• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katteiden maalaus - mitä maksaa? Koko pyörän?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rohkeasti itse tekemään vaan, ei se nii vaikeaa ole, tuossa oma teelmys: http://www.moottoripyora.org/kuva-al....=-13594
Vähän aiheen vierestä. Komee laukku sulla gpz:ssa, keuliiko jos sinne laittaa tiiliskiviä?
baaa.gif

Maalaaminen on ihan hauskaa hommaa. Pitäs olla A) pölytön paikka missä voi maalata. Joku kaveri oli kuulemma kantanut kaikki tavarat vaatehuoneesta ulos ja tehnyt siitä maalaamon. Rouva vaan ei tykännyt ideasta.

B) pitää olla aikaa. Ja talvellahan sitä on. Maalikerroksia pitää vetää vaan mahdollisimman ohuesti ja riittävän monta kertaa, ettei ala valumaan. Ja kohta hiot pinnan uusiksi ja aloitat alusta. Mutta onneksi talvella on sitä aikaa.
biggrin.gif

Mulla ois työpaikkalla tilaa, mutta siellä on niin vietävästi pölyä, ettei tarvitse edes harkita.

Hojo! Mulla oli yhessä pärrässä kiveniskemiä, jotka olivat alkaneet ruostua. Joten hioin pellille ja maalasin paukkupullolla: primeri x 3, väri x 3 ja lakka x 3. Varmaan päin peetä tehty, mutta on ongelma on täysin OT: se pirun primeripullo räiskytteli ja räki sitä maalia ylt´ympäri vaikka olinkin teipannut mielestäni tarpeeksi ison alan.

Jos muutaman kerran sipaisee tinneri noita kohtia, onko ookoo? Ottaako maali (tai siis lakkakerros) vielä nokkiinsa tuosta?

Kallista näkyy olevan nykyään tuo maalailu...

Vuonna '97 maalautin Turussa jossain maalamossa (jonka nimee en todellakaan enää muista) GPZ900R:n kaikki katteet + tankin. Tosi siisti metallinhohtoväri, kauempaa katsottuna musta, läheltä tosi syvä tummansininen jossa seassa sinisiä metallihiukkasia. Se äijä teki samalla myös kaikki uudet, alkuperäisiä vastaavat tarrat pärrään. Ainoo pohjatyö joka piti ite tehä, oli purkaa osat irti ja viedä sinne maalaamoon. Ja hintaa tuli koko hommalle tuli muistaakseni n.1500 MARKKAA!!!
062802jumpie_prv.gif

kannattaa kysäistä myös ammattikouluista!
ne ei ota työstä mitään (yleensä), pelkät aineet.
eihän ne ammattilaisia ole, mutta opettajat on vahtimassa eikä sieltä mitään valuma jälkisiä lähetä pois.
yhdet er-5:n katteet tiedän jotka osittain maalatiin uudelleen enkä voi sanoa että ne on tehnyt joku oppilas
(tuskin tietää uusi omistajakaan). ihan loistavaa jälkeä. mitään kiire töitä ei tosin kannata viedä ja kyselemään pitää ruveta hyvissä ajoin ennen kuin haluaa takas tien päälle.

Juhana N:

Ei varmaan tinnerillä kannata alkaa leikkimään, sotket paikat vaan sillä.
Osta näitä hiontatahnoja, esim. G4 (mikähän sen valmistajan nimi onkaan...) mm. motonetistä saa. Tommosella mä eka koittaisin roiskeita saada pois.
Noita on sit eri karkeuksia; karkeudet menee sillain et G10 on hienoin, sit on G3, G4, G6, josta kutonen on karkein. Muistelisin et noin ne meni...
tounge.gif

Back