• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki VN 800

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hadar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt on hankittava peileihin semmoiset pienet lisäpeilit. "Kuollutkulma" on tosi pitkä ja iso, melkein rekka mahtuu siihen.
Kaistan vaihto perustuu enemmän arpapeliin kuin turvalliseen tietoon. Pään kääntäminen umpikypärällä jeesaa vain vähän. Kuitenkin edessäkin saattaa tapahtua ihan mitä vaan samalla kun yrittää kuikuilla takaviistoon.
Luin jostain, että esim. Biltemasta saa muutamalla eurolla näitä lisäpeilejä. Kokeilen ainakin miltä ne tuntuvat. Aika halpa hinta turvallisuuden paranemisesta, vai mitä?

sanoi:
Tosin se etupleksi pitää hommata jossain välissä. 120 nopeudessa tuntuu, että kypärä lähtee päästä irti kun tuuli repii niin kovasti...
confused_orig.gif

Onko vihjeitä mistä saisi sopuhintaisia, siistin näköisiä pleksejä?

Ja kiitoksia linkistä - tuli iltalukemista
cool.gif

Ite hommasin plexin allrightista. Sellainen tarvike plexi ja ihan kivasti on toiminut. Pidemmillä matkoilla ihan must. Tuli käytyä tuossa uudessa allrightin putiikissa kehä 3 kupeessa. Olisin ostanut kypärän mutta kukaan ei ehtinyt sitä hakea vastastosta joten en ostanut...
ghostface.gif
mennään sitte vanhalla perkule.

Kävin Motonetistä hakemassa kaksi 50mm:n laajakulmapeiliä a' 3,90€ (sis alv). Perskules ne orkkispeilit kelpaa enää noiden pikkupeilien telineeksi, ei muuhun. Eikä ole enää kuollutta kulmaa olenkaan, melkein niistä näkee jos vilkku unohtuu päälle. Nopeasti tottuu katsomaan pelkästään niistä.

Nyt nuo tietäväiset alkoi puhumaan, jotta on se vaan niin tyhmää maksaa liikaa, nimittäin öljyistä. Parempi/edullisempi/sopivampi olisi Delvac'in aluperin dieselmoottorikäyttöön suunniteltu öljy. Sillä kun on ns. märkäkytkin luokittelukin. Tuommoinen märkäkytkin se kai Väinössäkin on, siellähän se kytkin öljyissä lilluu, korjatkaa jos olen väärässä.
Mitäpä öljyä lurautatte Väinöihinne, ja miten homma pelittää ko. tökötillä?
Onko joku ihan ehdottomasti toimimaton öljylaatu?

Mulla on ollut Hiacessa mokomat pikkupeilit ja ne ovat todellakin hyvät. Eipä tullut ajatelleeksi kokeilla mopoon. Samoja saa mm. Biltemasta, eikä hinta hirvitä. Pitää vain hoksata laittaa oikeaan kulmaan....

Täällä Porvoon suunnalla majailee kans yks toimintakuntoinen pikkuväinö VN750 -93. Mukana cruisingeis jos semmoisia ilmaantuu
smile_org.gif

Kaikki tilailee jenkeistä suoraan kamaa, minä kanssa!

Jalkatapit matkustajalle pätkäsin tilata tuolta:

http://www.waynesvillecycle.com/footpeg_extensions.htm

Muutamassa sekunnissa tuli sähköpostilaatikkoon kuittaus missä kerrottiin tappien maksavan 109,99$ ja postitusmaksujen olevan13,95$.
Ans kattoo nyt mitä muuta kuluja tulee lisäksi ja koska tapit mahdollisesti ilmaantuvat.

Vaihdoin öljyt väinööni. Olen jo aiemmin kiinnittänyt asiaan  huomiota, nimittäin aivan kuin pohjasta puuttuisi yksi pultti. Siinä pakoputkien puolella, etummaisen putken mutkan kodalla, oikeassa reunassa on ainakin 15cm syvä reikä. Olen tuudittautunut siihen uskoon, että lohkon yläpuolella menee joku putki samalla kohtaa ja tuo "kolo" liityy tähän putkeen jotenkin. Onko kellään oikeaa fakta tietoa tästä asiasta?

Jees...

Pari kysymystä taas
cool.gif

Eli tuolta alrightin nettisivuilta en kyllä mitään löytänyt... tosi vaikea selata... Pleksit oli ainakin hukassa (koitin eri hakusanoja). Suoraa linkkiä? Tai onko kellään myydä käytettynä?

Sitten toisekseen - kuuluuko asiaan, että etuketjurattaan suunnasta kuuluu semmoinen hieman rallattava ääni kun pyörä liikkuu. Ääni on kuulunut aina, mutta tuntuu nyt voimistuvan. Kuuluu parhaiten kun rullailee tyhjäkäynnillä, mutta on kuultavissa myös maantienopeuksissa kun siirtää jalkansa niin, että ääni heijastuu siitä.
Eli mikä kyseessä tuossa? Joku rikki? Olen kyllä koittanut Castrolin ketjuvahaa ketjuihin laittaa.

Entäs onko vihjeitä siihen, miksi ryyppy ei enää pysy päällä. Ryypyn tappi pysyi alussa vedettynä ulos, mutta nyt se yhtäkkiä ei enää pysynytkään auki vaan menee heti kiinni kun päästää irti. Onneksi nyt tuli tämä "lämpöaalto", joten asia ei ole kovin paha, mutta ei tätä ikuisesti jatku...

Tämmöisin kysymyksin tällä kertaa
(kun se myyjä ei tunnu haluavan sitä manuaalia hommata, niin pitää kysellä täältä) - ei tuohon pyörään olis jossain päin nettiä huoltomanuskaa?

Jees...

Pari kysymystä taas  
cool.gif

Eli tuolta alrightin nettisivuilta en kyllä mitään löytänyt... tosi vaikea selata... Pleksit oli ainakin hukassa (koitin eri hakusanoja). Suoraa linkkiä? Tai onko kellään myydä käytettynä?

Sitten toisekseen - kuuluuko asiaan, että etuketjurattaan suunnasta kuuluu semmoinen hieman rallattava ääni kun pyörä liikkuu. Ääni on kuulunut aina, mutta tuntuu nyt voimistuvan. Kuuluu parhaiten kun rullailee tyhjäkäynnillä, mutta on kuultavissa myös maantienopeuksissa kun siirtää jalkansa niin, että ääni heijastuu siitä.
Eli mikä kyseessä tuossa? Joku rikki? Olen kyllä koittanut Castrolin ketjuvahaa ketjuihin laittaa.

Entäs onko vihjeitä siihen, miksi ryyppy ei enää pysy päällä. Ryypyn tappi pysyi alussa vedettynä ulos, mutta nyt se yhtäkkiä ei enää pysynytkään auki vaan menee heti kiinni kun päästää irti. Onneksi nyt tuli tämä "lämpöaalto", joten asia ei ole kovin paha, mutta ei tätä ikuisesti jatku...
Mulla oli VN800:ssa Givin 600 joka on suunnileen sama kuin Allrightin Kappa Airstar 600. Ei ole pappamopokokoluokkaa, mutta syö viimat pois aika hyvin.

Allrightin luettelo

VN900:n sovitin Kappa Airstar 610:n ja tuntuu toimivan ihan hyvin. Koska 900:n stonga menee kauemmas taakse, pitää kiinnikeetkin vetää taaemmas. Minulle sopiva kohta löytyi stongassa olevien johtokiinnikeiden kohdalta. Tuolta se nyt näyttää:

vn900-kappa610.jpg

Pieni ketjun ratina jos se siltä kuulostaa on kyllä ihan normaalin rajoissa, onvatko ketjut kuinka kuluneen oloiset?

Nyt menee ulkomuistista, mutta voikos sitä ryyppinupin alla olevaa rengasta kiertää, jos voi niin tiukkeneeko ryypyn liike.

Edit:

Tässä vielä kuva VN800:sta Givi 600:lla (aka Kappa 600):

VN800-Givi600.jpg

Aikoinaan omassa väinössäni ainakin "Ryypyn" nuppi saatiin lukittumaan uudestaan jos päässyt löystymään, pyörittämällä noin sentin halkaisijaltaan olevaa pyörylää,siitä mistä ryypyn varsi menee sisään(myötäpäivään muistaakseni).
Epäselvästi sanottu,mutta simppeli homma kiristää.
Toivottavasti auttaa.

..tana, ..kele, ..ttu, että ihminen voi olla tyhmä! Väinö on kolme vuotta etupäässä seissy, ku ajossa on ollu aina toinen mopo. Yli 60 tkm on lasissa. Etujarru oli talviseisonnassa hörpänny ilmaa ja ku tiesin, että venat oli säätämättä, ni tilaamaan aikaa JV-Motosportilta, eikä menny ku kuukausi, ni jo löyty. Jätkät on verraten asiallisia, ja ku mä olin havaintoni selittäny, hoitoon.

Imuvenat melkein kantoi! Onneksi vaan melkein. Ku Väinöön tulee kilometrejä, se säätöpuoli ei oo turhaan siellä huolto-ohjelmassa.

Koska huoltolafka oli ensikokemus ja kehut kauheita, pelkäsin laskua isosta säätöhuollosta ja todella perin turhaan. Oli ihan asiallinen ja mitään, mitä ei ollut tarvinnut vaihtaa, ei ollu myöskään veloitettu. Ny saa Väinö olla taas vakuutuksessa. Sillä ajellessa säilyy toi korttikin paremmin
062802moto_prv.gif

Taas katkesi mittarinvaijeri, jo toisen kerran. Nyt hyytyi 35543km:n kohdalla. Suurin piirtein samasta paikasta, eli n. 10cm ylhäältä päin. Tekee ilmeisesti liian jyrkän mutkan siinä kohtaa. En enää laittanut menemään siitä runkoon hitsatun "koukun" läpi, vaan laitoin kulkemaan sen alapuolelta. Nyt on loivempi mutka, tiedä sitten kuinka kestää.
Maksoi Köpiksessä DKK438. Selviää sitten aikanaan Visalaskusta sentilleen paljonko on €uroissa.

Nyt on hankittava peileihin semmoiset pienet lisäpeilit..... esim. Biltemasta saa muutamalla eurolla näitä lisäpeilejä.
Ja on muuten tosi hyvä keksintö!
thumbs-up.gif

Hommasin omaankin pyörään ja hinta biltemassa oli alle 2 e/kpl.

Selvennykseksi vielä että noi laajakulma lisäpeilit siis tulee huomaamattomasti sen tavallisen peilin sisäpinnalle tarralla kiinni.

Ohjekirja kertoo takarengaspaineeksi tarkat 2,25.
Varaudu vaihtamaan rengasta usein, jos noilla paineilla ajelet
crazy.gif
Mikäs on sitten rengasystävällisempi mutta kuitenkin riittävä paine?
Kylmäpaine 2.7, ajon jälkeen 2.9. Jos rengas tuntuu "liukkaalta", sit laske vähä.

Nyt on 14tkm:n jälkeen Metzelerin takakumi alkanut kulumaan epätasaisesti. Paineistahan se on kiinni, kun vain tietäisi liikaa vai liian vähän. Olen pitänyt tähän asti 2.7 - 2.8.

Back