• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kawasaki is Back.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Make80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jostain maailman turuilta lueskelin, että tota uutta pataa piristettiin muistaakseni suurentamalla imu- ja pakoventtiileitä ja muotoilemalla kantta ja palotilaa. Lisäksi uusittiin männät ja nokat. Näillä konsteilla kone saatiin hengittämään paremmin ja palamista tehostettua, ja potkua tulikin mukavasti lisää. Vääntöä koitettiin parantaa erityisesti ala- ja keskirekisterissä tolla exupilla,
Joo, -05 636 mallissa on mm. -03 6RR:n race-kit nokat ja noiden kansi-/venttiili-/mäntämuutosten lisäksi moottorin sisäisiä vastuksia on pienennetty tehohäviöiden vähentämiseksi. Mm. alakerran huohotusta on parannettu, öljypohjaa muutettu jotta öljyn pinta on saatu alemmaksi, öljypumpun rakennetta muutettu ja muitakin pikku muutoksia löytyy.

Vaikken mikään virtaustieteen lehtori olekaan niin väittäisin muuten että nuo keskirekisterin parannukset on saatu aikaan näillä muilla muutoksilla ja tehtaan mainospuheista huolimatta se ns. exuppi tai mikä lie läppä on siellä vaan sen takia että saadaan tehtyä sellainen äänenvaimennin joka on pieni ja kevyt sekä ennenkaikkea tarpeeksi virtaava noille litratehoille ja silti saadaan pyörä läpi melunomeista.

sanoi:
Joo, mutta silti se on ylikokoinen kusiaiseksi
wink.gif
Odottelinkin jo tota
tounge.gif

sanoi:
Fast Bikes testasi noita Ram Air vehkeitä reilu vuosi sitten Crescent Suzukin tuulitunnelidynossa (niillä siis oikeesti dyno tuulitunnelissa eikä vaan pikkupuhku dynon edessä). Tulokset näyttivät aika hämmästyttäviä tehonlisäyksiä jo reilun satasen vauhdissa
Kiitos oikaisusta, mä en jaksa tota enää ihan joka threadiin raapustaa. Mun kwaakkua kun ei vähätellä.
wink.gif

sanoi:
Vaikken mikään virtaustieteen lehtori olekaan niin väittäisin muuten että nuo keskirekisterin parannukset on saatu aikaan näillä muilla muutoksilla ja tehtaan mainospuheista huolimatta se ns. exuppi tai mikä lie läppä on siellä vaan sen takia että saadaan tehtyä sellainen äänenvaimennin joka on pieni ja kevyt sekä ennenkaikkea tarpeeksi virtaava noille litratehoille ja silti saadaan pyörä läpi melunomeista.
Joo, äänenvaimentimena se myös toimii varmasti. Jonkun kansas tossa juttelin, ja se oli sitä mieltä että vain Rykkösessä exupilla on vääntöä lisäävä vaikutus, muissa se on lähinnä äänenvaimentaja. Mutta ehkä ne on tossa kwaakussakin nyt onnistuneet.
smile_org.gif

Toi ei kyllä kuulosta hyvältä, että siinä olis race kit -nokat. Toivottavasti toi parempi täytös ja kannen muutokset kompensoi noita yläpään juttuja, koska muuten siitä tulee jsut samanlainen otus kuin RR:stä, joka on kadulla aika ikävä
confused_orig.gif
Saapa nähdä kun ekat käppyrät tulee.

on se kone, kusiaiskawakonekin. mahtavia lukemia kuussataselle tai 636:lle, litrateho nousee reilusti yli 200 hv:n, joka on todella korkea lukema maantiepyörälle. seuraavaksi tullenee vastaavasti ruuvattu, lähes, tonninen, josta otetaan samoin reilut 200 luupäätä litrasta ja siis änkkäri paikallaan ollen, vakiona, ainakin kampiakselitehona ja ainakin ram airilla.
jo zx12r oli tullessaan ilman meluvaimentimia kampuratehoiltaan 210 hv, ilman ram airia myös. se lukee zx12r ostajille toimitetussa silver bookissa, tehtaan inssit kertovat. tosin litrateho jäi selvästi alle maagisen kahensadan.

Mistä se johtuu että kawa kuskit ja fanit on niin hysteerisiä merkkinsä suhteen. Huom. Tämä ei ole provo eikä minulla ole mitään kawaa vastaan, voin aivan hyvin joskus sellaisen omistaa, ja varsinki tänä vuonna molemmat, 10r ja 6r olivat luokassaan kärjessä, mutta nykyistä vessaani en ole ikinä kenellekään joutunu hehkuttaa vaikka olen aivan tyytyväinen siihen. Kertooko se jotain kawa-miesten ja varsinkin -naisten epävarmuudesta oman pyöränsä hyvyyteen?
confused_orig.gif
Jotenki siitä huokuu sellainen ylikehuminen ja rehvastelu, ihan niin kuin joku ei uskoisi kawan olevan hyvä pyörä ? Onhan tätä samaa huomattavissa monella merkillä, varsinkin niillä joissa molemmille peukaloille on omat vilkkupainikkeet, mutta niiden kavereiden juttuja ei kuule niin paljon. No on se kiva että joku on löytänyt elämäänsä ikuisen rakkauden....  
lookaround_orig.gif
Uus 6r on kyllä hyvän näköinen pyörä ja varmasti pärjää myös ensi kaudella kovassa 600:n luokassa. Tähän malliin on varmasti otettu huomioon enemmän kilpakäyttö, jotta pyörä rupeisi myös supersporttien MM-sarjassa taas pärjäämään. Eikä tartte ruveta kertomaan kuinka kovaa esim. Haarala ajaa kawalle osaan lukea kilpailujen tulosluetteloita.

Soitto sumekolle kertoi, että s.h. ilmoitetaan marraskuun 2. Netisä pitäis olla nähtävillä 3pvä... Mitähän sieltä tulee.
withstupid.gif

Onko joku etsinyt/törmännyt uuden 6Kwaakun hintaan missäänpäin maailmaa?
Kiinnostaa kiinnostaa!!!
Kun sen eteen on kuitenkin tehtävä töitä...
033102ass_1_prv.gif
Ja paljon...
033102ass_1_prv.gif

Mistä se johtuu että kawa kuskit ja fanit on niin hysteerisiä merkkinsä suhteen.
Öö..Mun mielestä nimenomaan kawa kuskit ei ole niin hysteerisiä merkkinsä suhteen, toisin kuin esim. honda kuskit.  
tounge.gif

Noh..kai se on vähän kaikilla niin, että omaa merkkiä pitää puolustaa.
Honda-kuskit ovat herrasmiehiä ja heillä on varaa olla turhaan intoilematta esim. Kawa-kuskien tapaan prätkästään, koska Hondat ovat laadukkaimpia ja nopeimpia.
wink.gif

litrateho nousee reilusti yli 200 hv:n, joka on todella korkea lukema maantiepyörälle.
Totta siinä saa viellä virittää tonnisia jonkin verran, että pääsevät samoihin lukuihin  
033102ass_1_prv.gif
kyllä 600  
buttrock.gif
Uuden 636:n todellinen takapyöräteho (ei siis mikään Bike-lehden lukema) vakiona on varmaan maksimissaan luokkaa ~105 hevosta, tosta kun laskee litratehon päätyy johonkin 165 kieppeille eli eipä siinä sitä litratehoa ole kuin jokunen prosentti enemmän kuin nykyisissä litrasissa, omassani pikkuvitiryksin esim 157 renkaalla. Hypetys hypetyksenä, mieluiten jalat maassa kuitenkin...

mulla on vm90 vanha VÄINÖ 70heppa 124nyytonin vääntö mennäänkö koittamaan kiihdytystä suurimmalla vaihteella vaikka 60-160 ja katotaan se jälkeen saldot mitä veikkaatte kuinka siinä kävisi kirjoitelkaa mä tiedän jo vastauksen
Olen kansassi samaa mieltä, alitehoset paskat ovat asia erikseen, eikä niistä pitäisi tässä yhteydessä puhua lainkaan.

Tämän kirjoituksen pointti ei ollutkaan suuri teho. Jos tehoa haluaa, niin siihen löytyy eri lähtökohdat kuin 600 cc moottori. Pointti oli, että jaappanin poika on ruuvannut ilmoitetun tehon irti noin pienestä moottorista ja erityisesti se, että kasvua edelliseen malliin on YLI 10 hv, mikä on mielestäni noilla kuutioilla ja edellisen moottorin kehitysasteen tietäen aikas paljon.

Ja toi pyörä ei oo tehty mihinkään suurimmalla vaihteella suoraan kiihdyttelyyn, jos olisi niin se olisi samanlainen vessa kuin ne muutkin siihen hommaan tehdyt. Ja jos siihen laitetaan semmoset välitykset, että se kelaa huippuja sen 160 kmh niin on todellakin aika selvää miten ehdottamassasi "kisassa" käy  
bowdown.gif
välitykset mitä ne on täytyy vissiin ruveta perää purkamaa jos ens kesänä täytyy toi "veto"lunastaa ja "vessa"aika hyvä kuvaus on noita tullut kuulluksi mutta niinhän se kuitenkin on että toiset tykkää äitistä ja toiset ...??? jne.mutta mielummin istun kyllä "vessa asennossa niinhän se toimituskin tehdään en ole koittanut miten se onnistuisi vattallaan rantapallonpäällä hymm..täytyypä koit___ no en varmaan koita mutta niin tai näin elkää immeiset ottake hernettä kyllä tämä tästä
bawling.gif
Ootsä kuullu välimerkeistä?

Mullakin litrateho 152hp (jo -88), mutta aika laiskalta silti tuntuu
biggrin.gif

Vaan kyllä tuo varmaan magea peli on, putki vaan vähä vääräs paikas..

mulla on vm90 vanha VÄINÖ 70heppa 124nyytonin vääntö mennäänkö koittamaan kiihdytystä suurimmalla vaihteella vaikka 60-160 ja katotaan se jälkeen saldot mitä veikkaatte kuinka siinä kävisi kirjoitelkaa mä tiedän jo vastauksen
Olen kansassi samaa mieltä, alitehoset paskat ovat asia erikseen, eikä niistä pitäisi tässä yhteydessä puhua lainkaan.

Tämän kirjoituksen pointti ei ollutkaan suuri teho. Jos tehoa haluaa, niin siihen löytyy eri lähtökohdat kuin 600 cc moottori. Pointti oli, että jaappanin poika on ruuvannut ilmoitetun tehon irti noin pienestä moottorista ja erityisesti se, että kasvua edelliseen malliin on YLI 10 hv, mikä on mielestäni noilla kuutioilla ja edellisen moottorin kehitysasteen tietäen aikas paljon.

Ja toi pyörä ei oo tehty mihinkään suurimmalla vaihteella suoraan kiihdyttelyyn, jos olisi niin se olisi samanlainen vessa kuin ne muutkin siihen hommaan tehdyt. Ja jos siihen laitetaan semmoset välitykset, että se kelaa huippuja sen 160 kmh niin on todellakin aika selvää miten ehdottamassasi "kisassa" käy  
bowdown.gif
välitykset mitä ne on täytyy vissiin ruveta perää purkamaa jos ens kesänä täytyy toi "veto"lunastaa ja "vessa"aika hyvä kuvaus on noita tullut kuulluksi mutta niinhän se kuitenkin on että toiset tykkää äitistä ja toiset ...??? jne.mutta mielummin istun kyllä "vessa asennossa niinhän se toimituskin tehdään en ole koittanut miten se onnistuisi vattallaan rantapallonpäällä hymm..täytyypä koit___ no en varmaan koita mutta niin tai näin elkää immeiset ottake hernettä kyllä tämä tästä
bawling.gif
Ootsä kuullu välimerkeistä?
olen KUULLUT ja joskus koulussa käyttänytkin en varmaan osais laittaa niitä oikeaan paikkaan joten joku VARMASTI PUUTTUIS SIIHENKIN joten mielestäni _tämä väli
ajaa saman asian olen hyvin pahoillani jos aiheutan NOIN SUURTA TUSKAA SORRY
omg.gif

litratehohan oli yli 200hp jo aikanaan kawan kr-1:sessä...mut varmaan toi uus kusiainen tulee oleen kova luu luokassaan,ja mun mielestä erittäin hyvän näköinen etenkin vihreänä
wink.gif

olen hyvin pahoillani  jos aiheutan NOIN SUURTA TUSKAA SORRY
omg.gif
Tuskinpa tuo nyt niin suurta tuskaa kenellekkään tuottaa. Lukemisesta vaan tulee kohtuu hankalaa, kun ei pysty sanomaan, millon lause loppuu ja toinen alkaa.
just tätä tarkotin se helpottaa huomattavasti tosiaan lukemista mä en pelkästään tarkota pilkkuja ne ei oo niin tärkeitä vaikkakin ihan kiva lisä tekstissä samaan tapaan kuin kappalejakokin pisteet on vähän tärkeempiä sillä tavalla saa hieman selkeemmin kiinni ajatuksesta mä oon ehkä vähän simppeli mutta näin se ainakin mun kohalla on sitä varten ne varmaan on keksittykki noi pisteet yms ei kukaan pakota niitä käyttämään enkä mä henkilökohtasesti mitenkään loukkaannu siitä että joku ei hallitse pisteen käyttöä mutta olis se ihan suotavaa kuitenkin varmaan huomaat tästä mun tekstistä että vähän on sekavaa vai mitä

olen KUULLUT ja joskus koulussa käyttänytkin en varmaan osais laittaa niitä oikeaan paikkaan joten joku VARMASTI PUUTTUIS SIIHENKIN joten mielestäni _tämä väli
ajaa saman asian olen hyvin pahoillani  jos aiheutan NOIN SUURTA TUSKAA SORRY
omg.gif
Suosittelen Kivijalka-sarjan kirjaa Lukion kielenhuoltoa. Maksaa n. kympin ja tulee varmasti tarpeeseen. Käy muillekin, kuin lukiolaisille.

Tiesin pilkulleen että vastaat tolleen, mutta eihän tossa ole pilkun pilkkua. Senkin arvasin.
freak.gif

X-15 hakkaa kaikki teijän mopot suoralla, 6,7Machia nääs!
Käsi ei ole poskella vaan aivan jossain muualla..
niin että meidä isä on paljon vahvempi kuin teidän äiti jne... ja en kyllä ole yhtään kiinnostunut missä sun kätes on tää on keskustelupalsta kai tiedät että noi jutut kuuluu muille palstoille hyh hyh että sellanen poika
062802jumpie_prv.gif
Ethän ole käynyt ottamassa mallia Bomber-foorumilta? Siellä on paljonkin vastaavanlaista korkeatasoista keskustelua.

ps. myös minulle äidinkielenopettaja on marissut oikeinkirjoituksesta.

Vapaasti herneet nekkuliin
pftroest.gif

Tiesin pilkulleen että vastaat tolleen, mutta eihän tossa ole pilkun pilkkua. Senkin arvasin.
freak.gif

X-15 hakkaa kaikki teijän mopot suoralla, 6,7Machia nääs!
Käsi ei ole poskella vaan aivan jossain muualla..
niin että meidä isä on paljon vahvempi kuin teidän äiti jne... ja en kyllä ole yhtään kiinnostunut missä sun kätes on tää on keskustelupalsta kai tiedät että noi jutut kuuluu muille palstoille hyh hyh että sellanen poika
062802jumpie_prv.gif
Ethän ole käynyt ottamassa mallia Bomber-foorumilta? Siellä on paljonkin vastaavanlaista korkeatasoista keskustelua.

ps. myös minulle äidinkielenopettaja on marissut oikeinkirjoituksesta.

Vapaasti herneet nekkuliin  
pftroest.gif
niin minä olen ainakin kuvitellut että tämä moottoropyöräilijöille ja harrastajille tarkoitettu-
keskustelu palsta,ainakin minä "ahmin"täältä
kiinnostavia vinkkejä,ja muita asiaan liittyviä jippoja.en ainakaan minä kerkeä katsomaan mihin kukin pilkkunsa ja pisteensä tyrkkää,mutta kuten huomaatte tässä kirjoittamassani tekstissä on jotain tosi kummallista,eli voisko nyt ne henkilöt ketä ko:asia on niin paljon "kiusannut" kommentoida onko tämä vähänkään sinnepäin kuin se olisi pitänyt koulussa oppia,en muuta tiedä mutta kirjoitus tahtia moinen "merkkejen" näpyttely kyllä haittaa,mulla on niin huono ja lyhyt muisti että kun etsin pilkun, tai pisteen.paikka en enää muista mitä piti kirjoittaa,mutta niin tai näin ei se aina kaikille kelpaa,mutta jatkan siitä huolimatta "kirjailijan" uraa näillä palstoilla,älkää "ampuko jos joskus nuo "merkit"unohtuvat,siitä tiedätte että mulla on paljon "asiaa" ja tahti kova ettei asia unohdu,heips seuraavaan kertaan
062802jumpie_prv.gif

Eikös tuon välimerkkikeskustelun voisi käydä vaikka p*skanjauhannassa niin ei lokaantuisi tämä hieno topicci...
smile_org.gif
.

Back