• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytätkö erillistä selkäpanssaria?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käytätkö erillistä selkäpanssaria? - ja jos käytät, niin millaista

• 1. En käytä

Ääniä: 1 100,0%
  • 2. Käytän

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
en käytä... vielä. Tavoitteena on kyllä moinen hommata kun ei tuo takinsuoja kovin luotettavalta tunnu.

Tarkoitus oisi kanssa hankkia selkäsuoja. Minkä hintainen tuo Lidlin suoja on ja saako niitä tällä hetkellä Lidleistä? Mä oon Dainesen suojaa kyllä suunnitellut, niistä lapsen koko oli sopiva, ja hintakin oli puolet halvempi kuin aikuisen(?)
Oiskohan se maksanut 40 euroa. Ei saa enää.. Keväällä myytiin, mutta voi olla että tulee uudestaan myyntiin.

Hei;

Tällä kaudella käytössä itsellä ja emännällä BMW Motorradin Selkäsuoja 2, joka suojaa paitsi selkärangan-lapaluut myös lantion tienoon ja solisluiden ympäristön.

Bike lehdessä oli testi nrossa 6/2006

8000 km on ollut jo selässä, ainut negatiivinen piirre näissä tulee olemaan kesä helteillä hikoillaan hiu :)kan enemmän kuin ennen.

Tuleehan sellasta käytettyä, jos vähänkään pidemmälle tulee lähdettyä tai sit radalla tietenkin. Jos keskustaan lähden käymään, niin ei silloin viitsi selkään pukea.
Ja panssari on Ufoplastin 099

Ei tulisi mieleenkään käyttää moista katukäytössä, käymässähän täällä vaan ollaan kuitenkin. Takissa on ihan kohtuulliset suojat, myös selässä ja niillä on pärjättävä...

Se on vaan ikävää jos loppuelämän joutuu viettämään pyörätuolissa =< Sitten voi tulla mieleen että olisinkohan välttynyt tältä jos olisin käyttänyt kunnon selkäsuojaa. Nooh kukin tyylillään.

Mikä on selkäpanssari? Miten sitä käytetään ja miksi? Onko se tarkoitettu tuulitakin tai t-paidan alle ajaessa vai käytetäänkö sitä normaalien suojavaatetusten lisänä? Niin,ja ketkä sitä käyttävät,kaikki motoristit vai moto-cross kuskit?
Kysyn siksi kun noita erilaisia suojia on jo ce-hyväksytyissä asuissa,eli puuttuuko noista hyväksytyistä joku terveydelle tärkeä kapine,vai onko tullut uusia lakeja tai säädöksiä?
Vai onko kyseinen suoja kehitetty markkinoita rikastuttamaan?
Asiallista keskustelua odottava
bowdown.gif

En käytä. Viime aikoina on kyllä ollut paljon puhetta sen hyödyllisyydestä noissa onnettomuustilanteissa. Elikä on harkintamyssyssä.

Mulla on semmonen Sinisalon suojapaita jossa on samassa selkä- hartia- ja kyynärsuoja.

edit: lisäksi käytän irrallisia polvi/säärisuojia. Puvun mukana tulevat suojat olen luonnollisesti joutunut poistamaan. Ajan pääasiassa sorateitä.

Mä sain Dainesen takin yhteydessä sinne vuorenväliin tulevan panssarin, niin tuleehan tuota käytettyä.

Forcefield tuli MP07 messuilta ostettua, alkukauden pidellyt ja nyt ei oikein osaa ilman sitä lähteäkään enää
lookaround_orig.gif

Vastataas tännekin sama minkä tuonne Selkäpanssaria hankkimassa ketjuun laitoin.

Ostin tuon Forcefieldin ja tyytyväinen oon ollu. Ainoa miinus on, että olkahihnat saisivat olla jämäkämmät kiristykseltään. Alakiinnitys on sitäkin jämäkämpi.

Takkeina on Alpinestars Stunt nahka, jossa pehmovaahtosuoja ja Richa Lynx tekstiili jossa on jämäkämpi suoja ja olen pitäny niiden omat suojat paikoillaan kun ei tunnu epämukavilta päällekkäinkään.

Ihan aina ei tule laitettua suojaa, mutta melkeen aina kuitenkin ja huviajolle (=ajamista ajamisen vuoksi) tai pidemmälle "hyötyajolle" aina.

Nyt kesäkuumilla saattaa olla, että lentelee nuo takkien omat suojat poies, jos se edes vähän viilentää.

Forcefieldin lärpäke ei oikein vakuuttanut kun sitä kuivakokeilin, mutta eihän sitä tiedä vaikka Dainese vaihtuis mullakin vaiheessa tuohon. Odottelen mielenkiinnolla kuumien kelien laajempia käyttökokemuksia, että kuinka kuuma tuo FF on.
Vaihdoin keväällä tuohon FF:ään, eikä se ole yhtään kuumempi kuin edellinen. Se on todella hyvin istuva kun lämpiää, muotoutuu täysin selkään. L koossa oli se pitkä lippa vaan vähän epäkäytännöllinen, radalla rupes hinkkaamaan kypärän alareunaa joten sakset käteen ja leikkaamaan ylimääräiset pois. Nyt on hyvä.

Toisen takin kanssa käytössä on erillinen, Louisin mallistosta otettu kova selkäsuoja, toisessa takissa takin oma "turha" suoja.

Juu. Käytän. Pitäis vaan ostaa kunnollinen (forcefield tai jotain)
sport05.gif

Back