Kävelyvauhdissa käsistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Puksuttaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Pirkanmaa
Risteyksissä pienissä vauhdeissa kun pyörää kallistaa enemmän ja enemmän jossain vaiheessa takapää nuljahtaa vähän matkaa ulospäin. Kuukauden mopottelukokemuksella voit kuvitella miltä ensimmäinen kerta tuntui...
Vauhdissa nuljuista en ole huomannut, tosin kurvinopeudet on kovasti maltillisia, eikä kallistusta ole niin paljon kuin risteyksissä.
Nyt on pelko puserossa jos tuollainen nuljahdus sattuu vauhdissa
sad_orig.gif

Pyörä on 600 Divari. Kaikki runko- ja pyörälaakerit on kunnossa. Edellinen omistaja on kylläkin ajanut takafillarin vähän kantikkaaksi. Voisiko nuljataminen johtua tuosta ja onko ainoa keino vaihtaa uusi rengas (vanhassa pintaa vielä hurjasti)?

No jo! Mulla sama mopo ja itsekin huomannu sellasen "muljahduksen" hitaissa kurveissa. Aluksi luulin, että kuvittelen, mutta kyllä se on totta. Tosiaan persuuksissa tuntuu sellanen "ulospäin" menevä muljahdus. Mä en siis olekaan hullu
062802jumpie_prv.gif

Mistähän se muljahdus johtuu?
crazy.gif
Ekana tulis rengastus mieleen...mulla on takaan Bridgestonen nakki...uusi sellainen

Kyllä homma on niin että jos se rengas on mallia auto, niin huono sillä on ajaa... oireet kuullostaa ainakin sen suuntaisilta... eli vaihtoon vaan ja kiroile sitten lisää jos ongelma ei poistunut... (200€ takis, vihaks laittaa jos ei siitä ole kiinni)
thumbs-up.gif

Mulla teki vanha Zeta juuri samanlaisia oireita kun vakiovanteella oli 130 levee takakumi, kun ois "saannu" olla 120 leveä. Tuo renkaan profiili muuttui kanttauksen tietyssä vaiheessa kantikkaaksi kun ei asettunut tasaisesti koko kanttausalueelle, jolloin yhtäkkiä ei ollutkaan kumia vastassa, ennenkuin kanttasi lisää.
Itselläkin oli samanlaisia fiiliksiä että jossain on pahasti jotain vialla kun hitaissa 90 mutkissa peli meinasi kaatua sisämutkassa.
Leveämpi vanne auttoi asiaa, jolloin 130 oli "sopiva" vanteeseen nähden, eikä kaatumatautia oireillut enää sen jälkeen.
Periaatteessa kantikkaaksi kulunut kumi tekee saman ilmiön.

En tiedä johtuko juuri tuollaisesta kulumisesta, mutta pyörä ainakin tuntui tosi vetelältä mutkissa vanhalla renkaalla, kulutuspintaa kun oli nakkia vaihdettaessa vanhassa noin 0,5mm  
cool.gif

Pirellin Sport Demon alla nyt ja on kuin eri mopo  
033102bebe_1_prv.gif

Rengaspaineet kun oli alhaiset, niin se oli vielä kaameempia ajaa, mutta äkkinäistä nuljahdusta en ole huomannut tai sit
ajan vain niin vauhdilla pikkukäännöksetkin
sport05.gif

Ja hyvän pyörän oot hommannut  
buttrock.gif

Tosiaan persuuksissa tuntuu sellanen "ulospäin" menevä muljahdus. Mä en siis olekaan hullu

Jaahas no, en menisi ihan noin pitkälle päätelmissä. Olethan kuitenkin Divari-kuski kuten minäkin
smile_org.gif

Minulla on myös Siltakivet alla. Aivan alkuperäiskokoiset BT-45. Edellinen omistaja oli ajellut Jammun kirjan mukaisilla paineilla, minä pistin reippaasti lisää, eli sen mitä Siltakiven oma webbisivu sanoo. BT-45 on sivujen mukaan erilainen rungoltaan ja vaatii enemmän painetta.
Ei oikein innosta lähteä vaihtamaan takarengasta jossa on yli 4mm pintaa keskellä ja kun juuri maksoin hunajaa uusista x-renkaista koneen ja takapyörän välille.

Pitääkö nyt etsiä ovaalirata ja ajaa fillarista kulmat pois
wink.gif

Back