• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki Z750 '08 Öljynvaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Masadist
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielestäni noista lukemista ei voi vetää sellaista johtopäätöstä että olisi aivan sama käyttääkö kesäkelillä 10W-40 vai 15W-40 öljyä.
Se vaan on oikeasti ihan sama. Aivan turhaa vääntöä asiasta.

Mitäs tuo oman mopon ohjekirja sanookaan..

Suosittaa mineraalimoottoriöljyä SF..SH ja viskositeetistä seuraavaa:

10W-40 ajaminen > -20 lämpötiloissa
15W-40 ajaminen > -10 lämpötiloissa

Eli, jos kunnon talvipakkasilla ajelet, niin tällöin 10W-40 on hyvä valinta.

Pitäiskö visun tai jonkun varoittaa näitä polosia vacin vaaroista ?

Ite vaan vähän innostuin, kun olen "korjannut" Vacilla vaimon Kawan moottorin (en hajoittanut). Pikkujuttua siitä löytyy tuosta ed. linkistä.

Pitäiskö visun tai jonkun varoittaa näitä polosia vacin vaaroista ?

Ite vaan vähän innostuin, kun olen "korjannut" Vacilla vaimon Kawan moottorin (en hajoittanut). Pikkujuttua siitä löytyy tuosta ed. linkistä.

En nyt ihan ymmärrä miksi ehdotat moista? Olenko mielestäsi väittänyt että ko. öljystä aiheutuisi jotain vaaraa?

Ja sen, kuinka paljon minua heilauttaa mitä öljyä kukakin pyöräänsa pistää, olen mielestäni ilmaissut varsin selkeästi pariinkin otteeseen tuossa ylempänä....

Se siitä ja tämä tästä.

Onks se ruuvi muuten se suht iso (ehkä alin ruuvi koko motskarissa), mihin pääsee vasemmalta puolelta käsiksi. Mun 07-manuaalissa se kuva on ainakin ihan kauhee, joten en oo ihan 100% varma.

Uskoisin että se on se.

Hupaisaa kun öljypumpun ja imuputken korkeuksista riittää pohdintaa käynnistyksen yhteydessä. Mites se asento ja ölpän pinnankorkeus sitten keuliteltaessa 10k kierrosta koneessa ja värkki 45 asteen kulmassa etunen ilmassa?.

Tänä kesänä ei keulittelemisesta olekkaan ollut paljolti kirjoittelua, olisiko viime kesäiset vehkeet menneet öljyn puutteesta niin huonoiksi että villitys unohtui nopeasti?.

Tuota mä olen joskus käyttänyt ja vissiin aika moni muukin, siis muihin mopoihin kuin Zetoihin…

Niin alkaa, tosin olen hiukan tiivistänyt vaihtoväliä 4000 kilsaan, on vielä kolme litraa jäljelllä niin taitaa olla litran purnukan osto edessä ja sitten jotain muuta suodattimen vaihdon jälkeen. Ehkä.

Back