• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kawa zx6r vai cbr 600 F?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fjanei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosin kummassakin taisi olla jotain pieniä tyyppivikoja, mutta ei muistaakseni kuitenkaan mitään kovin suurta ja vakavaa...
Hondassa taisi olla jotain häikkää jakoketjun/kiristäjän kanssa ellen väärin muista.  

Mutta eipä ainakaa mulla toi ketju rallattele... Vielä.
Mitä oon kuullut, ja myös itellä sama homma, noin. 10000km kestää nokkaketjun kiristäjä, sitten alkaa rallattamaan 5000-6000rpm kohdalla.
confused_orig.gif

Koitin kiristää sitä hieman, mutta tonnin ehti ajaa niin taas alkoi rallatus kuulua.
Tosin uus kiristin maksaa 60euroa ja 30 min työ vaihtaa itse..
blush.gif

Tosin kummassakin taisi olla jotain pieniä tyyppivikoja, mutta ei muistaakseni kuitenkaan mitään kovin suurta ja vakavaa...
Hondassa taisi olla jotain häikkää jakoketjun/kiristäjän kanssa ellen väärin muista.

Mutta eipä ainakaa mulla toi ketju rallattele... Vielä.
Mitä oon kuullut, ja myös itellä sama homma, noin. 10000km kestää nokkaketjun kiristäjä, sitten alkaa rallattamaan 5000-6000rpm kohdalla.
confused_orig.gif

Koitin kiristää sitä hieman, mutta tonnin ehti ajaa niin taas alkoi rallatus kuulua.
Tosin uus kiristin maksaa 60euroa ja 30 min työ vaihtaa itse..
blush.gif
Pelkkä kiristäjän vaihto on kun antaisi tekohengitystä,hiljenee hetkeksi ja sit taas rupee rallattamaan.kannattaa vaihtaa kerralla sekä ketju että kiristäjä. noi n.ketjut tosin rupee pitämään messua vasta jossain yli 40 tkm,tosin tietty riippuu kuinka on pyörää rankastu (esim radalla ym...) mulla 41 tkm ajettu cebari eikä vielä rallatuksia kuulu,tai en vaan erota muun suhinan ja pörinän seasta
biggrin.gif
eipä tossa cebarissa muuta vikaa sitten olekkaan (paitsi jännitteen säätäjä) muuten ovat pomminkestäviä vehkeitä. tosin nyt puhun omasta mallista eli vm-93 pc-25. uudemmista en tiedä...

No joo ton viestin olis voinu jättää kirjottamatta nyt alko viikonloppuna nokkaketjun kiristäjä laulamaan,eris vittumainen rohina siinä 3000-4000 rpm:n kohdilla,etenkin 2-päällä,no tolla ajaa vaikka koko kesän jos vaan ei rohina haittaa..
tounge.gif

Itse entisenä hondamiehenä voin rehellisesti kommentoida.OLI 600 cbr vm03.Todella tylsä ja eleetön, vaihdoin kawaan ja olen erittäin tyytyväinen ollut.Kawat ovat yhtä kestaviä kuin hondatkin.Se et kuin pyörää on käsitelty ja huollettu on asia erikseen.En edeellenkään ymmärrä tätä vi... naurettavaa provoilua "osta honda se kestää heh heh.Kawat hajoilee ja venttiilit.......".Naurettavaa ja jopa naiivia.Hävettää ihmisten puolesta ketkä ees kehtaa laittaa tollasia päättömiä tekstejä kawoista.Sen verran on noita pyöriä ollut vuosien varrella, et tietoa löytyy, ei mitään esson baari juttuja.Kumpikin on varmasti hyviä pylriä, eli jos ostat pyörän osta se kumpi mielyttää ajossa.Varmasti rupeaa harmittaa, jos pyörässa ei ole sitä jotain mikä saa hymyn naamalle vielä 10000km jälkeen.

Tämän kirjoituksen ei ole tarkoitus loukata ketään merkkifanaatikkoa, joten pyydän jo etukäteen anteeksi, mikäli jotain loukkasin.
Siinä oli asiaa..
bowdown.gif
Halleluja!
buttrock.gif

Mulle kävis kumpikin...
tounge.gif
Ilman pyörää sivusta kateellisena seuraan ku toiset kerää kilometrejä alleen. Polttelee niin pirusti päästä itekki baanalle...
sport05.gif

Aaaaargh!
Älkää ihmeessä kysykö kumpi on parempi! =)

Paremmin muotoiltu kymysys olisi "Voisitteko kertoa käyttökokemuksia seuraavista pyöristä", koska muuten 13 viestiä tusinasta on "mun sukisuki hakkaa sun kasawikan!"

Naurattaa vaan kun tää sama sotakoneisto käynnistyy aina ja takuuvarmasti! :D

Hyvä pojat, saitte mut taas nauramaan. ;)

Back to the meaning of life:
Mene ja aja molemmat ja mieti sen jälkeen. Molemmat ovat erittäin hyviä pyöriä, sitä ei kannata miettiä. Enemmän painoarvoa omille tuntemuksille. :)

Miten vittu se voi olla saatana?Ettekö te tajua niistä vehkeistä vittu mittään?kuka sinne pittää hommata saatana?

Mistä sivulta tämä puhelinvastaajajuttu löytyy?

Miten tämä "luonne" tulee esiin näissä kawoissa? Onko sillä hyviä ja huonoja päiviä niinkuin ihmisilläkin? Vai onko se sitä, että oma kawa kilisee ja kolisee vähän eri tavalla kun kaverin vastaava, mikä tekee siitä yksilön? Entä mikä tekee hondasta tylsän?

En ole kawasakilla ajanut, joten haluaisin kuulla vähän perusteluita tälle aika yleiselle mielipiteelle.

Käy ajamassa kumpaakin.Luulen, että tämä käsite johtuu juuri pyörien erilaisuudesta.Jokaisella on oma näkemys ja omasi varmaankin tulee ajon jälkeen.Siksi on niin monia mielipiteitä.Omani johtu varmastikin siitä, et eka ja toka pyörä olivat kawoja.

Honda on hyvännäköinen ja loistava ajaa.
Siitä nyt vaan puuttu sitä jotain.
Ehkä se oli hieman liiankin helppo ajaa ja antaa kuskille anteeksi paljon.
Kawassa on ehkä enemmän racing henkeä koneen ja alustan puolesta,laittaa adrenaliinin enemmän ainakin meikäläiselle liikkeelle.Nämä ovat mun tuntemukset

Käy ajamassa kumpaakin.Luulen, että tämä käsite johtuu juuri pyörien erilaisuudesta.Jokaisella on oma näkemys ja omasi varmaankin tulee ajon jälkeen.
juuri näin, älä osta sikaa säkissä, aja viel vähän pitempi lenkki kuin kortteli ympäri
sport05.gif
kyllä sen sitten tiedät kumpi on sulle sopiwa, kannattaa muuten koittaa viel muitakin merkkejä ja malleja jos vaan pääset.
062802moto_prv.gif
mun ääni on ainakin kawan puolella
biggrin.gif

TT600
tounge.gif
biggrin.gif

Ei sentis, yllä oleva on joke...noista molemmista löytyy hyviä ja vähemmän hyviä yksilöitä, osta mielummin hyvä yksilö
wink.gif

tarviiko tommosta ees kysyä... honda tietysti, huolettomia kilometrejä eikä yllätyksiä...siis ikäviä ainakaan
smile_org.gif

Back