• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katupyörä pystyssä istuen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja katriina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tietääkö kukaan katupyörää, jossa ei tarttisi könöttää käsien varassa etukumarassa istuen? Customia en halua, mutta kohtuu suorassa haluaisin istua. Eikä sais olla kauhean korkeakaan. Aika tappi kun olen itse. Eikä kauhean painavakaan. Kevyt kun olen itsekin.

Nykyinen pyörä on Honda cb 500s ja siinä asento on turhan etukumara. 

Yamaha FZS 600?

sport05.gif

Ei taida tossa yammussa olla kovin erilainen ajoasento, päinvastoin penkin ja stongan väli taitaa olla jopa pidempi, noin kuvista ja sivuprofiilista katsottuna?

Vaikee muutenkaan keksiä paljon tota cebaria pystympää katupyörää...?

Ootko ajoasentoon miten paljon kiinnitänyt huomiota?

FZ1-S,KTM 950SM,KTM690 Duke  
tounge.gif
eiköhän toi sun mainitsema Fasukin ole aika pysty.KTM aika korkea,eikä ehkä sinulle mieleen.

zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
Eli ajetaan sitten ilman käsiä? Mitä nyt kuvahaulla hain kuvia tosta kawasta, niin aika alhaalla näytti stonga olevan.

Kyllä kannattaisi käydä istuskelemassa noita eri nakuja, niissä ne "korkeimmat" asennot on.

Tollanen Fazu mulla oli, minkä tuossa mainitsit, ja pysty asento siinäkin.

zx-12r ei hassumpi vaihtoehto vääntöö löytyy ja ei ole pakko ajaa kyykyssä ehkä vähän painava
Jos cb 500 on liian etukumara niin millä ihmeen matikalla meinasit tuota tarjota? Siksi kun sellainen on itselle? (on se toisaalta hyvä että joku tosin tuotakin tarjoaa ettei aina sitä hajabusaa vaikka molemmat on parhaita vaihtoehtoja aina motocrossissa mm-rata kisoihin)

Komppaan edellä maininneita että jos nykyinen mopo on mieluinen niin korotuspalojen / ohjaustangon muutoksilla saat siitä varmasti muutettua ajoasentoa pystymmäksi.

Näissä on myös melko pysty ajoasento. Bmw r 850r, 1100r, 1150r, 1200r. Satulan korkeus on säädettävissä ainakin 850 ja 1100 r:ssä

Niinkuin jo muutama sanoi, helpoin homma on riserit ja tarvittaessa vielä kulmalla niin tulee stonga paremmin syliin. Helppo homma eikä kalliskaan, taitaa vakiovaijerit ja letkut riittää ihan hyvin.
Kannattaa toki 'istua' uutta systeemiä ennen asennusta jotta löytyy paras mahdollinen asento sopivilla osilla.

Toihan on ihan paska ajaa muualla kuin saksan autobaanoilla.
Käsiteltävyys on parempi höyryveturissakin kuin tuossa.. Puhumattakaan ajoasennosta. Ei sitä ainakaan pystyksi voi millään ilveellä sanoa
biggrin.gif

Miksei samantien ZZR 1400?

Käsittäisin, että Katriina haluais semmoisen pyörän, jossa on sitä tiettyä räväkkyyttä, mitä löytyy kyykyissä, mutta ei kuitenkaan tuolla huonolla ajoasennolla.

Oma suosittelu kääntyy näiden nakujen puolelle. Kawa Z750 tai ER6, Triump Speed Triple, Buellin naku, Yamaha FZ1N tai FZ6, Ducati Monster.. jne..

Noissa on pysty ajoasento ja hemmetin näppäriä räppäillä keskustassa yms. missä tarvii ketteryyttä.
Matka-ajo ei niin herkkua noilla ole, mutta kyllä sekin luonnistuu.

Yamaha FZ6:ssa ainakin hyvinkin pysty asento ja lyhyt väli ohjaustangosta kuskiin. Rekkarista luettuna "ajoneuvon omamassa" 207kg, minun "omamassa" vajaa 50kg.
biggrin.gif
Pituutta mulla 160cm, pyörää pikkasen madallettu etupäästä mutta pärjään kyllä tuolle kunhan katson vähän mihin pysäköin. Hiekalla siirtely tuottaa vähän vaivaa..
smile_org.gif

Back