• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käykö pyörät kaupaksi ????

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ike68
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hinta?

Kun mie ostan rätkän, niin periaatteessa olen jo hyväksynyt sen nettimoton hintapyynnön, kun kiinnittelen peräkärriä autoon.
Sitä ennen on kuvat katseltu ja myyjän kanssa juteltu,

Sitten paikan päällä totuus paljastuu.
Jos tuote on mitä netti ja myyjän puheet kertoi, niin kaupat tapahtuu.
Toki siinä voidaan hinnasta neuvotella ja tähän mennessä aina on myyjä hintaa pudottanut.

Käytetyn auton kaupassa kerran on jäänyt ekan vaihtoehdon kanssa kaupat tekemättä, kun auto ei ollutkaan sitä mitä oli luvattu, mutta onneksi se kakkosvaihtoehto olisin sitten taas ylläri toiseen suuntaan.
Siis parempi mitä myyjä kertoi, ainakin miun mielestä, kun ostin sen.

Bone sanoi:
Ainahan se kauhia vääntökin välillä päätyy siihen "apteekin hintaan" :D.

Homma vaan on siinä mielessä kohdallaan, että tavara on "hinnoiteltu oikein".
Samalla tulee punnattua se, onko ostajalle tärkeämpää saada vaan tingattua,
vai hakeeko hän hyvää tavaraa oikeaan hintaan.
Yrittäähän kannattaa aina, mutta yrittäminen muuttuu ylpeydeksi ja tyhmyydeksi kiusallisen monella.
Bone, asiaa ja kerrankin kiteytettynä! :jpstyle::thumbup:
Jokakeväinen ostajien itkupotkuhuutolanka aktivoituu kun ei saa sitä tavaraa sillä hinnalla mihin on varaa...
Joku on joskus sanonut: saiturille ilmainenkin on kallista :blink:

vstrom sanoi:
Olen käsittänyt maininnan " ei pakkomyynnissä " tarkoittavan sitä, että myyjä ei halua kuunnella hulluja tarjouksia tyyliin puolet pyydetystä hinnasta.

No sama mielikuva minullakin. Pakkomyynnissä taas tarkoittaa, että moposta on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä. Muutto ulkomaille, perse totaalisen auki ja kaksi huonoa suomea puhuvaa korstoa ovella valokuvan kanssa tai muu pakkotilanne.

B12 sanoi:
No sama mielikuva minullakin. Pakkomyynnissä taas tarkoittaa, että moposta on päästävä eroon hinnalla millä hyvänsä. Muutto ulkomaille, perse totaalisen auki ja kaksi huonoa suomea puhuvaa korstoa ovella valokuvan kanssa tai muu pakkotilanne.

Ensimmäinen ikinä ostamani pyörä, oli muuten vissiin pakkomyynnissä... Saksasta tuotu Kawa kuskattiin mulle kuorma-autolla kotipihaan, ja jahka raha vaihtoi omistajaa, myyjä sanoi "odotapa hetki" ja kävi antamassa hynät perässä seuranneen Volvon ikkunasta sisään joka siitä karautti välittömästi tiehensä niin että lambda-anturi hehkui.

Kyllä siinä nuorta poikaa ihmetytti isojen poikien touhut ja prätkähommien vaarallisuus. Mutta olihan se halpa. 20-vuotiaasta customipyörästä vain vähän vajaa 2000e rahaa ja 300-400e veroa päälle. Ei ihme että jengi toi noita Saksasta siihen aikaan, kotimaan hintataso oli ihan järkyttävä heti euroon siirtymisen jälkeen, ja kenties sitä ennemmin.

Desmosedici sanoi:
Ducateja tulee seurattua satunnaisesti ja erityisesti 749/999 malleja. Kategorisesti +95% myytävistä on totaalisen epäkiinnostavia pyöriä, joissa on paljon kilsoja, yleensä rumat teippaukset, vähän tai ei ollenkaan ns. virallisia aftermarket osia ja epärealistinen pyyntö. Ok, kilsoja näissä 03-06 peleissä luonnollisesti alkaa olemaan, mutta hinnallahan tuotakin pitäisi pystyä kompensoimaan.

e. sitten vielä kuvienkin taso aika heikkoa.

eli eikun osto, teipit pois, mittarin ruuvaus ja hyvillä kuvilla vahattu pyörä myyntiin.

jaket sanoi:
eli eikun osto, teipit pois, mittarin ruuvaus ja hyvillä kuvilla vahattu pyörä myyntiin.

Noilla spekseillä oltaisiin lähempänä niitä nykypyyntejä ns. todellisen arvon osalta eli +-0, jos ns. listahinnan joutuisi laittamaan tiskiin.

Desmosedici sanoi:
Ducateja tulee seurattua satunnaisesti ja erityisesti 749/999 malleja. Kategorisesti +95% myytävistä on totaalisen epäkiinnostavia pyöriä, joissa on paljon kilsoja, yleensä rumat teippaukset, vähän tai ei ollenkaan ns. virallisia aftermarket osia ja epärealistinen pyyntö. Ok, kilsoja näissä 03-06 peleissä luonnollisesti alkaa olemaan, mutta hinnallahan tuotakin pitäisi pystyä kompensoimaan.

e. sitten vielä kuvienkin taso aika heikkoa.

Suomessa todella harvinainen malli ja siten maksaa minkä maksaa, jos sellaisen sattuu löytämään. Melkeinpä suuntaisin Saksan suunnalle tuon kanssa, jos tarkat speksit.

Jenkkien foorumia (.ms) selaamalla huomaa, että siellä on keräilijätyyppisiä rahamiehiä, jotka myyvät 1000 mailia ajettuja pyöriä silloin tällöin. Pyörät ovat halpoja uutena, niitä on paljon, rahamiehiä on paljon ja rahamiehillä on rahaa. Voi vaikka keräillä Ducatin erikoismalleja talliin ja ajaa silloin tällöin tai olla ajamatta. Myy joskus yhden ja ostaa toisen tilalle.

Isoja Streetfightereitakaan ei ole pariin vuoteen ollut myynnissä kuin vissiin yksi tai kaksi. Hintaa en ole edes miettinyt, koska ei ole myynnissä. Luultavasti kuitenkin ihan liian kallis useimmille :p

B12 sanoi:
Jenkkien foorumia (.ms) selaamalla huomaa, että siellä on keräilijätyyppisiä rahamiehiä, jotka myyvät 1000 mailia ajettuja pyöriä silloin tällöin.

Jenkeissä hyvin usein myyvät juuri täysrempattuja laitteita "ajamattomina":)

Miikam sanoi:
...tai hinnalla, jolla myytiin neljä vuotta sitten keväällä.

Jotkut pyörät vähän ajettuna ja siistikuntoisena kestää ajan hammasta ja niistä pyydetään neljän vuoden päästä edelleen samoja hintoja, ja kauppa käy...

B12 sanoi:
Suomessa todella harvinainen malli ja siten maksaa minkä maksaa, jos sellaisen sattuu löytämään. Melkeinpä suuntaisin Saksan suunnalle tuon kanssa, jos tarkat speksit.

Pääosin seuraan puhtaasta mielenkiinnosta/uteliaisuudesta, mutta viimeisen vuoden aikana oli ihan kiinnostava pyörä tai itse asiassa kaksi myynnissä(molemmat 749R). Lisäkuvia läheteltiin ja tein vähän taustaselvityksiä alan miehiltä. Hinta oli halpa ja olisi pitänyt vaan käydä noukkimassa molemmat pyörät talteen, mutta jotenkin jäin jahkailemaan ja asia unohtui. Taannoin sitten kuulin lähteeltäni, että eräs rahamies oli ne noukkinut talteen ja case closed :D

Toinen oli sitten viime syksyn Panigale R, jota harkitsin oman koneen sanottua kaput, mutta kaupan hierominen loppui siihen, että pyörä vedettiin myynnistä. Eiköhän tämäkin olisi ollut ostettavissa, jos näytön yhteydessä olisin lyönyt käteistä kouraan. Nyt keskusteltiin ja sitten juna menikin.

Koko v...n netti pitäisi räjäyttää, kuten eräs vanha Hyrylän autokauppias totesi lehtihaastattelussa. Tosiaan nettimotossa edelleen tarpeettomana olevasta pyörästä lähetin tarjousta, minkäänlaista yhteenottoa ei ole myyjältä saanut. Täytynee palata tekemään kasvollista kauppaa, sitten kun sen kuume joskus ehkä palaa.

Tsc sanoi:
Koko v...n netti pitäisi räjäyttää, kuten eräs vanha Hyrylän autokauppias totesi lehtihaastattelussa. Tosiaan nettimotossa edelleen tarpeettomana olevasta pyörästä lähetin tarjousta, minkäänlaista yhteenottoa ei ole myyjältä saanut. Täytynee palata tekemään kasvollista kauppaa, sitten kun sen kuume joskus ehkä palaa.

Nettiaikana on helppo lähettää kasvottomia tarjouksia ja yhtä helppo olla vastaamatta niihin, jos tarjous ei miellytä. Soittamalla pääsee paremmin yhteyksiin ja voi keskustella asiat halki.

B12 sanoi:
Nettiaikana on helppo lähettää kasvottomia tarjouksia ja yhtä helppo olla vastaamatta niihin, jos tarjous ei miellytä. Soittamalla pääsee paremmin yhteyksiin ja voi keskustella asiat halki.

Just näin. Joka moposta/ autosta, josta tarjousta olen miettinyt olen soittanut.

Oudolta tuntuis lähetellä pelkkää postia.

Nostellaanko tätä vähän kun aikoinaan tämän ketjun aloitinkin....Ducati tosiaan tuli sitten silloin myydyksi ja sen jälkeenkin jokunen pyörä on ollut hoteissa. Ja myytyäkin olen saanut, milloin helpommin ja milloin vähän enemmän aikaa vievemmin.
Nyt olen taas yhtä kampetta Nettimotossa tarjoamassa, F-sarjan baijerilaista itävaltalaisella twistillä. Ja kun vaikuttaisi hivenen siltä, että tooosi halvalla pitäisi taas myydä tämäkin, vaikka laite on mitä erinomaisin. Pyörä on selkeästi edullisin äffä N-motossa maistuvin pikku modauksin. "Peruspyörää" hakevalle mainio vaihtoehto.

Eli eli, käyvätkö pyörät kaupaksi? Onko minun myymäni taas kerran liian ei-japsi :dunno:

Onhan myynnissä pyöriä, toiset tuntuu olevan hinnoiteltu yläkanttiin, kultaiset muistotko nostaa hintaa.... :grin:
Pyöriä on myynnissä tasaisesti ympäri maata, itse haen PKS, ei innosta kovin kauas lähteä koeajamaan yms... :;):
Huomannut asian kun itse haen -70-80 luvun tai retroa pyörää, aurinkoisten päivien ajeluihin, alkanut ajelut kiinnostamaan vanhana uudelleen... :cruising:

Oma pyörä kerkesi olla myynnissä yhden päivän. Pyyntihinnasta tiputin 200€.
Tosin nyt kun katsoo tarjontaa 1000cc sporttikyykyistä niin tarjonta on aika paskaa.

Itse möin kaksi pyörää kuukausi sitten. Ilmoitin vain Facebookissa ja pyörät oli tunnin sisään jo lastattukin. No hyvin edukkaasti lähtikin, mutta harrastukset maksaa.

Back