• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZRX1200R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörä oli ajamaton kun se mulle toimitettiin. Sisäänajon suoritin osittain käyttiksen ohjeitten mukaan... Eli kyllä kierrokset välillä nousi yli ohjeitten, mutta eivät kertaakaan lähellekään punarajaa. Yleensä ottaen vaihtelevaa "normaaliajoa". Eli tuskinpa tää ongelma siitä johtuu. Hyvä pointti silti! Hauskaa kun maahantuojalta kyselin kuristuksista niin eivät suostuneet kertomaan mahdollisten kuristusten luonnosta mitään. Myönsivät kyllä, että tehoa on omituisen vähän dynosta saatu, mutta kehottivat viemään pyörän valtuutettuun huoltoon, tietenkin...
033102ass_1_prv.gif

Pyörän myyjä (päätin jossain vaiheessa itekseni etten mainitse tuota myyjää, mutta täyttyy se munkin mittani eli CW, Turku
veryangry.gif
) "lupasi selvittää asian" eli onko pyörä Hollannissa kuristettu... Oon nyt pari kertaa sinne soittanut saaden saman em. vastauksen. Eipä tuo nyt varmasti vaadi kuin yhden puhelinsoiton Hollantiin pyörän toimittaneelle taholle, uskoisin. Ja mä haluaisin vaan tietää, mistä päästä lähen pyörää kurkkaamaan, josko noita kastrointi toimenpiteitä löytyis! Perkele. Siinähän sitä taas oli, avautumista meinaan.
tounge.gif

Mulle tuli mieleen että jossain oli juttua näistä kuristuksista - muistan että just ainakin Hollannin pyörät olis kuristettuja (yleensä jonkun vakuutus- tai käyttömaksujutun vuoksi). Sen vuoksi kannattaa kattella Kawafoorumeilla olevia ohjeita kuristusten poistoon, niiltä pitäis löytyä helpot ohjeet joilla lisää kaWioita baanalle...

Oisko ollut Patrika joka kirjoitti taannoin asjasta?

Juu! Patrika on tästä täällä kirjoitellut ja minä lähetin hälle oikein sähköpostia asiasta, josko ois kuullut jotain, kun siinä Hollannin naapurissa asuu.

Pistin kysymyksen myös ZRXOA:n sivuille, mutta siellä taitaa olla suurin osa ihmisistä olla ameriikkalaisia, joille tää ongelma on tuntematon, paitti Kalivornialaisille, joilla ongelman muodostaa ilmeisesti nuo saastepömpelit/letkut/piuhat sun muut ylimääräset härpäkkeet... Täytynee hakea jokin eurooppalainen foorumi. Saksalainen ZRX voorumikin on, mutta kun meikäläisen saksa on vähän niin ja näin. Osaan tilata kupin kaffea...
biggrin.gif
tounge.gif
Hmmmm...Mahtaiskohan ne jymmärtää enklantia???

Sitten on vähän lähempänä toi enkelsmannien zrx-saitti. Saattaisivat jota hollannin malleista jotain tietää. En kyllä edelleenkään usko että toi on kuristettu. Kyllä mielestäni yksilölliset erot, dynojen erot, olosuhteiden vaihtelut ja silleen riittää ton selittämään...
nixweiss.gif

Tiätty en ole mikään asiantuntija, väärässä hyvinkin saatan olla ma.

Hyvä että pidin CW:n kanssa tiukasti kannastani kiinni! ZRX on kuin onkin kastroitu!! Myönsivät vihdoin pahoitellen, että mulle toimitettiin kuristettu pyörä. Tosin asia selvisi myös heille vasta eilen(luultavasti....). Olen oikeastaan tyytyväinen, koska nyt mä tiedän missä tää "vika" on.... Vielä tosin selvitellään mistä kohtaa ZReX:iä puristaa, mutta eiköhän tuokin selviä! Lueskellessani pari vuotta vanhaa Bikea, jossa oli isojen alastomien vertailu, niin vakiokuntoisesta ZRX:stä mitattiin kytkimeltä 118hv ja omastani kytkimeltä 114,5hv...Isommilla suuttimilla ja suorahkolla putkella! Ja Ameriikan ZRX sivuilla kysellessäni, äijät siellä ihmettelivät kovasti mun pyörän tehoja. Kiva katsoa mihin teho tuosta nousee kuristusten poiston jälkeen, kun se penkitetään uudelleen. Vai nouseeko lainkaan...  
omg.gif

Ja Ameriikan ZRX sivuilla kysellessäni, äijät siellä ihmettelivät kovasti mun pyörän tehoja. Kiva katsoa mihin teho tuosta nousee kuristusten poiston jälkeen, kun se penkitetään uudelleen. Vai nouseeko lainkaan...  
omg.gif
Muistapa että ameriikan pojat saattaa puhua eri rotuisista hevosista eikä niinkään meikäläisistä DIN-rotuisista. Todennäköisesti SAE...

Mutta jos hevosia kaipaat niin mulla olis reilut 140 takakumilla piileksivää myynnissä...
cool.gif
Ja vääntöä reilut 114...

Kyllähän Dona-Fasusta potkua löytyy, mutta jahka oma ZReX kondikseen saadaan, niin löytyy sitä siitäkin!  
062802jumpie_prv.gif
On ne sitten Dinejä tai saeja... Ja taitaapa tuo Fasukan maxvääntö tulla aika ylhäältä kun ZRX porskuttaa jo alempana kovemman viäntö lukeman paperille... Hauska pyörä toi Fazerkin on. Oon semmosta kokkeillu. Tosin siinä oli osa alaväännöstä hukattu Acran kokoputkistolla...
sad_orig.gif
Ja tykkään myös, Ripleyn lailla, enemmän ZReX:in ulkonäöstä. Katsotaan sitten kun kuristukset on saatu pois ja pyörä taas penkitettyä, mihin suuntaan suupielet kääntyy.  
sad_orig.gif
tai  
smile_org.gif
tai peräti  
biggrin.gif

Ja taitaapa tuo Fasukan maxvääntö tulla aika ylhäältä kun ZRX porskuttaa jo alempana kovemman viäntö lukeman paperille... Hauska pyörä toi Fazerkin on. Oon semmosta kokkeillu. Tosin siinä oli osa alaväännöstä hukattu Acran kokoputkistolla...
sad_orig.gif
Ja tykkään myös, Ripleyn lailla, enemmän ZReX:in ulkonäöstä.
Niin, mulla fasun maksimivääntö on 7000rpm ja maksimiteho 10000rpm joten siinä välissä on se kaikista hauskin alue
tounge.gif
. Yoshin TRS kokoputkistolla vääntökäyrä on alkuperäisen alapuolella alle 4000rpm ja sen jälkeen reilusti yläpuolella ja reilusti tasaisempi. Eipä alle 5000rpm tule paljon ajeltuakaan paitsi kaupungin ruuhkissa jolloin teholla ja väännöllä ei ole mitään merkitystä. On se alkuperäinen putki tallissa mutta ei ole tullut mieleenkään laittaa alkuperäistä alkukäyrää takaisin. Ulkonäöllisesti ZRX on kyllä aika miehekäs...
bowdown.gif
varsinkin tuo Ripleyn yksilö...

Cycle World käänsi kelkkansa. Kesti kolme viikkoa tavata mun pyörän papereita läpi  
bowdown.gif

omg.gif
ja tulivat siihen lopputulokseen, että mun ZRX EI ole kuristettu. En kyllä vielä anna periksi. Eli pyörä tsekataan. Tosin ei CW:n toimesta. Mielenkiintoista, jos se kuitenkin on kuristettu....

Edit. Teho takapyörältä 115,64hv/8100rpm ja vääntö 118,7Nm/6500rpm. Vääntöä 3500rpm kohdalla jo 115... Laitan käyrän joskus kun ehdin/viitsin. Olin väärässä kuristamisen suhteen (eka penkitys epäonnistui) ja lopetan aiheesta täältä hännänpäästä tähän. Amen.

Siellä se nyt on, uus dynokäyrä ja pari muutakin uutta kuvaa. Samassa tälläsin kuvan edellisestä mopottimestakin albumiin, kun semmonen oli. Tosin kuva on otettu ennen varkautta. Sen jälkeen se olikin aikas surkee näky...

Edittiä: Pistin vielä kuvan Zetorista varkauden jälkeen...Kuvasta ei oikeen näy vauriot, mutta niitä kyllä oli. Yli kahden tonnin eestä. Punanen väri katteissa on sormenjälki pulveria. Pitäkäähän pyöränne lukossa...

No niin löytyihän sitä jerkkua sieltäkin.  
tounge.gif

Käppyrät näyttävät hyvinkin tyypillisiltä ja samankaltaisilta kuin omani.

Aikoinaan myös mulla oli Zetori. Sitä ei sentään (tai valitettavasti) pöllitty. Kaikki muu eteen tuleva sonta ja kivet tuon kanssa sitten kynnettiinkin. Onneksi nykyinen peli kuitenkin on palvellut armollisesti. Kop Kop!

Back