• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käytätkö erillistä selkäpanssaria?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käytätkö erillistä selkäpanssaria? - ja jos käytät, niin millaista

• 1. En käytä

Ääniä: 1 100,0%
  • 2. Käytän

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Panssari on selässä aina kun ajamaan lähden. On vaan turvallisempi olo sen kanssa eikä se haittaa menoa pätkääkään. Panssari (Dainese Wave) piti huoltaa kun tarrat pettivät. Onneksi sain panssarin takaisin ennen kauden alkamista. Sen kuntoon saaminen nimittäin kesti ~2½kk. Ei oo italialaiset niitä kaikkein hätäsimpiä näissä takuuasioissa.

Panssari on selässä aina kun ajamaan lähden. On vaan turvallisempi olo sen kanssa eikä se haittaa menoa pätkääkään.
Se on tuo panssarikin vähän niin kuin nahat päällä ajellessa...
Tulee pian sellainen valheellinen turvallisuuden ja voittamattomuuden tunne
wink.gif

Ei vaan kyllä mullakin on panssari aina päällä kun ajelemaan lähden.
Poikkeuksena on vain lyhyet tupakanhakumatkat
tounge.gif

Kun tuossa luin selkäpanssarin tarpeellisuudesta ja sitä kun ei minulla ole ollut näiden viiden ajokauden aikana kun olen aina sen ajatellut olevan tarpeellinen vain ratamotoristien keskuudessa,
Sen verran kalskahti korvaan että pakko puuttua tuohon lauseeseen... Omasta mielestäni juuri rata on se turvallisin paikka harjoitella konttaamaan kun siellä ei ole vastaantulevaa liikennettä, tolppia, ojarumpuja jne... Eli kyllä minä jos valita saan niin otan sen kopin mieluummin radalla kuin liikenteessä. Siellä liikenteessä kun jälki tahtoo yleensä olla rumempaa ja siitä johtuen kaikki mahdollinen suojaus siellä on kullan arvoista.

Itse tulee pidettyä nahkojen alla kanssa selkäpanssaria kun tuo kyttyrä ei juurikaan alaselälle mitään turvaa tuo.

Hankinnan ajattelu on voimallisesti kääntymässä oston puolelle. Takissa on kyllä joku? Kovin yllättävä tulos.
062802jumpie_prv.gif

Heitä se pefletti kuikkaan sieltä takin selästä hiostamasta ja osta Dainesen wawe2 tai Halvarssonin kokoselkäpanssari. Ja Äkkiä.
Jos lippaat niin on ihan kiva nousta ojasta omilla jaloilla.

Kerran laitoin päälle enkä sen jälkeen oo ikinä viittiny enää ajella ilmankaan. Pieni vaiva, iso merkitys kontatessa. Knox Ricochet käytössä.

Pidän tärkeämpänä oman turvallisuuden suojana pyörän luotettavuutta,joten sijoitan mielummin osiin ja huoltoihin. Toistaiseksi ennakoiva ajo on toiminut ylimääräisiä suojia paremmin.
Kun se oliskin aina kalustosta ja itsestä kiinni.... näin ei valitettavsti vaan ole! Kun sitte käy kylmät niin mielummin kunnon suojat kuin joku telttapatjan pala selkää suojaamassa.

tuo telttapatja on kyllä hyvä kuvaus selkäsuojasta joka mun Richa Speed takin selässä oli.Ei paljon suojaa jos sattuu. Forcefield tuntuu kyllä mukavalle ja mahtui vielä hyvin takin alle.

Markkinointi toimi ja tuli talven synkkinä aikoina hankittua Forcefield. Kunhan saa pyörän alle niin pääsee testaamaan miltä tuntuu ajossa.

Mitähän ois pitäny vastata... Tähän mennessä en oo käyttänyt ku radalla. Mun nykyinen MP-asun suoja on vähä ku kakkosnelonen selässä ajelisi. Kunhan nyt saisin sen Forcefieldin haettua, niin alan käyttään kadullakin.

Mitähän ois pitäny vastata... Tähän mennessä en oo käyttänyt ku radalla. Mun nykyinen MP-asun suoja on vähä ku kakkosnelonen selässä ajelisi. Kunhan nyt saisin sen Forcefieldin haettua, niin alan käyttään kadullakin.
Kyllähän se suoja pitää sen verran tuntua et huomaa sen olevan mukana - toki epämukava se ei saa olla
smile_org.gif

Forcefieldin lärpäke ei oikein vakuuttanut kun sitä kuivakokeilin, mutta eihän sitä tiedä vaikka Dainese vaihtuis mullakin vaiheessa tuohon. Odottelen mielenkiinnolla kuumien kelien laajempia käyttökokemuksia, että kuinka kuuma tuo FF on.

Forcefieldin lärpäke ei oikein vakuuttanut kun sitä kuivakokeilin, mutta eihän sitä tiedä vaikka Dainese vaihtuis mullakin vaiheessa tuohon. Odottelen mielenkiinnolla kuumien kelien laajempia käyttökokemuksia, että kuinka kuuma tuo FF on.
Mukavalta se ainakin selässä tuntu kun messulla kokeilin. On se kuitenkin niin "vetelän" oloinen, että enpä moista arvais ostaa, jos testeissä ei ois pärjänny.

Back