• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaupunkiajotöppöset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zed
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zed

Sijainti
Pirkanmaa
Mahtaisko Louis.de:n kaupittelemista Probiker City -jalkineista olla mihinkään?

Etsiskelen lyhyellä varrella varustettuja myöskin kävelyyn sopivia "ajolenkkareita". Alpinestars:in One-O-One olisi yksi vaihtoehto, mutta ovat jo hinnaltaan aivan eri luokkaa kuin ProBiker.

Tavallisen lenkkarin korkuisia "ajotossuja" en viitsisi ostaa, kun niiden suojaavuus on olematon (esim. TCX Sneaker Trend ). Ainoa asia joka näistä tekee muodollisesti moottoripyöräkäyttöön tehdyt, on vahvike vaihdepoljinta varten

Löytyisikö muita varteenotettavia varrettomia vaihtoehtoja näiden lisäksi? Kokemuksia aiheesta, kenties...?

Minulla sellaiset ovat ja olen niihin ollut tosi tyytyväinen.
Antaa rahalle täyden vastineen kaikin puolin. Ostin ne Turun suunalta... Kaarina, Paimio... en nyt muista. Netistä se kyl löytyy. Suosittelen.  
sport05.gif

Itsellä on Probiker Shorty kengät. Ajossa ne ei ole vielä ollu jalassa, mutta himassa oon pitäny jonkin aikaa ja tepastellu ympäri kämppää. Vaikuttaa ihan jees hintaansa nähden. Voiskin mennä testaamaan kun kelitkin on hyvät
062802moto_prv.gif

Palaan asiaan, lenkin jälkeen:)

Nämä TCX Xsquare -kengät

TCX-Exsquare.jpg

hommasin ja tykkään kovasti.
Kevyet ovat. Kantapää suojattu. Pohja on jäykähkö. Korkeutta niin, että nilkka saa suojan. Nilkkasuojat ovat kevyehkot, mutta parempi niin, kuin ihan kokonaan ilman.
Kävely onnistuu hyvin. Vettä ne eivät pidä, mutta eivätpä ole kuumatkaan sitten helteellä.
Hinta siinä satasen kantturoissa.

Näitä saa esim. täältä.

-jami

Itsellä on Probiker Shorty kengät. Ajossa ne ei ole vielä ollu jalassa, mutta himassa oon pitäny jonkin aikaa ja tepastellu ympäri kämppää. Vaikuttaa ihan jees hintaansa nähden. Voiskin mennä testaamaan kun kelitkin on hyvät
062802moto_prv.gif

Palaan asiaan, lenkin jälkeen:)
Lenkki heitetty ja tuntuivat hyvältä. Oli viileät ja sopivan jämäkät kuitenkaan kävelyä haittaamatta. Hintaansa nähden hyvät. Itsellä jalka on 43 ja kengät kanssa eli koko pitää hyvin kutinsa.

Muuten voisivat olla nuo Probiker Shortyt ihan hyvä valinta, mutta kun on tarjolla vasta viikolla 30 ja kesä on silloin jo melko pitkällä...

Polo:lla olisi tyrkyllä popot nimikkeellä "Firefox Biker" . Tavaraa näyttäisi olevan varastossa ja hinta kohdallaan. Jotakin samaa ulkonäön puolesta kuin TCX Xsquare -monoisssa. Laatu tuskin samaa luokkaa kuin entisen Oxtarin tuotteissa, mutta voisihan sitä kokeeksi tuolla hintaa hankkia...

Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Richa Kart ajokengät. Hintaa 59 € (www.reliatec.fi). Itse olen liikkeessä sovittanut ja hyvältä ainakin tuntui jalassa. Pohja hieman jäykempi kuin normilenkkareissa, mutta tepastelu onnistui kuitenkin vaivatta. Ite aattelin tuommoiset haluta synttärilahjaksi
thumbs-up.gif

Huom! Liikkeessä olleissa oli lisäksi semmoinen tarranauhakiinnitys nilkoissa. Sai tukevammin jalkaan kiinni. Tuosta kuvasta ne jostain syystä puuttuvat?

Noita merkkejä näyttää olevan vaikka mihin lähtöön. Itellä on Dainesen nilkkurit ja ovat aivan ehdottomat hellesäällä.

Suosittelisin käydä testaamassa mikä mahtas olla omalle räpylälle sopiva. Esim. itellä on kapea jalkaterä, niin kaikki saapikaat ei passaa.

Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Richa Kart ajokengät. Hintaa 59 € (www.reliatec.fi). Itse olen liikkeessä sovittanut ja hyvältä ainakin tuntui jalassa. Pohja hieman jäykempi kuin normilenkkareissa, mutta tepastelu onnistui kuitenkin vaivatta. Ite aattelin tuommoiset haluta synttärilahjaksi  
thumbs-up.gif

Huom! Liikkeessä olleissa oli lisäksi semmoinen tarranauhakiinnitys nilkoissa. Sai tukevammin jalkaan kiinni. Tuosta kuvasta ne jostain syystä puuttuvat?
Tuli hommattau nuo mustat Richa Kart kengät, juuri sellaiset missä on nauhojen lisäksi yläpäässä tarrakiristykset. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Kengistä olisi ollut saatavilla "vedenpitävä" malli, väriltään harmaa. Hintaa olisi tosin ollut parikymppiä enemmän.

Mulla on Icon fied armor kengät..hyvät kaaupunkitöppöset jossa on hyvä tuki nilkoille ja muutenkin hyvän tuntuinen jalassa
Supebikers myy ainakin näitä 159€ hintaan

738df4b8437c6da4e4a169fd85d15d6e.jpg

thumbs-up.gif

Pelkät nauhat ajokengissä saattavat olla riski.
Rusetille solmittuna lenkki mahdollisesti joutuu jalkatapin/vaihde- taikka jarrupolkimen kanssa sidoksiin ja tilanne alkaa olla valmis.

Tuo TCX Xsquare -kengän velcrotarraläppä eliminoi nauharusetin häiriköinnin tehokkaasti.

Pitää sitten ainakin tuplasolmintaa käyttää kenkien kanssa, joissa ei nauhoitusta saa läpän alle. Siis rusetinlenkit lyhyeksi...

-jami

thumbs-up.gif

Pelkät nauhat ajokengissä saattavat olla riski.
Rusetille solmittuna lenkki mahdollisesti joutuu jalkatapin/vaihde- taikka jarrupolkimen kanssa sidoksiin ja tilanne alkaa olla valmis.

Tuo TCX Xsquare -kengän velcrotarraläppä eliminoi nauharusetin häiriköinnin tehokkaasti.

Pitää sitten ainakin tuplasolmintaa käyttää kenkien kanssa, joissa ei nauhoitusta saa läpän alle. Siis rusetinlenkit lyhyeksi...

-jami
Itselläni on toista kesää nuo Richa Kartit, ja hyvät ovat! Eikä hintakaan ole päätähuimaava.
Kevyet mutta tarpeeksi tukevat jalkaan.. Ainakin omissani on nauhojen lisäksi tarraläppä.

Mulla oli viimekesänä Alpinen One-O-Onet ja ne oli muuten ihan jees paitsi liian isot. Samaten niissä oli nauhakiinnitys jota karsastan ajokengissä.

Tällä hetkellä kaupunkitöppösten virkaa toimittaa Puman Flatit joilla on ihan ok kävellä ja ne suojaavat ihan oikeasti nilkan, varsinkin sisä ja ulkokehräksen alueen.

Jos ihan muodon vuoksi haluaa "ajokengät" niin Adiracerit tai Puman mitkävaan, on sporttiset, hyvät kävellä ja suoja-arvo sama nolla kuin Dainesen yyberkalleilla "ajokengillä", siis niillä läpyköillä.

Edelleenkin oon sitä mieltä että ajokamoja on turha ostaa kalliilla ellei ne ihan oikeasti suojaa mitään. Sitten voi aivan surutta mennä muotikauppaan ja ajella niissä kamoissa.

Itse etsin pitkään mieleisiä nurkkapyörittelykenkiä ja ihan sattumalta löytyi motocross-osastolta sopivat. Thor 50/50, matala crossisaapas. Ainakin itselläni toiminut ihan hyvin lähiajeluissa, myös katupyörällä, ei pöllömmät kävellä, eikä nauhoja häiritsemässä.

Tänään hain postista Louis.de:stä tilaamani Probiker Active -nilkkurit.

Lyhyehkön ajo- ja kävelylenkin jälkeen voin todeta että ovat vähintäänkin hintansa arvoiset (16,95 €). Lesti ja koko vastasi muiden jalkineitteni numerointia ja ovat mukavat jalassa. Nauhat tosin aiheuttavat hiukan ylimääräistä askartelua. Voisikohan ne korvata ns. pikakiristettävillä kengännauhoilla...?

Kaiken kaikkiaan vaikuttavat ihan kelpo ostokselta.

Mulla on Icon fied armor kengät..hyvät kaaupunkitöppöset jossa on hyvä tuki nilkoille ja muutenkin hyvän tuntuinen jalassa
Supebikers myy ainakin näitä 159€ hintaan
Oon kattellu samoja kenkiä, ovatko kuinka kuumat lämpimällä kelillä? Vettähän nuokaan eivät pidä, mutta ei ole tarviskaan...
Ainakaan mulla ei ole hiostanu jalassa.
Suoranaista uittamista noi iconin kengät ei tietenkään kestä, mut sateessa ajaessa en ole kertaakaan saannu vettä niistä läpi.
On perhanan mukavat ja tukevat jalassa
cool.gif

Tänään hain postista Louis.de:stä tilaamani Probiker Active -nilkkurit.
Kaiken kaikkiaan vaikuttavat ihan kelpo ostokselta.
Minulla on jotkut Louisin huomattavasti paremmat ja kalliimmat töppöset. Maksoin niistä 19.90.  
biggrin.gif

EDIT:
Nehän olikin juuri nuo Probiker Cityt.
Koko sattui ja on hyvät jalassa.
Tukee nilkkaa yllättävän hyvin.

Tuommoiset Probiker City kengät tuli itsekin tilattua.. Duuniajossa varmasti hyvät. Matkaa ehkä mieluummin saappailla...? Hinta ei tosiaan ole paha!

Mulla on ennestään Probikerin nahkahousut, hyvät ovat. Taidan seuraavasta alennuserästä poimia nahkatakin samaa mallia niin menevät vetoketjulla yhteen.

t.Ville

EDIT: 9.7.

Nyt on noilla kengillä ajeltu jo jonkin verran. Hyvät ovat! Mukavaa kun kaupungissa ei jalat hikoa älyttömästi ja silti on tukeva olo kun ei tarvitse millään lenkkareilla ajella.
Hintaisikseen täysi kymppi!

Back