• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaveria Rautaperseajoon heinäkuun alkupuolella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuskin sillä todistuksella pesääkään irtoaisi?
Ruattissa ehkä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Niin, on se varmaan kiva körötellä 80-100 km/h jotain 1.600 km customilla tai matkavessalla. Minä en siihen ryhdy, ja sitäpaitsi rautaperseajo on sellaisten hommaa, joiden älykkyysosamäärä on pienempi kuin heidän kengännumeronsa.

No nythän tämä meni asialliselle linjalle! Älykkyydestä ja pesänsaannistahan tässä on kysymys, rispektiä unohtamatta! Ai että olisi herkullinen paikka antaa enemmänkin palautetta mutta olen sen verran fiksu etten provosoidu
biggrin.gif

Nautinnollista ja turvallista kesänjatkoa kaikille moottoripyöräilijöille, ikään, sukupuoleen, sosiaaliseen asemaan, älykkyyteen, ajotottumuksiin ja pyörään katsomatta!

t. Anssi

Jep, jussit juhlittu.. jos kelit kehittyy suotuisasti niin lähtö saattaapi olla ensi lauantaina aikaisin. Reitistä ei mitään hajua, ehkä Turkuun ja sieltä ylöspäin..
Hei hoi jos oot la-aamuna lähdössä ni kurkkaas tänne. Mikäli aikataulus antaa myöten ni ei varmaa ois pöllömpi idea lähtee tutustumaan rautaperseilyyn kokeneen kaverin mukana. Uskoisin että kokeneesta vetomiehestä on aika helvetisti apua ja iloa. Äärimmäisen turvallista ja antoisaa matkaa sekä kuivaa keliä teille
thumbs-up.gif

Ps. Lähtisin mukaan jos en ois tällane velliperse
wink.gif
hmm - vois alkaa kehittää velliperseille jotain omaa ajelua...
lookaround_orig.gif

Edit: jaa joo jos toi Espoon popula vaan suostus ajelemaan Joutsan sijasta Mikkeli-Varkaus kautta ni voisit(-te) liittyä esmes St. Michelissä letkaan...

Suostuis jos suostuis, enemmänkin ongelmaksi muodostuu tuo *lentävä* lähtö eli siinä olisi kyllä sovittamista... kaikkien kannalta on helpompaa kun lähtö tehdään samaan aikaan, lopetus onkin sitten eri juttu...

Jännä jotta kaikenlaisten velliperseiden jotka ei pysty ajaa rautapersettä niin tuota on pakko tulla kitisee tähän tämmöseen asialliseen topicciin ...

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Ei ole kyllä realistista onnistua osumaan samaan aikaan ja paikkaan Espoon porukan kanssa. Mut eipä siinä mitään, onnistuu tämä yksinkin. Ja saattaa olla ihan hyväkin muuten mutta ne viimeiset tunnit saattaa kaivata tauolla juttukaveria. Toisaalta yksin saa päättää aikataulun, reitin, nopeudet ja tauot, mikä on kyllä aika hyvä asia.

Ei ole kyllä realistista onnistua osumaan samaan aikaan ja paikkaan Espoon porukan kanssa.
No mikä jottei onnistu? Viimekesänä ajelin JJJ:n kanssa joka siis on siellä jossain kehäkolmosen eteläpuolella, treffit H:linnaan... Ja kaikki meni ihan OK, eli kyllä tuo mun mielestä on aikataulutettavissa, etenkin jos alkumatkasta pyritte osumaan samaan paikkaan...

Niin ja sitten on vielä lähtöaika. Itsekin olen aikaisemmin aina lähtenyt aamusta liikkeelle, nyt on ensimmäistä kertaa kokeilussa vähän pakon edestä iltalähtö. Nuo aamun tunnit on pahoja kun on istunut jo 14h pyörän selässä, saapi nähdä miten nyt käy kun onkin jo heti alkupäässä nuo pahat tunnit.

Kyllä sitä sitten kun päivä valkenee niin jo pärjää!

Yksi minkä kanssa ei myöskään ole leikkiminen niin tuo kylmä. Se yhdessä väsymyksen kanssa tekee helposti temput. Mieluummin reilusti lämmintä mukaan jotta saa tarpeen vaatiessa lisää vaatteita päälle kuin se että kylmässä vääntää naama irveessä kahvaa...

Mutta jos vain pääset illalla lähtemään, voidaan sitä toki yrittää sovittaa reittejä yhteen. Mieti sitä.

Tuskin sillä todistuksella pesääkään irtoaisi?
Ruattissa ehkä
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Niin, on se varmaan kiva körötellä 80-100 km/h jotain 1.600 km customilla tai matkavessalla. Minä en siihen ryhdy, ja sitäpaitsi rautaperseajo on sellaisten hommaa, joiden älykkyysosamäärä on pienempi kuin heidän kengännumeronsa.
Samoin kyseisen älykkyysosamäärä taitaa sanoa paljonkin
033102bebe_1_prv.gif

Jep,
Täällä on hauskoja kommentteja - Männyn kanssa olen samoilla linjoilla. Aika tuntuu kultaavan ainakin omat muistot - sitä vaan en ymmärrä (muista) miten tuutti Hondan mittariin tuli kelattua 10 päivässä 10 maata ja 10 tuhatta kilometriä. Nykyisin tuohon tahtoo mennä 20 päivää ja maatkin on lisääntyneet niin, että niitäkin tulee helposti parikymmentä - kilometrit on säilyneet ennallaan vaikka pyörissä on potentiaalia moninverroin ?

Mitä hauskaa tuossa on ? Tuohan on semmosta pakkopullaa koko touhu !
On monenlaista ajoa, esimeriksi nopeusajoa ja taitoajoa. Tämän tapaiset on sitä jälkimmäistä ja itse asiassa rautaperse -tyyliset kestävyysajot ovat kaikkien vanhin moottoriajoneuvojen ja kuljettajien kilpailumuoto.

Hyvin suunniteltu ja toteutettu ajo on suorastaan ilo miten hyvin se menee. Itse olin perillä rennosti lasketelleena ja aikaa välillä kahvioissa tappaneena kaksi tuntia ennen määräaikaa. (tankkausvälinen keskinopeutta pitää vahtia)

Mikään paikka ei ollut kipeänä ja saunoin yksinäni iltapäivää hotellin jokirantasaunassa, uin Utsjoessa (huom en Tenossa) ja join viisi kaljaa.

Sitten tunnin tirsat ja syömään muiden paikalle sattumalta osuneiden motoristien kanssa. Taidettiin vääntää mm. siitä miksi Roketti on parempi kuin Pannu.

Niin ja sitten on vielä lähtöaika. Itsekin olen aikaisemmin aina lähtenyt aamusta liikkeelle, nyt on ensimmäistä kertaa kokeilussa vähän pakon edestä iltalähtö. Nuo aamun tunnit on pahoja kun on istunut jo 14h pyörän selässä, saapi nähdä miten nyt käy kun onkin jo heti alkupäässä nuo pahat tunnit.
Mä ajelin tuon ajoni iltalähdöllä, ja täytyy sanoa, ettei voi suositella. Etenkin se alkupää tuntu tosi pahalta... Tää tänvuotisen keskeytetyn suorituksen alottelin aamuyöstä, ja virkeystaso oli kyllä ihan erilainen sillon yön pahimpina tunteina...

Mutta kaikesta huolimatta, onnea matkaan teille!

062802jumpie_prv.gif

Kotona, takana vähän alle 21 tuntia ja mopon mittarin mukaan 1690 km. Ei oikeestaan mitään murheita, mitä nyt hanuri saatanan kipeä ..

Lappeenranta-Helsinki-Turku-Pori-Vaasa-Kalajoen Hiekat-Kokkola-Oulu-Kajaani-Sotkamo-Joensuu-Parikkala-Lappeenranta
sport05.gif
Kun mittariin pyörähti 1610 km niin pyörä parkkiin ja kuuntelin Parikkalan luonnon ääniä hetken.. ja sitten kotiin.

Kelit meni nappiin, ainoa sateen poikanen (pikku ripsimistä) tuli tarpeeseen, sain putsattua vauhdissa hanskalla visiiristä önniäiset. Pari pikku harhalenkkiä, ehkä 10 km ekstra-ajoa. Edelleen liikennettä oli tosi vähän, eli keskinopeudeksi tuli 81 kmh sisältäen tauot.

Eturengas kului vasemmalta reunalta oudon kulmikkaaksi, johtuu ehkä tien kaltevuudesta tai sitten siitä kun vain vasen sivulaukku oli paikoillaan.

Back