• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki VN 800

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hadar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Heippa

Tässä tulee kuvia nostimesta. Lankku 200 mm leveä ja noin 80 cm pitkä. Ruuvaa kiinni varsi. Minä löysin terästolpan mutta puuvarsi kelpaa, pääasia on että se on vahva - sillä nostetaan koko pyörä

http://img27.imageshack.us/img27/3350/img5838y.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/9954/img5840i.jpg
http://img27.imageshack.us/img27/6386/img5841f.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/4548/img5842r.jpg

Näin se toimii. Halpa, yksinkertainen ja nyt voi pyörittää pyörän samaten rasvaen

Live to ride...

Tosi hieno ja yksinkertainen oivallus. Kiitos myös kuvista, jippo ei auennut kuin vasta viimeisestä kuvasta.

Vähän kytkin asiaa. Kun tuota pitoa riittää kytkimessä, eli vaihteen päälle laitto nytkäyttää ikävästi, niin mikäpä voisi olla sopiva syy moiseen?
Levyt vielä toleranssissa, warpit näyttäisi toimiville.
Entäpä Warp asento - onko väliä/huomattua vaikutusta, kumpi puoli on mihinkin suuntaan? Nyt näyttää olevan tasaisempi puoli koneeseen.
(Toisella puolella siis pyöristetyt kulmat.)

Niin, mitäköhän on hinta levypakalla? Ja mistä kannattaisi hakea/valmistaja?

Tunkki.. viritys puusta. On muuten tosi kätevä peli ja toimii kuin kuin kuuluisa juna vessa..  
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Onko tuo VN 800 todellakin harvinainen peli..? Eipä ole juuri täällä Kaakonkulmalla vastaan tullut..
Ps..Harrikkamiehen kommentti..  tyttöjen pyörä,mutta hiton Kätti.Koeajon jälkeen.. tarkennusta. Kerpeleen mukava ajaa ja yllättävän hätäinen ....
biggrin.gif

Jotkut Suomessa on saavuttanut Nirvanaa ja he ajavat VN:llä. Harvoin näkee VN:t mutta jo Ruotsissa ja Norjassa ja muissa maissa  nämä pyörät ovat aika yleisiä. On todettu että saa PALJON pyörää halvalla hinnalla

Ps..Harrikkamiehen kommentti..  tyttöjen pyörä

Jos haluaa näyttää miehekkyytensä ostamalla suuria vehkeitä, olen "kuullut" että löytyy isoja pyöriä jopa yli 2000 cc.
tounge.gif

Keep rockin

Olennaista.. tuossa pitkän linjan HD äijn kommentissa oli se että myönsi tyttöjen pelin olevan nätti ja yllättävän tehokas..
biggrin.gif

Oman valinta kohdistui pyörään nimenomaan hyvän ajettavuuden,toimivan tekniikan edellulisten kustannusten takia.En ole katunut ja en usko että tuo pyörä ihan hevillä tallista lähtee..

Heippa!
Nyt on noin 1000 km taivallettu hihnavedolla , ja hyvältä näyttää ja meno tuntuu.Vähän välillä vollotti hihna
, mutta kun sai säädöt kohilleen ,niin äänetki häippäs.
Välityksetkin koheni mielestäni mukavaksi.
Kulutukset on tarkkailussa, palataan asiaan .

Tv: Jussi

Remmillä ajotte n. 15000 km . No problems , pientä intä pittää suatuaan vähän hiekkoo tai vettää , mutta lopputulema , ei ketjun rasvausta . Siis olen ollut tosi tyytyväinen ja kerrokset tiellä on puinneet n. 10 % , jaten samoin kulutus .

Moro,

jos jostain löytyy tarpeeton solo satula / sinkkupenkki vuoden -95 800 Väinöön, niin voisin ostaa sen pois. Laita viestiä – kiitos!

Moro kaikille! Itse olen parikymppinen, joten ei omaa mopedia vielä ole, vaan isäpapalle tuli viidenkympin villitys ja meni moisen laitoksen laitteleen. A-kortillisena päässyt ajelemaan itsekin niin makea pelihän tuo on ajella, helppo käsitellä jne.

Kuitenkin yksi tarve tullut tässä, elikkä sissybar täytyisi hommata. Mistäköhän saisi edullisesti?

Heipparallaa.......
talktohand.gif

Hyvinhän tuo remmi toimii. Tuosta kitinästä vielä.....laitappa remmi karvanverran löysemmälle. Auttaa moneen asiaan ja säästää laakeria vetoakselilla.
Persmerkillä riittää asetus....eli kun remmi kääntyy suht helposti 45 ast. kulmaan jännittesäätimen takaa kääntämällä. Ainakin minulla toimii. Eikä kitise...
tounge.gif

Turvallisia kilometrejä kaikille olipa remmi tai ei......
062802moto_prv.gif

MInkä sortin remmipaketteja olette asennelleet.. Tuota remmiä olen itsekin pähkinyt,mutta jotakin kitinää ja krittisyyttä olen löytänyt.. eli ihan noita kokemuksia muilta käyttäjiltä haeskelen..
Scootworksin paketteja olen haarukoinut.

MInkä sortin remmipaketteja olette asennelleet.. Tuota remmiä olen itsekin pähkinyt,mutta jotakin kitinää ja krittisyyttä olen löytänyt.. eli ihan noita kokemuksia muilta käyttäjiltä haeskelen..
Scootworksin paketteja olen haarukoinut.

No noita Scootworksin paketteja taitaa olla tän Väinöketjun hihnat kaikki.

Ruotsin maalta tais saada kanssa jonkunlaista, mutta oli tuplahintanen.

Bokseri: pitääkin koittaa tuota löysennystä, ollu monesti mielessä.

Scootworksia olen itsekin katsellut ja sitä Monstabelt mallia...
Kiitos internetin ihmeellisen maailman tieto ja tavara kulkee aivan eri tavalla kuin ennen... sekä positiivinen että negatiivinen tieto.NOita Scootworksin paketteja on nimittäin kovasti arvosteltu tuolla USA:n Kawasaki foorumilla,jopa harvinaisen tylysti.Vaikka pettymyksen tai muun moisen piikkin taatusti osan voi laittaa... ihan järkeenkäypiä seikkoja on kyllä tuotu esille ja siksi peruspesimistinä tai umpipihinä ihmisenä hiukan pisti ajattelemaan. Siksi noita kokemuksia täältä Suomesta on kiva kuulla.. Netissä negan esilletuominen on helppoa ja jopa tarkoitushakuistakin joten noita foorumin arvosteluja on pakko suodatella...Remmin mukavat puolet ovat kyllä kiistatattomat ja siksi olen eritäin kahden vaiheilla.. vaihtaako vaiko eikö..

Scootworksia olen itsekin katsellut ja sitä Monstabelt mallia...
Kiitos internetin ihmeellisen maailman tieto ja tavara kulkee aivan eri tavalla kuin ennen... sekä positiivinen että negatiivinen tieto.NOita Scootworksin paketteja on nimittäin kovasti arvosteltu tuolla USA:n Kawasaki foorumilla,jopa harvinaisen tylysti.Vaikka pettymyksen tai muun moisen piikkin taatusti osan voi laittaa... ihan järkeenkäypiä seikkoja on kyllä tuotu esille ja siksi peruspesimistinä tai umpipihinä ihmisenä hiukan pisti ajattelemaan. Siksi noita kokemuksia täältä Suomesta on kiva kuulla.. Netissä negan esilletuominen on helppoa ja jopa tarkoitushakuistakin joten noita foorumin arvosteluja on pakko suodatella...Remmin mukavat puolet ovat kyllä kiistatattomat ja siksi olen eritäin kahden vaiheilla.. vaihtaako vaiko eikö..
Moro vaan...
talktohand.gif

Kattelin tuota Sinun profiiliasi ja totesin , että samoissa ikävuosissa eletään. Jo muinainen Hamlettikin jahkaili " ollakko vai eikö olla". Jätä moinen jahkailu ja tilaa beltti-setti.

Eihän sen hinta meidän ikäisille, joilla on jo takanaan yli 30-vuotta työhistoriaa ole juuri mitään.
Huomaatko POSITIIVISESTI AJATELTUNA kuin 20€ vuosi. Noin niinkuin takautuvastI  
biggrin.gif

No, leikki sikseen, kyllä remmi on hintansa väärti.
Meikäläisellä on se hyvä puoli, että tuo "englantti" luontuu sen verran kehnosti noissa ulkolaisissa foorumeissa ettei niistä ainakaan yöunet kaikkoa....  
tounge.gif

No itsellä luontuu tuo USA:n murre erinomaisesti.. ja siksi noita saitteja tulee lueskeltua ja totta puhuen  sieltä joskus löytyy ihan asiallistakin tietoa.. Tuo kritiikki  suomeksi haukkuminen oli ylläri..Kynnys pistää noinkin murskaavaa tekstiä on melko korkea.. tuossa maassa koska sillä voi olla rankkoja seuraamuksia..siksi se pisti niin kovin silmään.Tuo belttisatsin tilaus.. oli käytännössä enterin painallusta vaille valmis..No kiire ei ole koska tämä kesä mennään ketjuilla..

Ps.. Ilman tätä netin ihmemaata tuskin ajelisin tällä hetkellä VN:llä.
Arvostelut mitä kaivoin esiin niistä vaihtoehdosta joista lähdin tiputuspelillä... katsomaan pyörää itselleni kallistivat minut Kawasakin kannalle. Katunut en ole ja ylläreitä ei ole tullut. Arvosteluista yksi ainoa oli Suomen kielellä.. muut LOntoon eri murteilla..

Tulipa käytyä päivä reissu Väinöllä ajelemassa itänaapurissa, Venäjänmaalla...Onhan se kyllä hieman erilaista... Kaveri oli enskalla, ehkä paremmin soveltuu kyseisille teille,mutta oma pyörä keräsi enemmän kiinnostusta..ja kyllä omallakin pystyy hyvin ajelemaan... Matkailu avartaa...
062802moto_prv.gif

Back