• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki xz-9r -96 Lämpöongelmat

Joo elikkäs pyörä rupesi nostamaan lämpöjä. Yleensä ei nosta edes heti vaan joskus voi mennä muutama sata kilometriä. La lämmöt nousee iihan punaiselle asti. Kävin pakokaasu testerissä ja ei antanut arvoja kaasuista jäähdytysjärjestelmässä. Eli ei ole kuuluisa kannentiiviste. Vaihdoin myös termostaatin. Mutta ongelmat jatkuvat. Ja ajon jälkeen kuuluu "pulputus" ylipaine säiliöstä ja säiliö tulee täyteen.Muutaman kerran on myös heittänyt nesteitä yli ylivuotoletkusta. En enää tiedä mistä vikaa katselisi... Olen myös huuhdellut järjestelmää moneen kertaan. Olisko jollain viel jotain ideoita? Kiitti..

Pitänee varmaan ottaa viel se pumppu käteen.. Oudolta vaan kuulostaa kun yleensä vesipumppu toimii tai ei toimi.
Mikähän helvetti toi pulputus tuolta paisarista on? Äskenkin kun kävin ihmettelemässä sitä tuossa ja laitoin vähä käyntiin ja sammutettuani kuului se pulputus. neste ei siis kiehu siel. Sormella ihan pysty kokeilla.

kannentiiviste
sad_orig.gif

Mulla oli viime vuonna -95 vuoden ysiärrässä täsmälleen sama vika. Syylärin korkin läheltä jonnekkin kannen suunnalle lähtevässä ohuessa vesiletkussa on verkkosuodatin välissä. Minulla se oli aivan tukossa ja aiheutti moiset ongelmat.
Putsauksen jälkeen toiminut moitteetta. En kylläkään ymmärrä miksi tuolla pitää tollanen suodatin olla ja onko se välttämätön.

Mulla oli viime vuonna -95 vuoden ysiärrässä täsmälleen sama vika. Syylärin korkin läheltä jonnekkin kannen suunnalle lähtevässä ohuessa vesiletkussa on verkkosuodatin välissä. Minulla se oli aivan tukossa ja aiheutti moiset ongelmat.
Putsauksen jälkeen toiminut moitteetta. En kylläkään ymmärrä miksi tuolla pitää tollanen suodatin olla ja onko se välttämätön.
Joo oon kans kiinnittänyt huomiota siihen suodattimeen. Ja paskaiselta se kyllä näytti. Otanpa sen irti kun ehdin. Toivottavasti olis se. Kuuluko sulla tollanen "pulputus" kans?

Joo. pulputteli ja heitti välillä nesteitä ylivuotoputkesta. Oireili varsinkin kaupunki/hitaasti ajellessa. isommilla teillä reippaammin ajellessa ei niinkään.

mulla vähän samaa oiretta omassa pyörässä... onko se suodatin erikseen klemmareilla letkun välissä vai onko se letkun sisällä?

Katon ku pääsen töistä. Jotenki kuulostaa nii hassulta et tollanen vois aiheuttaa tuota... Mut toivotaa et johtuu vaan siitä.

Heti putsauksen jälkee loppu kaikki pulputtelut ja lämpöongelmat.
Se suodatin on klemmareilla letkun välissä muistaakseni. löytyy oikean sivukatteen alta.

löysin sen suodattimen ja oli kyllä paskanen/tukkosen näkönen, putsasin ja ainakin tähän asti näyttää toimivan paljon paremmin... täytyy tarkkailla tilannetta, ihme et tuol on tollanen pikkusuodatin jos aiheuttaa tälläsiä ongelmia

Itsellä ihan samat ongelmat. Välillä kulkee vaikka 200km nostamatta lämpöjä ja välillä sitte nostaa ennen ku kerkiää ajamaan 10km. lähes aina ku pyörän sammuttaa rupiaa roplottelemmaa. joskus jopa puhaltaa paisuntasäiliöstä nesteitä pihalle.

Vahva Mutu:

Onks se suodatin siinä "jäähdyttimen korkista" -> paisariin menevässä letkussa?
Jos se on tukossa, niin se varmaankin päästää nesteen paisariin, koska jäähyjärjestelmän paine riittää tunkemaan sen läpi.
Mut sit ku jäähy jäähtyy, ja neste pitäis imee paisarista takas jäähyyn, niin eipäs tulekkaan, koska imu on liian heikko.
Ja koska paisari on koko ajan täynä, niin näyttää ett jäähyssä ois tarpeeks nestettä.
Ts jäähyssä on liian vähän nestettä.
Ja sit ku koneen sammuttaa, niin jälkilämpö siirtyy lohkosta nesteeseen, ja se neste keittää siel lohkossa, ja paine/neste pulputtaa paisariin/ pihalle paisarista.

Katselin juuri tarkemmin ja se letku tosiaan taitaa mennä paisariin. Mielestäni kuitenkin syyläri (korkista tarkistettu ei paisarista) oli täynnä jo ennen "huoltoa".
Joka tapauksessa kyseisen suodattimen putsauksen, nesteiden vaihdon ja ilmauksen jälkeen on toiminut oireetta jo useita tuhanssia kilometrejä.

Mazaa sanoi:
Katselin juuri tarkemmin ja se letku tosiaan taitaa mennä paisariin. Mielestäni kuitenkin syyläri (korkista tarkistettu ei paisarista) oli täynnä jo ennen "huoltoa".
Joka tapauksessa kyseisen suodattimen putsauksen, nesteiden vaihdon ja ilmauksen jälkeen on toiminut oireetta jo useita tuhanssia kilometrejä.

Hetkonen eihän syylarista mene paisariin kuin 1 ainoa letku ?

Puhutaanko me nyt siitä letkusta vai jostain muusta ?

Back