• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki ZRX1200R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No onnistuhan se vihdoinkin! Tais olla jotakin häikkää tuolla Fujikuvan päässä... Eli siinä se nyt on: Devilin sliparilla ja hieman sirommilla peileillä sekä vilkuilla alkuperäisiin hirvityksiin verrattuna. Lisäksi takapään käytännöllisen mutta ruman kurakauhan leikkasin vähän lyhyemmäksi ja kilpi on taivutetussa parin millin pellissä kiinni. "Kevensi" mielestäni kummasti takapäätä. Ainoo mikä tuossa nyt vähän mättää on tuon Devilin pituus...Olikin pitempi kuin luulin, mutta sille ei voi nyt mitään. Mutta olen joka tapauksessa tyytyväinen!  
062802jumpie_prv.gif
Ja tässä se linkki. Toivottavasti toimii!ZRX1200R

Eipä aikanaan ensimmäisellä kerralla mullakaan onnistunut...
Mene Albumin tiedot-sivulle ja valitse "Jaa tämä albumi". Sieltä valitsen kohdan Julkinen albumi ja painat Päivitä-nappia. Kun sivu on päivittynyt kelaat sivun alalaitaa jossa on albumin osoite. Maalaat ja kopioit sen ja sitten vaan liität sen viestiisi. Viesti-ikkunassa olevalla http-napilla saat muokattua linkin nimeä lyhyemmäksi tai kuvaavammaksi. Muut voi antaa yksityiskohtaisempia ohjeita jos esim haluaa linkin johtavan johonkin yksittäiseen kuvaan. Sitä en itsekään ole saanut onnistumaan...

Ai niin...Takana oleva Mazda on muuten myynnissä! Osta poijes! Hyvässä kunnossa. Vm. -92, n. 283tkm ajettu, ei ruostetta. Ajettu suurimmaksi osaksi rauhallista työmatka-ajoa. Hp. 2350€.
062802jumpie_prv.gif

Hieno on. Kerroppas vähän kokemuksia tosta sliparista. Itsellä ja putkenvaihto mielessä. Tuntuiskos tulleen potkua lisää? Mitä kaasaripuolelle on tehty? Onkos penkitetty? Mites kulutuksen kävi? Pitääkö kauheeta mökää?

Vielä en oikeen osaa mitään muita kokemuksia jakaa, kuin että ÄÄNTÄ löytyy....
tounge.gif
Mutta tässä Devil Trophy vaimentimessa on ainakin se hyvä puoli, että siinä on irrotettava "db-killer". (Tosin se oli niitattu kiinni, mut porasin niitin pois ja nyt se on ruuvilla kiinni). Eli putki on jopa alkuperäistä hiljaisempi ja hyväksytty tuon huilun kanssa.
smile_org.gif
Kawa on menossa ens viikolla säädettäväksi ja samalla asennetaan Dynojetin suutinsarja. Tuntui (ja kuulosti) siltä etteivät säädöt olleet oikein kohallaan orkkis vaimentimenkaan kanssa.... Kulutus-ja kulkupuolesta en siis oikeen voi vielä sanoa juuta enkä jaata. Muuta kuin että taitavat nuo ranteet venyä vielä enemmän lähiaikoina...
biggrin.gif
tounge.gif
Tarkotus ois myös tosiaan penkittää pyörä jossain vaiheessa.

Nyt potkii... ZReX sai tänään Factoryn suutinsatsin sisuksiinsa ja täytyypi sanoa, että mukavasti toi lisäpotkua ala-ja keskikierrosrekisteriin...
062802jumpie_prv.gif
Ennen pyörä oli tehokas, mutta nyt tuntuu ettei siitä lopu vääntö lainkaan... Kulutuslukemista en vielä tiedä, mutta vaikuttaa siltä, ettei se ole ratkaisevasti noussut...Taitaa olla niin, että kovalla kädellä soppaa menee läpi enemmän, mutta rauhallisessa ajossa(matka-ajossa) saman verran kuin ennen. Ohessa muutama uus kuva. Kaksi petoa rinnakkain...
tounge.gif
Enkä tarkoita taustalla näkyvää  
biggrin.gif
Ens viikolla ZRX penkkiin. Pistän käyrät tänne, jos saan niistä hyvän kuvan.

Edit. Linkki kuviin siis tuolla ylempänä...

Muistakin pistää! Ja lissää kokemuksia, jos jotain mielenkiintoista ilmenee. "Putkikuume" on kova!
033102beer_1_prv.gif

Devil Trophyn listahinta on 544€. Alumiinisena halvempi (464€).
Devililtä löytyy sitten muitakin malleja jotka ovatten halvempia ja ehkä myös lyhyempiä. Valitsin Trophy mallin siks, että se on helppo tarvittaessa muuttaa hiljasemmaks. Ja se on hieno. Ja sain sen halavala
062802jumpie_prv.gif
Laadukaskin se on ja paikalleen meni "heittämällä". Ei pakertamista ja vääntöä ja tappelua .

Öky!

On sliparit, teräspunokset, suuttimet sun muut...!
Hieno on ja nätti. Muista ajaa myös etkä vaan parannella
mr. Kawasakin ja Hänen Insinööriensä hengentuotteita.

Hieno Celti!

Upea Mazzda!

Soitin muuten ja varasin ajan Kiven Markulta juuri kun tuo sinun
ratsusi oli siellä trimmattavana... Arvasin heti kenen Z-ReX siellä seisoo!

Öky??
tounge.gif
No jaa...Kun tinkii muusta(Esim. autosta. Se Corolla on mun
smile_org.gif
), voi liikenevän pistää vaikka pyörään. Kilometrejä kertyy tasasesti. Tosin duuni vie harmillisen paljon tehokkaasta ajoajasta...
sad_orig.gif
Mutta eiköhän tuossa kesälomalla ehdi jotain pikku reissujakin tehdä.
062802jumpie_prv.gif
Oliko Rotta-Rex huollossa vai ootko jo kuluttanu takanakin radalla loppuun?
omg.gif

PERKELE! Siellä ne käppyrät nyt sitten on... Surullista luettavaa! Teho kampiakselilta 120hv ja vääntö 11,9 m.kg. Rullalta 98 ja 9,8!!!!!  
sad_orig.gif

mad.gif

sad_orig.gif
Oon tässä nyt ehtiny miettiä, että missä nyt mättää! Käyrät ovat erittäin kauniin malliset, mutta mistä noin heikko teholukema??? Kun vertaa Qwertin ZRX:n tehokäyrään niin mun ZReX huipputeho tuottuu huomattavasti alemmilla kiekoilla...Eli jotain tuossa mopossa on nyt pielessä. Mahtaakohan olla joku tehorajoitettu yksilö?! Toisaalta kampiakseliteho on samaa luokkaa mitä tehdas lupaa (122hv). Tietysti noissa mittalaitteissakin on eroja, mutta en usko, että se tuota eroa selittää. Sentään 25hv:aa ja kierroksissa 2000rpm....Oon täs ajatellu hankkivani vielä tuon filtsun ja ajavani sen Motokeitaaseen penkkiin, josko paranis... Vittu! Päivä on pilalla!  
bawling.gif

veryangry.gif

Tietääkö joku muuten miten tuon vääntömomentin yksikön pystyy muuttamaan Nm:ksi?

PERKELE! Siellä ne käppyrät nyt sitten on... Surullista luettavaa! Teho kampiakselilta 120hv ja vääntö 11,9 m.kg. Rullalta 98 ja 9,8!!!!!  
sad_orig.gif

mad.gif

sad_orig.gif
Oon tässä nyt ehtiny miettiä, että missä nyt mättää! Käyrät ovat erittäin kauniin malliset, mutta mistä noin heikko teholukema???
Minäkö luulin, että ZRX olis äkäsempi. Banditin kävin juurikin kellottaan ja lukemat oli takarenkaalta 110hv ja 108.9Nm nämä tulokset pelkällä pöntön vaihdolla. Olen ollut siinä uskossa, että lukemat olis toisinpäin pyörillä. Hyvä mulle. Tämä ei sitten ollut provokaatiota.
033102beer_1_prv.gif

Kyllä ison Rosvon pitäis tosiaan kakkoseksi jäädä tehon suhteem, mutta tämä mun yksilö on nyt jotain aivan muuta, kuin pitäis... Sen verran mitä ehdin töissä miettimään tuota pyörää, niin tulin enemmän ja enemmän sille kannalle, että se on joku kastroitu versio ZReXistä!
mad.gif
Täytynee marssia heti ku kerkiää pyörän myyneeseen puljuun kysymään asiasta... Tämä kun on Hollannista tuotu, niin mahtaako sinne viedyt pyörät olla tehorajoitteisia, perkele niin! Taikka sitten menee koko paska vaihtoon! Johan mä sillä runsaat 2300km ajoin! Ei ois, saattana, pitäny viedä sitä penkkiin...Tieto lisää tuskaa!
veryangry.gif

Öö... mun mielestä ei toi nyt mitenkään epänormaalilta kuulosta?  
confused_orig.gif
Ei se nyt mitenkään satavarma aina ole että putki & suuttimet huipputehoa nostais, eikös ne pikemminkin paranna sitä viäntöä. Tai tasoittelee käppyröitä. Tai jotain. Ja se on myös niin paljon niistä säädöistä kiinni. Ittellä oli zr-7 ennen zrxää, ja siihen vaihdoin putken ja suuttimet. Säädätin penkissä ja lopputulos: 74 pilkku jotain kaakkia. Tehdas ilmoittaa 76 hv, et silleen...

Ja sitten vielä ota huomioon että eri penkit antaa eri tuloksia ja että yksilökohtaisia eroja voi pyörissä olla paljonkin. Itte ainakin iloitsin aikanaan jo lisääntyneestä ja alemmas siirtyneestä vääntöhuipusta. Sehän se enempi ajossa tuntui... Huipputeholukema on terassilla elvistelijöitä varten, vääntö niille jotka itte ajosta nauttii...
033102bebe_1_prv.gif

Jos pyörä tuntuu suorituskykyiseltä, niin eikös se ole olennaista?

Niin, ja kerro ne kgämmät lukemalla 9,81 => tuloksena saat nyyttonmetrejä (Nm).

En ole tehojen suhteen elvistelytyyppiä ollu koskaan, mutta vituttaahan se jos pyörä jonka ostin täystehosena, onkin kuristettu. Pyörä ON tehokkaampi koko kierrosalueella pöntön ja suuttimien vaihdon jälkeen, mutta nyt se vastaa vakiokunnossa olevaa...nippanappa. Ja penkkierot eivät mun mielestä selitä noin suurta eroa. Siksi olis kiva saada ne kadoksissa olevat tehot ja väännöt tavallaan ilmaseks poistamalla kuristukset. Qwertin tehokäyrää muuten luin väärin: Hänen pyöränsä huipputeho ja vääntö tulee suurinpiirtein samoilla kierroksilla kuin omassanikin. Ja onko tuota tehoa ja erityisesti käyttökelpoista vääntöä koskaan liikaa?

Vielä kun saisi selville miten ZRX on kuristettu...Kurkuista?

Mun käyrät pitäis löytyä tuolta ylempänä olevasta linkistä ja Qwertin käyrät "MP-talli" puolelta kohdasta "SUUTINSARJOISTA..." alaotsikolla "Factory vs. Dynojet".

Ota huomioon myös teho/painosuhde, jos nyt pilkulleen haluat laskea. Jo 30 kg kevyempi kaveri saa pyörän liikkelle rivakammin. Itse kokeilin uudenkarheaa pyörääni kaksi painavampaa päällä ja kyllä siitä tehoja löytyi ihan riittävästi. Pitää muistaa myös että ilmanvastuksen vaikutus siellä loppupäässä (kiihtyvyyden hiipuessa n.240) vaikuttaa neliöllisesti. Eli lopussa esim. 50 hv:n tehonlisäys ei paljon vaikuta. Enemmän vaikuttaa ajoasento ja katteet. No penkin tuloksiin nämä eivät vaikuta.

Moni on mulle kovasti koittanut selittää, "eikö tuo nyt riitä??" Kyllähän tämä nykyinen teho on takuuvarmasti riittävästi pyörää rivakasti liikuttamaan, mutta pelkästään tieto siitä, että pyörän sisällä saattaa piilotella parikymmentä ylimääräistä hevosta ja kosolti vääntöä, saa mut metsästämään niitä puuttuvia heppoja! Ja kyllä tuo määrä perseessä tuntuu...
wink.gif
Uskallanpa vielä väittää, että jos tällainen vastaavanlainen tapaus (ootte ostaneet täystehoisen ja saatte vajaatehoisen) sattuisi kenelle tahansa, niin kyllä suurin osa ottaisi selvää miten noista kuristuksista pääsisi eroon... Pelkästään siksi, että ongelma on olemassa, vaikkei siitä varsinaista haittaa olekaan! Vähän niinkuin joku vuorikiipeilijä sanoi Mount Everestistä..."Because it`s there."
smile_org.gif

Mä en hae niitä puuttuvia tehoja huippunopeuden kasvun takia, vaan yksinkertaisesti siksi, että ne puuttuu. Mulla oli Zetor1100 ennen tätä. Sen huippunopeus oli "riittävä", enkä sitäkään hyödyntänyt koskaan kokonaan. Ja oon taipuvainen uskomaan, että kun nuo puuttuvat tehot löytyy se parantaa koko kierrosalueella potkua ja ajettavuutta..
biggrin.gif
062802moto_prv.gif

Back