• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käykö pyörät kaupaksi ????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ike68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
seppo02 sanoi:
Viime kevään oli joo mutta jussin jälkeen putosivat soppelisti ja härskisti tinkaamalla sai soppelin kaupan. Itse en ole katsellut nyt kun ~ 5-9 vuotta vanhoja, huollettuja alle 25000 ajettuja yhdellä omistajalla olleita
Joo okei, viime keväänä tuli katseltua pyöriä ja kun uusi tuli alle niin en enää kesällä seuraillut hintatasoa. :) Nyt taas kevään yli katsellut "markkinoita" ja olis kyllä niin vähän ajettuja tarjolla edullisesti.

Vielä kun hetken malttaa mielensä niin alkaa näitä uutuusmallejakin olemaan kaupan sopivaan hintaan, ellei talous lähde pahasti nousemaan. :D

Tuuchen sanoi:
PS. Sivusta seuranneena n.20v vanhat ja n.2k€ arvoiset hyvin huolletut pyörät vaihtaa nopeasti omistajaa.

Koska: "edullinen" tapa aloittaa/kokeilla harrastusta että säilyykö alkuinnostus.
Tai sitten, ostajakunta on niin persaukista että pitää lähteä alhaalta :p

Itsehän juuri tein kaupat -88 super magnasta, hintaluokka 2500e hujakoilla.
Ei ehkä se halvin, mutta itseä eniten miellyttävin.

Koska mä oon se persaukinen motoristin alku joka testaa kepillä jäätä :grin:

Tuuchen sanoi:
Joo okei, viime keväänä tuli katseltua pyöriä ja kun uusi tuli alle niin en enää kesällä seuraillut hintatasoa. :) Nyt taas kevään yli katsellut "markkinoita" ja olis kyllä niin vähän ajettuja tarjolla edullisesti.

Vielä kun hetken malttaa mielensä niin alkaa näitä uutuusmallejakin olemaan kaupan sopivaan hintaan, ellei talous lähde pahasti nousemaan. :D

Pyöriä tosiaan olisi kaupan edullisesti, oma vanha pitäisi saada ensin alta pois. Mitä esimerkiksi minä nyt olen myymässä on vielä takuulla joten melko riskitöntä pitäisi olla kaupanteko, eri juttu sitten kiinnostaako 600 kyykky miten laajaa asiakaskuntaa.
Kyselyitä pari tullut, toinen autoon ja toinen johonkin 90 luvun pärrään tyyliin 2 tonnii väliin?????, tosin ei vielä ole ollut kaupan kuin muutaman päivän.

Liikkeistä vetämässä tarjouskyselyjä, kaksi vastausta saanut joista toinen varsin hyvä tarjous, tosin ei juuri sellaiseen mihin mieluiten olisin vaihtamassa. Valitettavasti liikkeissä taitaa olla vielä niin paljon old school porukkaa ettei ymmärretä että kauppaa voi netissäkin hieroa. Ainakin siitä päätellen että osa liikkeistä ei vaivaudu koskaan vastaamaan asialliseen kyselyyn. Kummatkin Heinot Tampere ja Lahti ovat aina antaneet nopeat tarjoukset kyselyihin joita olen heille eri pyöristä tehnyt. Eihän se välttämättä tarkoita että kaupat toteutuisi mutta vielä huonommat mahikset on jos ei edes vastata, ei tulisi mieleenkään ajaa 200 kilometriä katsomaan jos ei ole mitään alustavaa sovittu. Itse asiassa nykyisenkin mopon ostin Vantaalta email-kyselyn perusteella.

Kauppa käy aina kun hinta/laatu/ostajan halut ovat tasapainossa. Nyt käytettyjen, siis yli kymmenen vuotta vanhojen prätkien, hinta on suurinpiirtein puolet siitä mitä ne olivat kaksi-kolmevuotta sitten.

vetomies sanoi:
Vaihdatko moottorikelkkaan? Entä vanhaan Corollaan jonka olen hinnoitellut tuplasti kalliimmaksi kuin muut vastaavat?

Aika nihkeätä on myynti nykyään. Ei sillä, että edes tarvitsisi mitään myydä, mutta sivusta seurattunakin tekee kipeää kun pyörien hinta laskee euron kilometriä kohden. Kaupankäynnin nihkeys on omituista sikäli, että lainaraha on käytännössä ilmaista ja pyörät halpoja. Nyt jos koskaan kannattaisi ostaa, mutta suomalainen ostaa mieluummin silloin kun on raju nousukausi ja kaikki kallista.

Jep, toi nousukausikiima on kyllä ihmeellistä, naapuri tekee joka jumalan remonttinsakin kun on pulaa lautapojistakin, samoin vaihtaa autonsa ja prätkänsä. Mutta silloin on vahva usko tulevaan :jippikaijee:

Kaupoilla "eläminen", tai tuon mahdollistavalla logiikalla ostaminen on oma lajinsa josta
moni "elämänsä kauppamies" ei voi tinkiä:D.

Hyvä niin, eihän tiikerikään pääse juovistaan.

Jos taas miettii muutaman tonnin käytettyä käyttötavarana/hankintana,
alkaakin "oikea hinta" heilumaan suhteellisesti aika lailla.

Tilannetta muuttaa/mutkistaa vielä se, pysyykö ostajalla työkalut kädessä vai ei.

Vaihdata "kalliilla" jollain pajalla uudet ketjut, rattat, jarrupalat, renkaat,
ölpät ja fillteri, ilmanputsari..... tarkista/säädätä venttiilit jne..............

Siinä kohtaa kuitenkin tuijotetaan tiukasti vaan mopon hintalappua ja vittuillaan
myyjälle että onhan taas joku mennyt hinnottelemaan sliparinsa ja kahvansa aika kovin :D.

Jollain kohtaa käytetyn kanssa homma kääntyy väistämättä "yksilökysymykseksi" ja siihen,
mitä rahalla saa...... kunhan liikutaan jossain järjen rajoissa eikä puhuta "keräilykappaleista",
joiden hinta taas on oma taiteenlajinsa.

Omasta en nyt puhu :D, sillä se "oli myynnissä" ja meni pienen alkutunnustelun jälkeen
alunperin kaavailtuun hintaan liikuttavan tyytyväiselle ostajalle.
Silloinhan asiat on puolin ja toisin kohdillaan.... kuten tavataan sanoa :thumbup:.

Sippe sanoi:
Valitettavasti liikkeissä taitaa olla vielä niin paljon old school porukkaa ettei ymmärretä että kauppaa voi netissäkin hieroa. Ainakin siitä päätellen että osa liikkeistä ei vaivaudu koskaan vastaamaan asialliseen kyselyyn. Kummatkin Heinot Tampere ja Lahti ovat aina antaneet nopeat tarjoukset kyselyihin joita olen heille eri pyöristä tehnyt. Eihän se välttämättä tarkoita että kaupat toteutuisi mutta vielä huonommat mahikset on jos ei edes vastata, ei tulisi mieleenkään ajaa 200 kilometriä katsomaan jos ei ole mitään alustavaa sovittu. Itse asiassa nykyisenkin mopon ostin Vantaalta email-kyselyn perusteella.
Siis en kanssa ymmärrä miten on niin vaikeaa antaa sähköpostin kautta vastatarjous, tai edes vastata sähköpostiin. Eletään 2000-lukua, ja kun ilmoitus on jätetty nettiin niin minkä takia ei voida hoitaa alkutunnustelut sitä kautta. Kyllä täällä netissä ihan potentiaalisia asiakkaita liikkuu. Kyllä mulla ainakin herää erittäin vahvasti mielenkiinto jos liikkeen myyjä tulee netin kautta vastaan tarjouksella sekä on kiinnostunut millanen vaihtopeli mulla on alla.

Mulle tuli netin kautta reilut 50 viestiä 2 kkn aikana, mutta yksikään ei viitsinyt tulla paikan päälle katsomaa mitä oikeasti oli tarjolla. Näitä netissä kysejöitä kiinnosti vain pyörän "viimeinen käteishinta".... kunto ei kiinnostanut ketään ainakaan viestien perusteella. Lopulta pyörää kävi katsomassa kaksi, joista ensimmäinen sanoi, että minun pyöräni oli paras viidestä samanlaisesta, mitä hän oli käynyt katsomassa, mutta hän saa rahaa vasta parin viikon sisällä. Toinen soitti ja varmisti muutaman asia ja sanoi tulevansa seuraavana päivänä 250km päästä katsomaan... näin kävi ja tämä ostaja koeajoi pyörän ja maksoi sen heti . Ja lähti viemään autoa kotiin... pyörän hän haki seuraavana päivänä, eli ajoa hänelle tuli yht 1000km.... yhä edelleen ihmettelen ihmisten pelkoa tarttua puhelimeen, jos jokin oikeasti kiinnostaa...

Tuuchen sanoi:
Siis en kanssa ymmärrä miten on niin vaikeaa antaa sähköpostin kautta vastatarjous, tai edes vastata sähköpostiin. Eletään 2000-lukua, ja kun ilmoitus on jätetty nettiin niin minkä takia ei voida hoitaa alkutunnustelut sitä kautta. Kyllä täällä netissä ihan potentiaalisia asiakkaita liikkuu. Kyllä mulla ainakin herää erittäin vahvasti mielenkiinto jos liikkeen myyjä tulee netin kautta vastaan tarjouksella sekä on kiinnostunut millanen vaihtopeli mulla on alla.

Ainahan kauppiaan pitäisi meiliin vastata, mutta pari syytä miksi näin voi käydä:
-jos meili on kirjoitettu viikonloppuna klo. 00.00-06.00 niin se on kännisen huutelua.
-jos asiakkaan ehdoitus on päittäin vaihto tai 500-1.000,-€, ei pääse palkoille.
-kauppias haluaa nähdä vaihdokin ennen tarjouksen tekeimistä että tietää mistä puhutaan.
-paljon ajettu pyörä jota ei halua ollenkaan ottaa vaihdossa.
-tälläkin palstalla kirjoitellan kauppiaista jotka tekevät "huonoja tarjouksia" ja sen jälkeen kehoitetaan kiertämään liike kaukaa, parempi siis olla tekemättä "huonoa tarjousta"?

Tekee niin tai näin, niin lähes aina tekee väärin.

adenauer300 sanoi:
Mulle tuli netin kautta reilut 50 viestiä 2 kkn aikana, mutta yksikään ei viitsinyt tulla paikan päälle katsomaa mitä oikeasti oli tarjolla. Näitä netissä kysejöitä kiinnosti vain pyörän "viimeinen käteishinta".... kunto ei kiinnostanut ketään ainakaan viestien perusteella. Lopulta pyörää kävi katsomassa kaksi, joista ensimmäinen sanoi, että minun pyöräni oli paras viidestä samanlaisesta, mitä hän oli käynyt katsomassa, mutta hän saa rahaa vasta parin viikon sisällä. Toinen soitti ja varmisti muutaman asia ja sanoi tulevansa seuraavana päivänä 250km päästä katsomaan... näin kävi ja tämä ostaja koeajoi pyörän ja maksoi sen heti . Ja lähti viemään autoa kotiin... pyörän hän haki seuraavana päivänä, eli ajoa hänelle tuli yht 1000km.... yhä edelleen ihmettelen ihmisten pelkoa tarttua puhelimeen, jos jokin oikeasti kiinnostaa...

Helkutin paljon helpompaa kysyä kirjallisesti, muistaa kaiken mitä piti kysyä, eikä ole sidottu mihinkään kellon aikaan. Myönnän että kynnys kysyä maililla on pienempi kuin soittaminen. Siinä vaiheessa ainakin kun on vaihdosta toiseen kyse eikä ole tarkkaa tietoa toisen ajatuksista välirahan suhteen. Jos ehdotus on pois "kartalta" ei tarvitse sen enempää udella, eli tämä varmaan syynä miksi niissä nettikyselijöissä enempi hylsyjä. Itse ainakin asetan tietyn rajan jonka sisällä ne osto/välirahat oltava miksi kyselisin kunnosta sen enempää jos kuitenkaan en ole pyydettyä valmis maksamaan.

Olen paljonkin aikanaan soitellut yksityisille autoista, aikana jolloin myynti ilmoitukset oli lehdessä ja pieni tuhruinen kuva oli parasta mitä sai. Samanlaisia paskanpuhujia siellä oli. Milloin oli täysin ruosteeton auto, kun ajoi katsomaan 150km puhe olikin ollut ettei ole puhkiruostunut. Luojan kiitos tänä päivänä on edes jonkinmoisia kuvia nähtävillä ja tuhruimmat voi jätttää omaan arvoonsa jo heti kättelyssä. Kyllä minulle saa soittaa jos toinen sen kokee paremmaksi tavaksi, ei vastausten antaminen ole ongelma. Aina vaan ei syystä tai toisesta ehtisi vastaamaan, oma lukunsa tuntemattomasta numerosta soittelijat, niihin en vastaa oikein koskaan.

Jep jep, kyllähän sitä voi listata kaikenmaailman örvelöt ja trollit sieltä näppiksen takaa, eihän kukaan siihen puhelimeenkaan vastaa 00:00-06:00 välisenä aikana. Yhtä hyvin siellä puhelimessa voi paskaa jauhaa.

Asiallista kauppaa voi s.postinkin kautta käydä, ja nimenomaan olisi kiva tietää millaisen tarjouksen kauppias antaa että kannattaako sitä ajella 250km päähän katsomaan. Tekstillä helpompi luetella oman pyörän merkki, vuosimalli, speksit, huollot, plussat sekä miinukset ja kilsat - ja jopa lisätä kuvankin siitä omasta vaihdokista. Voi kauppiaskin rauhassa miettiä mustaa valkoisella ennenkuin vastaa takaisin. Jos tarjous miellytti, niin kyllä mä puhelimen otan käteen ja meen paikan päälle jatkamaan.

Viimeksi muokattu:
psi sanoi:
Ainahan kauppiaan pitäisi meiliin vastata, mutta pari syytä miksi näin voi käydä:
-jos meili on kirjoitettu viikonloppuna klo. 00.00-06.00 niin se on kännisen huutelua.
-jos asiakkaan ehdoitus on päittäin vaihto tai 500-1.000,-€, ei pääse palkoille.
-kauppias haluaa nähdä vaihdokin ennen tarjouksen tekeimistä että tietää mistä puhutaan.
-paljon ajettu pyörä jota ei halua ollenkaan ottaa vaihdossa.
-tälläkin palstalla kirjoitellan kauppiaista jotka tekevät "huonoja tarjouksia" ja sen jälkeen kehoitetaan kiertämään liike kaukaa, parempi siis olla tekemättä "huonoa tarjousta"?

Jos yksikään noista yllämainituista on myyjän mielestä hyvä tekosyy olla vastaamatta, niin sitten olisi parempi ettei olisi myyntialalla ollenkaan. Palveluammatissa on todella töykeää olla vastaamatta sähköpostiin, mikäli saatu tiedustelu on vähänkään asiallinen. Jos ei halua alkaa vatvoa asiaa sähköpostissa, niin voi ystävällisesti pyytää ottamaan yhteyttä joko puhelimitse tai liikkeen aukiollessa henkilökohtaisesti. Mutta täysi radiohiljaisuus nettisivuilla julkisesti ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen tulleessa asiallisessa sähköpostissa on ihan puhdasta omiin muroihin pissimistä. Niitä pyöräkauppiasta jututtavia asiakkaita ei liikkeeseen niin montaa päivässä eksy, etteikö olisi aikaa vastata muutamalla virkkeellä sähköposteihin. Jos niihin ei halua vastata, niin sitten ottaa sen osoitteen kokonaan pois sieltä nettisivuilta.

Eipä tuo käteisellä tahtonut mennä, mutta vaihtamalla oli tarjontaa ja sai suorastaan valita mihin halus vaihtaa:)
Saapas nyt nähä,ensimmäinen kesä 9vuoteen, ilman pärrää:(

psi sanoi:

Aina pitää muistaa meidät keskeytymätöntä vuorotyötä tekevät.
Monesti se yövuoro on vaan parasta aikaa keskittyä tärkeisiin asioihin.
Toiseksi, kun meillä keskeytymätöntä vuorotyötä tekevillä ei ole viikonpäiviä ja juhlapyhiä, niin ei aina tule mieleen asioia säätäessä, että onko vappu vai juhannus...

Ps. Juhannusperjantaina alkaa kuuden päivän työputki...

Tuuchen sanoi:
Asiallista kauppaa voi s.postinkin kautta käydä, ja nimenomaan olisi kiva tietää millaisen tarjouksen kauppias antaa että kannattaako sitä ajella 250km päähän katsomaan. Tekstillä helpompi luetella oman pyörän merkki, vuosimalli, speksit, huollot, plussat sekä miinukset ja kilsat - ja jopa lisätä kuvankin siitä omasta vaihdokista. Voi kauppiaskin rauhassa miettiä mustaa valkoisella ennenkuin vastaa takaisin. Jos tarjous miellytti, niin kyllä mä puhelimen otan käteen ja meen paikan päälle jatkamaan.

Juuri näin. Minustakin on helpompi ehdottaa vaihtoa tai saada vaihtotarjous, maililla. Täten on helpompi miettiä vaihdokin arvoa, kuntoa jne kun saa sen kirjallisesti ja mahd. kuvien kanssa. Puhelimessa aika hankala arvioida jos ei tunne merkin&mallin hintoja, mahdollisia erikoismalleja, mallieroja jne ja sitten kun se jamppa vielä sanoo mallin osittain väärin tai käyttää jotain lempinimeä niin arvopa siinä sillä sekunnilla sille jotain hintaa. Lähes aina joutuu sanomaan, että laita tarkat speksit ja tiedot maililla niin katson rauhassa.

Esimerkki: viime syksynä joku tarjosi puhelimella vaihdossa "Aprilia Mille tonnia". Kysyin "R vai Factory ja gen1 vai 2?". Vastaus oli se V2 koneella oleva. :doh: Sitten rautalankaa vääntäen miltä etuvalo(t) näyttää, minkä merkkinen alusta jne. ja niihin vastaus, että "en ole nyt pyörän lähellä kun oon töissä". Kysyin sitten vuosimallia, niin vastasi 2003 tai 2004, eli juuri ne vuodet kun tuli päivitys. VMP. Maililla olisi tuokin hoitunut (olettaen että olisi kuvan laittanut) ja jotain dataa.

Mutta toki puheluissa on kauppoihin johtava onnistumisprosentti on suurempi.

heikosti kauppa käy. ollut kohta 2kuukautta 800 vfr vm.02 myynnissä eikä yhen ainutta ostokyselyä tullut. Pyörä kuitenkin todella hyvä, vähän ajettu ja hinta halvempi kuin muilla. joutuukohan tässä hintaa nosteleen että tulisi kyselyitä :)

Noissa 800 VFR:sssä on mielenkiintoiset hinnat nettimotossa. Pikkuveljeni osti kk sitten Rinta-Joupilta 9000km ajetun 09 mallisen 8200egellä ja samaan aikaan yli 50tkm ajetusta 04:sesta pyydetään 6100egee

Back