus, myönnetään.. :right:

Vanhoilla turvakengillä (töistä) tulee koko ajan mopoiltua. Ei löytyny vielä parempia, maiharit oli p:stä.

-vk-

Ei nyt ihan muuta kuin moottoripyöräilyyn suunniteltua, mutta mulla on perversio krossikamoihin kadulla. Siis esim kengät on matalavartiset crossit (minicrossiin suunnatut), leveelahkeista crossihousua, ääliöhelteillä panssaripaita + crossipaita, jne...

vma sanoi:
Ok, eli lenkkari/koristossu tason suojaavuudesta puhutaan. Lieneekö tuota keppoisemaa suojaa kuin puukengissä.

Kannattanee tutustua aiheeseen ensin ja aukoa päätään vasta sitten...

^ Auo ihmeessä soppareikääsi ja tiedota kokemuksen rintaäänellä tuon tossukan erinomaisesta suojaavuudesta.

Taajuus sanoi:
Ensin ostetaan musta pyörä ja täysmustat ajokamat, sitten vedetään päälle huomioliivi :dunno:

Tuota oon minäkin joskus ihmetelly, varsinkin kun noita valmiiks huomioväreissä olevia ajokamojakin on kaupan. Oma mopo on onneks se räikeen kawawihreä niin erottuu jo pelkästään sen puolesta jo liikenteessä. Vaikka eipähän tuolla tunnu silti kaikki huomaavan vaikka ääni ja värimaailmaa löytyy :rant:

Ja itse aiheeseen eli kelkkahanskoja on tullu käytettyä tänä keväänä.

Taajuus sanoi:
Ensin ostetaan musta pyörä ja täysmustat ajokamat, sitten vedetään päälle huomioliivi :dunno:

Juurikin näin! :thumbup:

Itselläni on tarpeeksi huomiovärejä kun on vihreä mopo ja xenonit :p

Pyöräilyshortsit (pehmusteilla) ajohousujen alla pehmittää pikku zetan penkkiä mukavasti lisää pitemmällä matkalla. :p

JOO!

1. Maiharit (Jalaksen) on ihan parhaat! ajokengät. (Tästä on muuten aika monta vääntö aikaisemmin). Niillä maihareilla voi sitten tallustaa muutoinkin. Saksalaiset (ja minä) on vallanneet niissä monia maita.

2. Goretakki, esim. Haglöfs tai Halti on ihan kelpoa kamaa sadeasuksi. Siis jos on riittävän väljä. Voi käyttää myös kohteessa ihan muutoin.

3. Haglöfsin repun-ja-kassin välimuoto oisko n. 50l on älyttömän hyvä vedenpitävä matkakassi. Teetin siihen suutarissa lisää lenkkejä irtohihnakiinnityksiä varten. Näkisittepä hienon Ver2 matkatavarajärjestelmäni! Aiemmin versiossa 1 käytin brittiläistä sotilasreppua (80l + 2 * 10l). Kummassakaan ei haittaa nopeusrajoitukset edes Germaniassa.

4. Kumihousuja (alushousukäyttöön) olen harkinnut kun ajaminen on niin kivaa, että se tuntuu välillä jopa LIIAN kivalta... Siis miehessä ja elimessä.

Miksi kaikkien kamojen pitäisi olla jotenkin dedikoituja?

Käänteisesti:
5. Kelkkailussa Rukan Gorepuku on ihan lyömätön.

ja vielä ihan sivusta:
6. Ostin älyttömän hyvän Sastan vindshopperi maastopuvun. Kyllä sai huomiota myös rinteessä...

Back