• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katsastuspakko tulossa sittenkin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harjee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
seppo02 sanoi:
Muuten mun mielestä hyvä asia tuo lennosta tapahtuva katsastus jos tulee, itseä pikkuhiljaa alkaa vituttaa nuo killerittömät putket ja "hienot" rakentelut liikenteessä, ne joutaisikin poistaa liikenteestä sopivan penaltyn kanssa.
Tuo oikeastaan on se ainut, toimiva keino sillä jonkun mökäputkenkin vaihtaminen kerran vuodessa katsuria varten on niin helppo juttu ja taas seuraavana päivänä on se mökä takaisin paikoillaan = se siitä katsurin leimasta, valo yms. "hienoista" teinix-tuningeista sitten puhumattakaan :pissed:

seppo02 sanoi:
Muuten mun mielestä hyvä asia tuo lennosta tapahtuva katsastus jos tulee, itseä pikkuhiljaa alkaa vituttaa nuo killerittömät putket ja "hienot" rakentelut liikenteessä, ne joutaisikin poistaa liikenteestä sopivan penaltyn kanssa.
Matkamotoristejahan tämä ei haittaa ollenkaan, koska esimerkiksi laivaan voi soittaa että minä minä olen täällä katsastuksessa, että voitteko muuttaa sitä aikataulua vaikka puolituntia tai tunti eteenpäin. Työmatkamotoristeja tämä ei myöskään haittaa, koska töihinhän voi mennä koska vaan itte haluaa. Chopper-Harrikkakuski suorine putkineen kuullaan jo kymmenen kilometrin päästä, joten katsastusteltassa tiedetään olla valmiina sanomaan että "Terve!" ja "Hyvää matkan jatkoa vaan!" sikäli kun kukaan mitään kuulee, ja pyörähän oli täysin laillinen.

shyhander sanoi:
Matkamotoristejahan tämä ei haittaa ollenkaan, koska esimerkiksi laivaan voi soittaa että minä minä olen täällä katsastuksessa, että voitteko muuttaa sitä aikataulua vaikka puolituntia tai tunti eteenpäin. Työmatkamotoristeja tämä ei myöskään haittaa, koska töihinhän voi mennä koska vaan itte haluaa. Chopper-Harrikkakuski suorine putkineen kuullaan jo kymmenen kilometrin päästä, joten katsastusteltassa tiedetään olla valmiina sanomaan että "Terve!" ja "Hyvää matkan jatkoa vaan!" sikäli kun kukaan mitään kuulee, ja pyörähän oli täysin laillinen.

Lario ei muuten kirjoittanut tuota lainausosaa...

shyhander sanoi:
Matkamotoristejahan tämä ei haittaa ollenkaan, koska esimerkiksi laivaan voi soittaa että minä minä olen täällä katsastuksessa, että voitteko muuttaa sitä aikataulua vaikka puolituntia tai tunti eteenpäin. Työmatkamotoristeja tämä ei myöskään haittaa, koska töihinhän voi mennä koska vaan itte haluaa. Chopper-Harrikkakuski suorine putkineen kuullaan jo kymmenen kilometrin päästä, joten katsastusteltassa tiedetään olla valmiina sanomaan että "Terve" ja "Hyvää matkan jatkoa vaan" sikäli kun kukaan mitään kuulee ja pyörähän oli täysin laillinen.

Hyvä pointti alkuun, vaikka todennäköisyys kaikenlaisten "muiden yllättävien esteiden" ilmaantumiselle
taitaa olla joitain kertaluokkia suurempi :D

Tuossa loppupuolellahan se kyrsimisen paikka sitten oikeastaan piileekin..... puolin ja toisin.

"Järjetön mökä" ja sellaisen suitsiminen ei varmaan kovin monelle ole millään lailla liian raskas asia :D.

Käytännön ongelmahan on pilkunnussiminen ison kirjan mukaisesti..... jolloin asian ydin alkaa taas karata.
Ääniä tms. konkreettisia asioita on vähemmän verraten siihen, onko kaikki pilkulleen "säännönmukaista".

Suikkapäähän lähtökohtaisesti valvoo tätä..... tivatessaan nuhaisen sliparin leimoja ja håmopasseja......
pään haljetessa siinä samalla kun joku partajeesus jyräyttää vanhalla huljauttamattomalla
pannulla ohi :thumbsup:.

^
Kostoksi kaikkien siirryttävä old school vehkeisiin ja suoriin putkiin ainakin toisena pyöränä. Kokoontumisajot mielellään näiden suikkapäiden kotikulmilla.

Jos tulee jotain sanomista liikennesääntöjen puitteissa suoritetusta ohiajosta lämpimänä kesäiltana, niin virkavallalle kohtelias "Painukaa Vittuun!".

TripleTwin sanoi:
No jos ralleissa alkaa pyöriä poliiseja ja katsastusmiehiä,niin ei taida enää tulla osallistuttua.

Eipä niillä taida sinne alueen sisälle olla sen enempää asiaa kuin nyttenkään.... ja alueen ulkopuolellahan saavat nyttenkin pitää tulijoille/lähtijöille ratsioita, mutta eivät vissiin kovin innokkaasti ole halunneet asitä tehdä?
Itse ainakin kannatan sitä mallia, että tienvarsilla suoritetaan kuntotarkastuksia.... kuinkahan monen auton matka stoppaisi siihen paikkaan jo nyt? Muistaakseni viimeksi olen nähnyt poliisin ja katsastusmiehen pitävän tienvarsiratsiaa joskus -90 luvulla, mutta tarvetta sile varmaan olisi vähän enemmänkin, varsinkin autopuolella.....
Mopoistahan yleensä pidetään parempi huoli, kun samalla on kyse omasta turvallisuudesta........ noihin ääniin nyt en ota kantaa tässä....

Pikkusen huvittuneena olen pannut merkille näitä "virkamies"motoristeja, jotka kyllä pahoittaa mielensä ties milloin mistäkin. Itsetunnolle lienee ottanut jos joku moottoripyörälle kuullostava mopo ohittanut, ja kenties vielä ylinopeuttakin? Eikä sillä ollut edes heijastinliiviä....:)-

Jonezi sanoi:
Mielensapahoittaja_670fa.jpg

Tyhjentävästi sanottu.

Sitten:

Pistokokeena suoritettavien katsastusratsioiden lisänä voitaisiin liikenneturvallisuutta parantaa myös osallistumalla messuille, kokoontumisajoihin ja kaikkialle, missä moottoripyöriä on koolla ja tarkastettavia riittäisi.

Vaikka juttu onkin annettu ylen, ei se tarkoita, että ihan kaikkea lukemaansa kannattaisi uskoa.

Voisi olla karsastajalla, tuota, melko mielenkiintoiset oltavat kun kokkareilla yrittäis karsastella...:D

mcmies sanoi:
Voisi olla karsastajalla, tuota, melko mielenkiintoiset oltavat kun kokkareilla yrittäis karsastella...:D

Juu ja seuraava skenaario onkin sitten tuosta, että tulee kotipihaan.............:D

Pave. sanoi:
Juu ja seuraava skenaario onkin sitten tuosta, että tulee kotipihaan.............:D

Tossahan yhdistyis monta myönteistä asiaa parilla reunaehdolla :D.

Kiertäviksi katsureiksi valitaan vaan turkulaisia, jotka avaavat tontilla pelin kysellen:

" Et sä mittä leima pelis tartte" ?

Aika usein saattaa tuolla kohtaa "maila heilahtaa":p.

Tällä systeemillä saadaan turkulaisten kanta pysymään kurissa ja estetään liiallinen leviäminen.
Valkoposkihanhista on jo varoittava esimerkki miten käy kun asiaan ei puututa ajoissa :D.

Toisaalta.... Virkamiesmopoilijat saavat aina havittelemaansa hyvää ja pedanttia palvelua..... :boring:.

Kyllä lähtökohtaisesti huonoissakin asioissa voi pienellä säädöllä olla paljon hyvääkin :grin:.

Bone sanoi:
Tossahan yhdistyis monta myönteistä asiaa parilla reunaehdolla :D.

Kiertäviksi katsureiksi valitaan vaan turkulaisia, jotka avaavat tontilla pelin kysellen:

" Et sä mittä leima pelis tartte" ?

Aika usein saattaa tuolla kohtaa "maila heilahtaa":p.

Tällä systeemillä saadaan turkulaisten kanta pysymään kurissa ja estetään liiallinen leviäminen.
Valkoposkihanhista on jo varoittava esimerkki miten käy kun asiaan ei puututa ajoissa :D.

Mä tarjoan hautajaisväelle kaljat, jos menet sanomaan tuo kuulien kerholle :p

ex-naked sanoi:
Ja maailma pelastuu...:boring:

Voi vittu, että vihasin sitä motoristia, joka herätti minut ja luultavasti 3000 muuta mökäputkillaan aamuyöllä Manchesterissa.Jos se olisi kaatunut, niin olisin mennyt monottamaan vielä kylkeen.:rant:

oili sanoi:
Voi vittu, että vihasin sitä motoristia, joka herätti minut ja luultavasti 3000 muuta mökäputkillaan aamuyöllä Manchesterissa.Jos se olisi kaatunut, niin olisin mennyt monottamaan vielä kylkeen.:rant:

Ei kai se "putken" vika ole jos sitä ääliö käyttää?

Se on vähän sama meillä jokaisella tuon "oman kardaanin" kanssa :D.

Mellakkahan siitä nousee jos sitä naapurin emäntään koittaa.....
siskosta nyt puhumattakaan :D.

Ei siinä auta kun katsoa riittävän korkealla olevaan peiliin....
eikä vaan mennä "pienempiä syyttelemään" :;):.

PS. Kait se "turkulaisen kuulankin" on tosiasiat tunnustettava, vaikka kuinka
olis musteessa ja mömmöissä kylpenyt :p.

Bone sanoi:
Ei kai se "putken" vika ole jos sitä ääliö käyttää?

Se on vähän sama meillä jokaisella tuon "oman kardaanin" kanssa :D.

Mellakkahan siitä nousee jos sitä naapurin emäntään koittaa.....
siskosta nyt puhumattakaan :D.

Ei siinä auta kun katsoa riittävän korkealla olevaan peiliin....
eikä vaan mennä "pienempiä syyttelemään" :;):.

PS. Kait se "turkulaisen kuulankin" on tosiasiat tunnustettava, vaikka kuinka
olis musteessa ja mömmöissä kylpenyt :p.

Noni, nyt ymmärsin taas koko jutusta lähinnä välimerkit :tyhmäminä:

oili sanoi:
Noni, nyt ymmärsin taas koko jutusta lähinnä välimerkit :tyhmäminä:

Että voi sitä mökäputkilla vetää kymmeniä vuosia hieman muita huomioiden,
aikoja ja paikkoja miettien, ilman että käräyttää ihmisten päreitä.

Itsellä ollu ikinä missään mopossa täysin laillista pakopuolta.

Käytännössä ongelmaa esiintyi ihan mopo-mopolla ja isommilla 2-tahtareilla
ihan alkuvuosina 70-luvun alkupuolella.

Tämäkin vaan siitä, että ei voinut ymmärtää :p, mikä ihmisiä vaivasi kun eivät
osanneet nauttia piukaksi puristetun, pienen 2-tahtarin laulusta pelkällä paisarilla....
puhumattakaan kolmipyttyisen sulosoinnusta :p.

Siellä seistiin välillä kylpytakissa keskellä tietä fikkari kädessä.....
ja kaikkea muuta taisi lentää ilmassa paitsi hauleja :p.

Että joku raja se tietty on kaikessa... mutta enimmäkseen ongelma ei
ole niinkään "tavarassa", vaan sen käyttötavassa ja paikassa.

......tos olis kyl surrilankaakin käsillä vähintäänkin riittävästi :;):

Niin, jos otat pränikän pinkasta pihalle ajetun prätkän ja tempaat kymppitonnin rundit, niin miten hiljaista se on – vakioputkilla? Kyse on usein juurikin siitä mitä se kuski haluaa tehdä sillä laitteella.

Kateus on suomalaisten perisynti ja se jo sinällään hankaloittaa motoristin elämää. Siihen ei sitten tarvita kuin muutama öiseen aikaan taajamassa kahvaa reippaammin vääntävä mölyputken käyttäjä ja KEHÄ I:n salamavalosateessa läpiajava vetomies niin sinä meillä on katsastuspakko ja kilvet edessä koko harrastajakunnalla. Itsestä on loppupeleissä aika moni asia kiinni.

Shoeiman sanoi:
Itsestä on loppupeleissä aika moni asia kiinni.
Juurikin näin, vaan kun porukka silti kusee yhä oikein huolella yhteiseen hiekkalaatikkoon niin sitähän sitten saa mitä tilaa - ja kaikki kärsii :no:

Mä oon ainakin työntänyt kerrostalon sisäpihalta mopottimen ensin kadulle jos aamulla aikanen lähtö, vaikkei tossa mikään kova ääni ees oo. Ei oo kyllä orkkisputket kuitenkaan. Sellaselle kadulle siis missä menee joka tap kaikenlaista liikennettä. Helppo konsti naapurisopuun:)

Back