• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZXR 750

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eskopaha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mullakin löytyy alkuperäinen punamusta -89 H malli talllista ja usein persiin alta. Kiva peli ajella mutkaa ja kierroksilla liikkuu ihan tarpeeksi. -89 ZXR:hän tehtiin miltei suoraan Kawan endurace-kilpurista, joka näkyykin aika kyrväkkäänä aikansa racelookina.
Katelkaa venansäädöt ainakin 5 tkm:n välein, konehan on muuten vahva kuten kawan nelikot yleensäkin ja huoltamalla ne kestää ja kestää..

Pelkkiä hyviä muistoja jäi ex. j-mallin kawasta vm. 91. Pienillä piristyksillä ihan sopivasti liikkuva peli ja oikein huollettuna varmasti toimiva laitos. Omassa oli 66tkm mittarissa myyntihetkellä.

mulla on kans vihr-valk-sin -89 viime syksynä vahinkokeskukselta osti ja hyvin on pelannu 70t ajettu ja kehrää kuin kissa
smile_org.gif
nyt laitoin 15-48 rattaat kun ei meinannu olla alaväätöjä mut nyt on
biggrin.gif
biggrin.gif
. motarilla ei oo enää kiva ajaa on kierokset niin korkeella
sad_orig.gif
.ei muutakun iloisia kilsoja
biggrin.gif

Tietääkö kukaan jotain hyvää nettikauppaa jossa löytyisi kattavasti Kawojen (ZXR:n) osia.

Vastaavaa haen kuin Honda-puolella www.cmsnl.com ja www.davidsilverspares.co.uk, joista löytyy käytännössä jokainen mahdollinen nippeli ainakin vanhempiin Hondiin, ja saa tilattua kaikki kerralla samasta paikasta eikä tarvii hakea tuntitolkulla eri nettikaupoista (saatikka sitten paikallisista liikkeistä).

Tätä olen katellut (mutten vielä kokeillut), löytyykö muita vastaavia: http://www.ronayers.com .

Kulutusosaa näyttäis ZXR:ään löytyvän Louisilta ihan ok.

Joo ja onnittelut 100tkm täyttäneelle!

Klasmolta saksasta löytyy hyvin osia ja halvemmalla kuin muista paikoista.Uutta ja Käytettyä löytyy hyvin ebay.de:stä ja ebay.uk:sta...

Millanen vehje tämä on ensimmäiseksi "isoksi" pyöräksi piikin jälkeen?

Istuinkorkeus? tehot? Vara/viriosien saatavuus ja hintataso? Tyyppiviat? Ajettavuus 2-päällä ?

Istuinkorkeus? tehot? Vara/viriosien saatavuus ja hintataso? Tyyppiviat? Ajettavuus 2-päällä ?
Hyvin sopii 1.pyöräksi. 80cc oli viimesin mitä ite olin ajanu, eikä suurempia ongelmia. Eihän se mikään maailman kevein ja helpoin käsiteltävä ole, nimim. parkkiksella helppo kipata. Äkkiä sitä oppii käsitteleen.

Tehoja 100-~120hp mallista riippuen, onko se paljon vai vähän riippuu keneltä kysyy. Vara- ja viriosia löytyy vaikka kuinka ja paljo, ongelmia rahankäytön suhteen ei pitäs ilmetä... Vikoja ei ole sen enempää ku muissakaan vehkeissä, edellyttää tietenki että asiallisesti huollettu (venat säädetty).

Ite ostin H2 mallin ekaksi isoksi pyöräksi ja olen tykännyt. Teho riittävä ainenkin alkuun ja sitä saa aina lisää... Vaikka pyörä painaa 240kg niin raisereilla ja stongalla ihan kelpo peli kurvailla..

Noniin nyt olisi kuuluisan 'venttiiliensäätö' operaation aika
062802jumpie_prv.gif

Nyt tarvitsi enää tietää venttiilien välysten ohjearvo. Yritin etsiä netistä, mutta en tahtonut omin avuin löytää. Eli jos joku asiaan perehtynyt voisi kertoa.

H-malleille:

imu: 0.15 - 0.24
pako: 0.20 - 0.29

Sama operaatio ois itelläki, tai lähinnä vaan tarkistus. Plus nokkaketju pitää vaihtaa.

H-malleille:

Sama operaatio ois itelläki, tai lähinnä vaan tarkistus. Plus nokkaketju pitää vaihtaa.
En ole vieläkään "kerennyt" hommaa alottamaa, niin kysyisin vielä että onko nuo arvot lämpimänä vai kylmänä? Ja saako noita säätöpaloja ostettua "normaalista" mp-liikkeestä vai mistä niitä yleensä saa ?

Välykset mitataan kylmänä. Säätöpaloja olen itse hakenut paikallisesta Kawa-huollosta, vanhat palat kun vie vaihdossa niin saa uudet puoleen hintaan.

Välykset mitataan kylmänä. Säätöpaloja olen itse hakenut paikallisesta Kawa-huollosta, vanhat palat kun vie vaihdossa niin saa uudet puoleen hintaan.
Ja jos ei huolto suostu luopumaan omistaan (kerran kun kyselin niin paksumpia paloja olisivat mielellään antaneet koska "näitä ei kukaan enää tarvitse" mutta ohuempia eivät antaneet), niin ainakin täältä saa tilattua: www.cmsnl.com.

mistä tunnistaa kone mallin J/L/H....? itellä on J ja dyno lappu joka väittää 122hp, vanha omistaja oli ostanu joltain ratahirmulta, aattelin vaan et onko kone vaihettu vai kenties lyöty viri klappeja koneeseen?...no, lisää tarvis.
tounge.gif

H-mallin padan tunnistaa keskellä olevasta nokkaketjusta, J/K/L/M-malleissahan ketju on oikeassa laidassa. Jos sun fillaris on -93 niin kuin sigussa lukee, niin silloin se on L-mallia ja orkkiksena 122hp.

Erona J/L koneissa on männät ja nokat. J männät on 10,8 puristuksella, kun K/L/M on 11,5 rutuilla. Mun J kone K männillä ja nokilla sekä Akran kokoputkella tyrkkäs takaselle reilu 111 heppaa, vakiokunnossa oli 94 kaakkia.

H-malleille:

Tuli itsekkin sekaannuttua tuollaiseen 750 -89 H2 malliin, aina tykännyt tuosta mallista ja nyt ku korttiki taskussa niin pitihän se ostaa!
http://img206.imageshack.us/my.php?....cg9.jpg
Pyörien kans ei ole tullut pelattua aikaisemmin, mutta autojen kans sitäkin enemmän, joten peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä.
nyt olisi pari kysymystä kyseisestä pyörästä

1.miksi nuo ventiilit välykset on ilmoitettu "noin arvoilla"?
olis varmaan aihetta tarkistaa/säätää ventiilit, jotenkin tuntus et raksuttas, tai sit en ole tottunut kawasakin koneeseen
2.eiks näissä ole yleensä se 78kw? mulla lukee rek otteessa 87kw, miksi näin?
3. nokkaketjun vaihto ei varmaan autosta paljon eroa, jakomerkit kohdalleen(jos sellaiset löytyy) ja uus tilalle.
4.millaisia öljyjä porukka on näissä käyttänyt?

withstupid.gif

Back