• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki zzr-250

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TuuliTytto
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosi kaunis. Ja pyöräkin on ihan kiva!

smile_org.gif
Ja merkkikin on SE oikea.
062802moto_prv.gif

Masinisti minussa utelee: missä lukemissa lienee punaraja kaks'puokki ZZR:n kiekkamittarissa? Muutaman kerran kokeillut ZXR400:aa ja siinä jo kone ujeltaa naurettavan ja itkettävän välimailla...

Nimim. "Kaikki yli 6.000 rpm on jo liioittelua"  
wink.gif
Kappas, olipa ihan mennyt tämä viesti ohi, mutta parempi kai vasta myöhään kuin ei milloinkaan  
biggrin.gif

Punaraja on 14 tuhannen paikkeilla. Jos kierroksien tahtoo pysyvän alle kuuden tonnin, niin ei voi paljon kuuttakymppiä lujempaa ajella  
tounge.gif

Nih, ja nyt se on sitte testattu, mittarin mukaan 170 huiput
baaa.gif
Pakkohan se oli, kun ei lentokentällä tullut ketään vastaan...

14trpm alkaa punaraja, sehän on aika matala. Luulin, että se on 18trpm, niinkuin on ZXR 250, joka taitaa olla 4 pyttynen?

Tuollaista ZXR 250 pitäisi päästä kyllä testaamaan, ihan sen takia, että saisi vedettyä sinne 20000rpm!!!!!!!!!!!!

Ensi viikonlopusta pannaan pyörä parin viikon koetukselle. Tarkoituksena kierrellä ympäri Keski- ja Etelä-Suomea, joten nostelkaapa käpälää ja tulkaa morjenstelemaan, jos meikäläisen bongaatte reissunpäällä!

Jyväskylän kauttakin tuli ajettua, mutta limulle ei ehtinyt pysähtyä.
Matka siis takana, 2 viikkoa mopoilua ympäri Suomea. Kilometrejä saatiin kasaan vähän reilut 2000.
Pyörä kesti muuten hyvin, mutta sivuseisontatuesta irtosi se "apuhärpäke", jolla sen saapi kätevästi polkastua alas. Hitsaukset vaan petti ja viimeisenä aamuna kepakko tipahti kentälle juuri kun olin lähdössä liikkeelle.
smile_org.gif

Hyvinhän tuo näytti radallakin kulkevan  
biggrin.gif
Cebari tuli aina perässä  
biggrin.gif
Älähän nyt ei se cebari aina perässä tullut
biggrin.gif
Muuten oli tosiaan ihan mukava pyörä tuo zetori radalla, mutta siinä on jotain vialla etupäässä.
omg.gif
Jarrutuksissa ravistaa aika voimakkaasti, eikä käsiä muutenkaan passaa mennä irrottamaan tangosta pitkäksi aikaa. Pitäis varmaan tarkistaa siitä ohjauslaakerin kireys ja jarrujen kunto.

No se on sun homma tuo etupään korjaus.  
tounge.gif

Mä vielä olen katselu- ja kuunteluoppilaana, ennen ku alan ite yrittään.  
smile_org.gif

nätti epeli seon tuo pikkuzetorikin, enpä ole vielä moista ajanu, ehkä joskus pääsis kokkeilemaan josaki jos sattuis olemaan liikkeesä ja menis innokkaana ostajaehdokkaana, jotta otakko vaihosa kärpiön? hehiö.

oon semmosen jo tehenykki parikertaa, myyjien ilmeissä on ollut katselemista.

Juuh, eli kilometrejä tuli tälle kesälle noin 7000, en ole vielä tarkkaa lukemaa katsonut, mutta tämän viikon aikana menee pyörä talviseisontaan ja kilometrejä tuskin enää paljon tulee lisää.
Reissussa rähjääntynyt sivutukikin korjattiin jokunen viikko sitten ja talven aikana olisi tarkoitus hommata uudet renkaat.
Jotenka huhtikuussa sitten taas "pärähtääpi" entistä ehompana.  
062802jumpie_prv.gif

ps. minä täytin eilen vuosia
biggrin.gif

Ja niin se vaan talvi vierähti ohitse.

Pyörä on tänään huollossa, saisin sen hakea iltapäivällä pois. Vakuutuksetkin on voimassa (ja vaihdettu edullisempaan alkuviikosta), joten kaikki kunnossa. Täytyykin lähteä kaivelemaan niitä ajokamppeita muuttolaatikoista... Jos vaikka vappuna
062802moto_prv.gif

Moi, oiskos vinkkejä ZZRrän koeajoon? Mitä siitä kannattaa erityisesti tarkistaa? Kaverin rouva on moista kapistusta hankkimassa ja pitäis tänään käydä kokeilemassa, kun on itsellä hieman enempi kokemusta pärristä.

Eipä olekaan ennen tullut vartilla ajeltua... nimimerkillä piikistä tonniin ;)

edit: tähän mitään lainauksia pitänyt ottaa..

Jaahans. Sama pyörä vielä alla ja pyörä näyttää yhä samalta. Emäntä on ehkä vähän ottanut kiloja lisää vuosien aikana, mutta vielä jaksaa näinkin pieni mopo liikuttaa.

Hinkua on ollut isompaan. Lähinnä 600 zzr:ää olen ajatellut. Voipi olla, että ensi keväänä vaihdankin sitten pyörää.

Mutta entisellä vielä mennään. Hyvin on kultsi palvellut.
smile_org.gif

Tuodaas vielä vanha kuva tänne, kun ei nyt uusiakaan ole.
kwaakkum.jpg

Ajattelin laittaa pyörän myyntiin, kun tuli se hirmuinen kuume isompaan. Kokeilin jokunen päivä sitten vastoin järkeäni isompaa pyörää ja himo tuli, kun tajusin, että yletyn vähän isommankin pyörän päältä maahan ihan hyvin.

Pyörä menee lähipäivinä myyntiin. Toki ajoa jatkan vielä, mutta jos joku ostaja kohdalle sattuu, niin syksyn olen sitten ilman, kun uuden ostoa ajattelin vasta ensi keväälle.

Ja tuodaas näitä uusia kuviakin tänne, jos vaikka täältä joku ostajaehdokki löytyisi.
wink.gif
Mittarissa on nyt himppasen yli 45tkm.

3%20oikea.jpg

4%20vasen.jpg

Back