• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käykö forumin motoristit salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja inc^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Käykö forumin motoristit salilla? -

• Useamman kerran viikossa

Ääniä: 0 0,0%
  • Pari kertaa viikossa

• Sillointällöin

• Omilla punteilla/reeneillä/lenkeillä, käymättä salilla

Ääniä: 1 100,0%
  • Lenkkeily riittää.

• En ollenkaan

• Ääniä yhteensä
    1
Minulle on jäänyt jotenkin epäselväksi liikunnan käyttäminen
laihdutuskeinona. En missään tapauksessa väheksy liikuntaa
sinänsä .. se on ihan terveellistä ... mutta eikös laihduttaminen
riipu aivan olennaisesti siitä mitä suustansa alas lykkää. Tietenkin
on päivänselvää, että liikunta lisää painonpudotuksen nopeutta.
Jos ajatellaan vaikka suklaatipatukkia (nam), niin sen kolarimäärän
kuluttaminen vaatisi 10km lenkin ja se on paljon se ... eikös
pääsisi aivan hemmetisti helpommalla, jos jättää sen patukin
popsimatta tai muutenkin hieman valitsee syömisiään tarkemmin?
Liikkua voi ja pitää tietenkin valikoivan syömisen lisäksi - tottakai.
Olin joskus huomaavinani, että jos ruokavalioon ei tee mitään
kunnollisia muutoksia ja popsii ryynimakkaroita entiseen malliin,
niin vaikka liikkuisi mitenkä paljon, niin sitä lihoo koko ajan. Nyt
on myöskin huomattava, että alaikäisten (alle 30v) harmoonit ja
muu "kasvun" vaatima kolarienkulutus on tietenkin ihan toista
kuin meillä kypsemmillä (ylikypsillä), joten ne alaikäiset eivät lihoo
muutenkaan vaikka mitä tahansa mässäilisivät ja me ylikypsät
lihoomme vaikka joisimme vain pelkkää vettä (raakana) *helvetinepistä*.
withstupid.gif
Totta joka sana. Varsinkin toi "helvetinepistä"  
biggrin.gif

Kyllähän kuntosalitreenikin on hyvä apu painonhallinnassa.
Sen aikaan saama lihasmassan lisäys aiheuttaa sen, että kroppa kuluttaa lepotilassakin enemmän niitä kaloreita.

Joskus aikaisemmin reenasin säännöllisesti ja penkiltä nousi yli oman painon mutta sitt se jäi jotenki...
Nyt oon alottanu taas. En liikakilojen takia kuitenkaan, on vaan kivempi ku ei roikkua rötkötä massu eikä peppu  
wink.gif

Ja hyvä lihaskunto pitää rungon suorassa ja ehkäisee selkäkipuja. Tavoitteena ei oo hirveet lihakset vaan kiintee pakkaus.  
buttrock.gif

tounge.gif

Pakko myöntää että kovasti on yritetty tuossa vuosien aikana ja aika pitkälti mennyt enimmäkseen siihen että on ollut kausia jolloin tulee käytyä ja sitten taas ei ollenkaan. Vuoden alusta alkoi nyt "säännöllinen" treenaus johon sisältyy lähinnä juuri tuota salilla ahertamista mutta myös omia lenkkejä ja urheilua kotosalla
wink.gif
Hyvää aikaa treenailla ennen kuin tuo aurinko pistää päänsä esiin ja pitää taas bikineihin pujahtaa
cool.gif

Tilauksessa myös nyrkkeilysäkki jota toivottavasti pääsee lähiaikoina testailemaan
033102bebe_1_prv.gif

Kaipa se on todistus parantuneesta elintasosta kun sixpack on muutunut kymppikassiksi
tounge.gif

Työnantajan kautta on avaimet salille ilmaiseksi, mutta en ole vuoteen saanut itseäni sinne raahattua. Onneksi sentään muuten tulee liikuttua, ettei aivan munkkipossulta näytä
confused_orig.gif

joskus 3-4 vuotta sitten nostin 180kg ilman paitaa penkistä ja kyykkäsin 260kg. Oma paino oli silloin jotain 100-105kg. Sen jälkeen ei ole puoleentoista vuoteen ollut mitään motivaatiota. Helmikuun alusta taas alan uudestaan treenit, kun vähän työkiireet helpottaa.. Toivottavasti.

Mulla alkoi se kuuluisa Uusi Uljas Elämä tuossa vuoden vaihteessa, tarkemmin sanottuna viime viikolla, eli kyllä tulee salilla käytyä, viime viikolla 3x ynnä lenkki ja ratsastus päälle. Selvennykseksi kerrottakoon että edellisellä viikolla ja likimain 167 viikolla sitä ennen keskimääräisiä urheilukertoja oli se yksi ainoa ratsastustunti. Elikkästen lienee reilua todeta, että jos muistetaan niin palataan asiaan parin kuukauden päästä ja katsotaan onko tahti silloin tämä vai se hyväksi havaittu entinen.
tounge.gif

Uskaltaako joku kertoa omaa treeniohjelmaa, jos itsekin osaisi tehdä joskus jotain oikein, eikä aika menisi pelkästään tyttöjä katsellessa?

Nimim. aloitteleva ruipelo

Näin talvella tulee käytyä salilla sellanen 3-4 x viikossa. Kesällä on sit sellanen parin kuukauden tauko.

Uskaltaako joku kertoa omaa treeniohjelmaa, jos itsekin osaisi tehdä joskus jotain oikein, eikä aika menisi pelkästään tyttöjä katsellessa?

Ohjelma riippuu täysin siitä mitä hakee.

Itse olen jakanut ohjelman viidelle päivälle:
Ma tissit
Ti ojentaja + hauis
Ke Jalat
To Selkä
Pe olkapäät

Kaveriksi 2-3 kertaa viikossa vatsat ja alaselkä ja talvisin 2-3 juoksulenkkiä viikossa ja kesäisin 3-5 sauvaluistelulenkkiä viikossa.

Sarjojen määrä ja pituus riippuu päivästä ja viikosta, mutta 8-10 toistoa taitaapi olla yleisin pituus. Jos haluaa enemmän voimaa niin tekee lyhyempää sarjaa jos taas kestävyyttä niin pidempää sarjaa.

Se kannattaa muistaa, että reeni ei saisi kestää yli 45 minuttia. Tuo aika ei pidä sisällään lämmittelyjä eikä venyttelyjä. Tutkimusten mukaan harjoituksen teho heikkenee jos yhtäjaksoinen kesto on yli 45min, tässä on ilmeisesti myös syy oppituntien pituuteen.

Ja kaikkein tärkeintä punttireenissä on puhtaat liikeradat! Hauisreenistä ei ole mitään hyötyä jos teet heijarihauiksia selällä. Väärillä liikeradoilla hajoaa vain paikat. Eli aika hyvä periaate on -20% painoa niistä pullistelupainoista.

Jos haluaa oikeasti tuloksia, niin painot on valittava sellaisiksi joilla jaksaa just tehdä haluamansa toistomäärän tai vaikka niin että vika nosto ei enään nouse. Tosin joka liikkeessä ja joka kerta ei noin kannata tehdä, menee vaan paikat tukkoon ja/tai rikki.

joskus 3-4 vuotta sitten nostin 180kg ilman paitaa penkistä ja kyykkäsin 260kg. Oma paino oli silloin jotain 100-105kg. Sen jälkeen  ei ole puoleentoista vuoteen ollut mitään motivaatiota. Helmikuun alusta taas alan uudestaan treenit, kun vähän työkiireet helpottaa.. Toivottavasti.
kato. sä oot tehnyt ihan samat raudat kuin määkin ja ihan samoissa painoissa tai mä olin tasan satakilonen silloin eli hieman kevyempi. aika hassua. mulla vain tuosta on jo aikaa reilusti yli kymmenen vuotta ja olen vissiin vanhempikin sua. nyt taas aloitin kesätauon jälkeen hissukseen punttailemaan. saa nähä kauanko sitä taas jaksaa. keväällä pääsin jo solttupenkkinä 140 kilon ykköskuntoon. kyykkyä tein varovasti ja maastavetoa jonkun verran. ei vissiin mennyt pariasataakaan vielä, vaikka lähellä olikin kai. selkä on arka paikka ja siihen vaikuttavia lihaksia on tavoitteena reenata, ettei jymähdä ja pamahda niin helposti taas uudestaan lukkoon.

niin nyt teen penaa solttuna, siihenkin on syynä tuo selän kramppaustaipumus. tein sarjoja myös solttupenassa keväällä. omalla painolla eli 105 meni parhaimmillaan 19 kertaa. sillä olisi jo irronut ikäsarjassani etelä-suomen aluemestaruus. se virallinen mestari oli tehnyt 15 kertaa samassa sarjassa.

tämmöstä. nyt meni vain ykkösenä solttuna 110. ois menny enemmänkin jos ois uskaltanut.

Lue vaikka pakkotoisto.fi foorumilta. Siellä enemmän aiheesta. Aloittele aluksi kevyillä painoilla tekemään toistot oikein, tästä sitten pikkuhiljaa lisäilemään painoa.
P.S muista syödä, yhtä oleellista kun treeni!

Täällä yksi hoikan lihaksikas salillakävijä. Pari kertaa viikossa. Aloitin juuri myös aika hotin reggaetón-tanssiharrastuksen, sitä kerran viikossa.
smile_org.gif

Pari vuotta tullut jo käytyä "noin" kaksi kertaa viikossa.

Lisäravinteita en nauti ja perintönä olen saanut heinäseipään geenit, joten mitään merkittävää järkälemäistymistä ei enää ole havaittavissa. Toki hartiat ovat kasvaneet parissa vuodessa ja kaikin puolin kiinteämpi olo, mutta pääsääntöisestihän tuo treenaaminen on pikemminkin väistämättömän rupsahtamisen hidastamista kuin huimaa kehittämistä...
lookaround_orig.gif

3krt viikossa puntilla ja kerran viikossa täyspitkä futismatsi. Salilla oon nyt yrittäny tehdä mahdollisimman monipuolisesti ensi kesän rata-ajeluita silmälläpitäen. Varsinkin selkää oon vahvistanu kun on pitkä selkä ja suvussa selkävaivaa. Onhan se punttaaminen melko tylsää hommaa sinänsä mutta jälkeenpäin tuntuu niin hyvältä että se korvaa kaiken vaivannäön.

Pari kertaa viikko salilla ja pari kertaa reilu 7km sauvakävelylenkki aina aamulla ennen töihin menoa. Mukava tapa aloittaa päivä. Kesällä tosin salikäynnit jääneet vähemmälle on sitten paikattu lenkillä.

Back