• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katukengän malliset ajokengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Proi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hitsi vie, viime syksynä olisi ollut Stormilla poistossa Dainesen Atacamaa, mutta oikeaa kokoa löytyi vain yksi (1!) kenkä koko maasta, ja ilmeisesti koko mallin tuotanto lopetettiin. Nyt olisi taas kahvilaraaserikengälle käyttöä, kevlar-farkkujen seuraksi  
cool.gif
Olen koettanut tonkia netistä, mutta mistään en ole vielä katukengän näköistä prätkäkenkää löytänyt. Sanokaapa joku mistä moinen löytyisi? Varren pituudella ei väliä, kunhan nilkkaa suojaa.

Tässä vielä malliksi kuva tuosta Atacamasta:

1775089F44.jpg

Mulla on ollu Gaerne G Ride't, joihin kyllä olen ollut tyytyväinen ja näyttää ihan hyvältä farkkujen kanssa. Käytän lähes pelkästään näitä, koska eivät ole liian kuumat ja toisaalta ovat kuitenkin vedenpitävät.

Löytyy esim. täältä tai sitten Pyörästä ja Moposta, josta (Kuopio), josta ostin omani.

Mainittakoon kuitenkin, että kävin tänään Motonetissä ja pyörähdin vilkaisemassa myös prätkävarusteita ja valikoimissa oli kolmetkin hyvän oloiset, matalat ajokengät, joista kahdet taisi olla kalvolliset ja hinnaltaan hyvin edulliset. Ainakin kahdet oli kuitenkin Richan kenkiä, eli laatukin mahdollisesti ok.

piste TCX:n Jupiter -mallille. Hyvän tuntunen ja näkönen tossu, ja goretexinä tietty. Taitaapi löytyä Superbikersin ja Bike Worldin valikoimista ainakin...

Itsellä on Daytona Journey XRC lyhytvartiset,on kevlarfarkkujen kanssa oikein passelit kesähelteellä.Nuo uudemmat vois olla myös näppärät:
daytona

Ittellä tämmöiset TCX Xsquare -popot.

Ei tietty pidä vettä, mutta ah mikä mukavuus nimenomaan kaupunki- yms. olosuhteissa. Kestää kävellä ja mukavat & ilmavat jalassa. Suojaa nilkalle ja pohja on tukeva.

Mikä parasta, löytyy .Org;in shopista, - kliks -.

Suosittelen.

-jami

Jos Dainesen Atacamat miellytti, niin onhan tuolla muutama lähes vastaava malli Dainesen mallisto

Tuolla on myös jotain Dainesen vanhempiakin? malleja myynnissä
Bimoto.be
Täytyy muuten kehua tuota puotia, erinomainen asiakaspalvelu ja todella nopeat toimitukset
bowdown.gif
Näin ainakin pari vuotta sitten...

Miks käyttää tuollaista nilkkurimallista ajokenkää. Eikö normi tennari toimi ihan samalla tavalla? Lue: mitä hyötyä on kengästä joka ei tue nilkkaa. Onko vain itsepetosta samoin kuin nää kevlarfarkut joissa kevlaria on vain perseessä ja polvissa.

Itellä Motonetistä ostetut Richan Jumpit, aavistus löytyy vartta mutta ihan passelit kävelyyn. Mielestäni ihan siistin näköset kengät, tollaset huomaamattomat, ei mitään hirveitä heijastimia tai logoja joka puolella.  Kengät Motonetissä

Miks käyttää tuollaista nilkkurimallista ajokenkää. Eikö normi tennari toimi ihan samalla tavalla?
Eipä lenkkarimalleista muuta etua ole, kuin että niissä on polkimien hinkkausta kestävät pinnat, eli oikeassa olet siinä mielessä. Ajokengässä kyl saisi olla sen muutaman sentin verran vartta, jotta sääri- ja pohjeluun päättymiskohdat eli ne luumöykyt nilkassa ovat suojassa, jos jalka jää pyörän ja asfaltin väliin.

Shoppailukierros päättyi sitten Richan nahkaisten Kartien ostamiseen. Äärimmäisen vaikea oli kyllä löytää nilkkaa suojaavaa "siviilimallin" näköistä ajokenkää, vastaan tuli joko täysin varrettomia ajokenkiä, tai sitten lyhytvartisia ratakengän näköisiä vempaimia. Mutta tämä Richa on varsin OK, kun ajattelee että hintaa on alle satku, jotain seksikalvoakin pitäisi löytyä. Mm. Motonet näitä näyttäisi kaupittelevan.

4KAL100.jpg

Jatketaan tätä nyt viellä vähän:

Ite ihastuin tohon Atacama malliin kyllä kuvien perusteella. Mutta ehkä joku pitkävartisempi olis vähän fiksumpi mutta mulla on leveä jalkaterä niin tosi vaikea löytää ajokenkiä. Kävin sovittelemassa erikenkiä Powerbikessä ja koko 46 oli ainut jonka sain jalkaan.. normikengissä 43-44 ja silloin kenkä oli muuten tosi suuri jalassa. Mutta tuleeko kellekkään mieleen mitään jokapaikan kenkää, ulkonäköä unohtamatta. Että kestäis kävellä yhtäläin ku että ois mukavat jalassa pitkälläkin ajolla, veden kestävät on ihan must juttu.

piste TCX:n Jupiter -mallille. Hyvän tuntunen ja näkönen tossu, ja goretexinä tietty. Taitaapi löytyä Superbikersin ja Bike Worldin valikoimista ainakin...
Jep, suosittelen.

Toimii kaupunkiajossa todella hyvin säällä kuin säällä. Varsi ei tosin ole mikään erityisen pitkä (sitä varten on ajosaappaat...) että paksujen tekstiiliajohousujen kanssa ei välttämättä kaikista toimivimmat, mutta ajofarkkujen kanssa splendido. Nämä on kuin mitkä tahansa Sparcon tai OMP:n ajokengät, mutta motoristille tehdyt.

Superbikersin linkki (Itse ostin kun oli keväällä tarjouksessa 149€)

Ja on tarpeeksi mukavat että kävelee vaikka koko päivän, monta kertaa lähteny baariinkin näillä
033102beer_1_prv.gif

Jep, suosittelen.

Toimii kaupunkiajossa todella hyvin säällä kuin säällä. Varsi ei tosin ole mikään erityisen pitkä (sitä varten on ajosaappaat...) että paksujen tekstiiliajohousujen kanssa ei välttämättä kaikista toimivimmat, mutta ajofarkkujen kanssa splendido. Nämä on kuin mitkä tahansa Sparcon tai OMP:n ajokengät, mutta motoristille tehdyt.

Ja on tarpeeksi mukavat että kävelee vaikka koko päivän, monta kertaa lähteny baariinkin näillä  
033102beer_1_prv.gif
Täältäkin löytyy TCX:n Jupiter 2:set ja tyytyväinen oon ollut. Toimii loistavasti juuri kevlarfarkkujen kanssa ja tulipa noilla noilla 30 asteen lämpötiloilla viikon reissukin vedettyä.

Itse osti noi Espoon RM Heinosta.
smile_org.gif

Jep, suosittelen.

033102beer_1_prv.gif
Täältäkin löytyy TCX:n Jupiter 2:set ja tyytyväinen oon ollut. Toimii loistavasti juuri kevlarfarkkujen kanssa ja tulipa noilla noilla 30 asteen lämpötiloilla viikon reissukin vedettyä.

Itse osti noi Espoon RM Heinosta.
smile_org.gif
Noita täytyy käydä kokeilemassa, hintakaan ei liian paha
wink.gif

Back