• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasakin zx-9r ohjauslaakerissa vika?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja White
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Tampere
Kaverin kasawikaa kävin koeajamassa ja heräsi kysymys, että millä lailla pyörä käyttäytyy jos ohjauslaakeri on totaalisen paskana? Ohjaus tuntui olevan "aika" levoton, olisiko syy ohjauslaakerissa?

Toinen probleema: Jarrut...kahva menee aivan pohjaan ja ei jarruta kunnolla. Korjaaja oli sanonut, että stefa vuotaa ja että jarrupalat imisivät öljyä ja sen takia eivät toimisi, jotenkin aikaa kaukaa haettua vai?

Missä vika, kaverilla on vielä aikaa antaa pyörä pois?

Ohjauslaakeri voi myös olla löysällä tai liian kireällä, ei välttämättä rikki. Jos se on liian löysällä, niin silloin mopo vaeltelee ja jos se on liian kireällä, niin stonga ei käänny kunnolla ja silloinkin mopo menee vähän minne sattuu. Eli aika vaikea mennä sanomaan. Veikkaisin kuitenkin että olisi löysällä.

Kannattaa kokeilla keula ilmassa pyöritellä ohjausta ja kokeilla mikä on vikana. Mikäli keskikohdassa tuntuu pykälä, niin silloin menee laakerit vaihtoon. Ja mikäli ohjaus liikkuu takertelematta, eikä laakerin kiristys auta, niin laakerit vaihtoon.

Ja jarruissa on ilmaa, mikäli kahva menee pohjaan. Se, mistä ilma on sinne päässyt on hyvä ottaa selville. Vuotaako jarrunestettä jostakin, vai onko säiliöön vaan laitettu liian vähän nestettä. Keulaputkien stefojen vuotaminen aiheuttaa kyllä jarrutehon heikentymistä kun levyt ja palat öljyyntyy, mutta kahvan pohjaan painumisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

pyörä vaikuttaa aika pommilta, vaikka pikkuvikojahan nuo ovat. se on kuitenkin kawasaki, joten itse suosittelen sen palauttamista. Onhan päässyt jo vähän ajelemaan, turha sillä kesäänsä on pilata.

Runko suora? Kolaroitu? Entäs iskarit? Ketjulinja? Missä kunnossa renkaat ovat?

Itse olen sitä mieltä ettei kannata ostaa sellaista mistä jo näkee että laittoa tulee, ellei ole varautunut laittoon.

Kiteytettynä oma "hyvä" (Olin AINA halunnut sellaista pyörää ja huuma todella kova) ostokseni aikoinaan:

-Stefat vuosi
-Latasi liikaa
-Iskarit loppu
-Ei käynnistynyt lämpöisenä kunnolla
-ja tietenkin kansiongelmat ja muut...

Ongelmia oli tietenki paljon enemmänkin, mutta tuossa nyt alkuun. Tällä hetkellä periaatteeni on etten osta yli 20tkm ajettua. Mittariin en katso, pyörän kunto kertoo riittävästi.

kyllähän se monesti niin on, että hyvillä ajetaan ja ongelmat myydään.

Joskus harvoin pyörä myydään lähes täydellisenä, kun omistaja haluaa uudemman ja paremman. Mutta yleensä uuden himo on tullut siitä, kun vanha jo korjaamista vaatisi.

siinäkään ei ole mitään vikaa, jos korjausintoa löytyy.

itse olen pitäytynyt erittäin vähän ajetuissa, mutta kolaroiduissa, se on ihme, että ihmisillä on armoton pelko vähänkin katenaarmuista pyörää kohtaan, koska se ehjyyden illuusio on rikki. mutta ehjä päältä(katteiltaan), mutta teknisesti paska ja paljon ajettu, niin se sitten ostetaan. siinä on se illuusio, ei muuta.

Itse otan tekniikan mieluummin kuin illuusion. Samalla rahalla saa 10 vuotta uudemman.

Back