• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Katsastukset tulossa, myös tien päälle.ym..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hannuvirta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ruuvaa kilvet irti ja pistää hiukan ahtopainetta kehiin.. Pääsee helpommin pakoon jos vaara uhkaa. Tuttu ghostriderista
wink.gif

Mitenkähän hyvä tästä maailmasta oikein tulee, kun se on valmis?!
Käykää vaan äänestämässä, niin perästä kuuluu
mad.gif

Nojoo...Siihen se menee. Uusi alku, näköjään.
Ehkä tämä on nyt sitten se uusi tapa rokottaa motoristeja, vähän erilainen kuin viimeksi.

Kyllä pikkuhiljaa rupeaa tuntumaan siltä,että ihan oikeasti ei saa olla kivaa.Se ei vaan kertakaikkiaan käy.Kyllä näillä kaiken maailman direktiivinikkareilla on jo ihan selkeä asenne meidän harratusta vastaan.Yleensähän se on niin,että ne päättävät jotka vähiten tietävät.  
veryangry.gif

Nojuu, itse olen tätä jo osannut odottaakin. Harrastusta aloitellessani ihmettelin kovasti että eikö mopoja tosiaan tarvitse katsastaa.

Periaatteessa katsastaminen on hyvä juttu mutta katsarit tietäen ei ole, nyt jokainen on pitänyt huolta siitä että heidän kulkupelinsä on turvallinen ja homma on ollut sillä sipuli - itseään varten toki ei turvatonta vekotinta huvita pitää. Turvavarusteiden (jarrut, iskarit,renkaat jne) katsastaminen on mun mielestä ihan hyvä juttu, katsarihan saattaisi oikeasti löytää jotain piilevää vikaa joka saattaisi muodostua kohtalokkaaksi maantiellä. Tosin mutta kun tietää niin kyllä se Keijo Katsari vahtaisi ainostaan ääniä ja päästöjä, noi jarrut jne olisi vaan tekosyy millä motoristeille koitetaan selittää syitä. Pilkuttamiseksihan tuo menisi.

Nurin tuollaset lakialotteet ja samalla nuuskalle myyntivapaus koko EU:n alueella!! Onhan meillä tuoreet EU-edustajat ajamassa meidän hyvämaineisten motoristien asiaa Brysselissä. Addressia peliin.

062802jumpie_prv.gif
Hepsankeikkaa hetkeen taas tullu tänne mitään kirjoteltua täyty vaan sanoo et kun mun pyörä tuotiin belgiasta siinä oli laserin tehari kiinni ja sitten joppujen lopuks piti tulla 25 paperitikin sieltä muttei tullu, joten liike joka sen mulle tuotatti pisti kuri palikkaa kiinni(olihan ne sielä 2 paivää kii) ja sitten ajoin sen muutos katsastukseen ei mulle sielä mitään mutistu siitä että siin olise putki kii, kun kerta valmistaja takaa sen että siinä on 25 kun siinä on palikat paikoillaan... (taisitten se johtu siitä että olin käyny samalla jätkällä kattattaa 30 pyörää)... mut ei siitä sen enempää...

Poliisi siitä sitten mutisi kun vaihoin devilin putken laazerin tilalle ei muka uskonu ett siellä on 25 kw ja kehtas antaa vielä sakot siitä kun kilpi oli inasen verran taivuksissa...

Nooh onneks ei pyytänyt penkittään hirvitäis ihan tietää millasia tehoja sieltä löytyy kun on k&n vapari devilin putki ja dynojetin neulat ja suuttimet... niin ettei niitä pahemmin ainakaan vielä kiinnosta noi pakarit ynnä muut näkihän se poliisi jo silmällä ettei siinä kiihdytyksessä ollu 25 vaan joku yli 65 kw pyörä... ainiin pyörä on 600 bandiitti N 97... Ja oli kivaa asentaa hipipe putki sellaseen pyörään johon sitä ei edes saa...

Ja noihin katsastuksiin olishan ne järkeviä ei kaikki pyöräilijät osaa kattella omia pyöriään kunnolla ja se takais sen että pyörät pysyis paremmassa kunnossa eikä tarvis pelätä ostavansa sutta jos ei tiedä pahemmin pyöristä...

Toivottavasti tossa on jotain järkee ja tajuutte mitä haen takaa mulla se ainakin on vähän hukassa
withstupid.gif
idea3.gif

Oli pakko käydä pihalla kaasuttelemassa, että naapurit saa vielä nauttia jykevistä saundeista...

Pyörien katsastus on täysin turha toimenpide, jonka tarkoituksena on vain harmin aiheuttaminen motoristeille.

Motoristi ei voi olla kuin autoilija siinä mielessä, että ei ihan itse pitäisi huolta turvallisuudestaan ja pelin kunnosta. Jos on sakkorenkaat, ajaminen on tosi ikävää, jos ei käy kunnolla, tulee varmaan laitettua, jos ei meinaa pysähtyä, niin vaihdellaan jarrupaloja yms.

Siis yhtäkaikki. Pelkkää kettuilua. Mopo on sitäpaitsi turvallisempi, kun sen äänet kuuluu liikenteen seassa. Siitä on paljon jo omiakin kokemuksia.

16V auton ajokortti taas on ehdottomasti yhtä ok kuin 16v kevarikortti. Pistetään nuorukaiset turvallisempaan pakettiin harjoittelemaan liikennettä. Niinhän Jenkkilässä on tehty jo iät ja ajat. Saadaan myöskin rallin MM-ajajia paremmin, kun voivat laillisesti ajella treenaamaan. Ihan oikein.

27v vaatimus auton ajokortilla ison prätkän ohjaimiin, höpö höpö. Taas jotain käsittämätöntä soopaa. Jokainen oikeasti asiasta kiinnostunut oppii ajamaan nykypyöriä muutamassa viikossa siten, että pystyy liikenteen seassa ajamaan.

Liika ajokokemus voi jopa aiheuttaa kuskille vaaraa, koska keskittyminen herpaantuu, eikä oikeasti vaaralliset tilanteet enää tunnukaan niin vaaralliselta, kun koskaan ei ole ennenkään käynyt mitään..

Se 11kW riittää hengen lähettämiseen ihan yhtä hyvin kuin 100hv. Pyörä ei ole siinä kohtaa se isoin vaara. Kuskin luonne ja kasvatus taas on.

Aivan turha esitys niiltä osin, jotka rajoittaa nykymeininkiä ja hyvä siltä osin, että pääsee nuorempana rattiin. Pankaas nyt taas kunnolla hanttiin oikeissa kohdissa siellä ylemmissä elimissä ja puoltoa peliin mopo+auton ajokortti-iän alentamisessa.

Mitenkähän hyvä tästä maailmasta oikein tulee, kun se on valmis?!
Käykää vaan äänestämässä, niin perästä kuuluu
mad.gif
Ei aavistustakaan, millainen maailma on valmiina...  
033102bebe_1_prv.gif

Voi voi raukkaa, pitäisi sinunkin käydä varmaan äänestys paikalla, niin tietäisit, että siellä ei kysytä mielipidettä esim. juuri ko. motskari katsastuksiin...
Sen tiedän, että en ole aiheuttanut katsastuspakko esitystä sillä, että olen äänestänyt kaikissa vaaleissa, joihin minulla on ollut oikeus...  
crazy.gif

edit: Olen siis kuitenkin vastaan mopokatsastuksia. Lisäys väärinymmärrysten välttämiseksi...
tounge.gif

Jos säännöt alkaa olemaan liian rasittavia niin sääntöjä rikotaan...

Näin on. Lakeja säädetään ja lakeja valvotaan. Näin se oikeusyhteiskunta pyörii. Noudattaa kuka haluaa.
033102ass_1_prv.gif

Fast you might be, but you never catch me!

Katastuksia vielä...

Kyllä tämä rupeaa pikkuhiljaa ihan näyttämään "Aatun" uudelta kostolta
sad_orig.gif
40-luvulla homma ei onnistunut väkipakolla, niin nyt samaa tehdään EU:n kautta => Saksasta kopioidaan kaikki nykyzydeemit EU-laajuisiksi ja mukaan laitetaan ikäänkuin hämäykseksi pari ihan uffo-heittoa ettei tyhmempi kansalainen tuota Saksa-keskittyneisyyttä huomaisi
veryangry.gif

Millonkohan tulee semmoinen direktiivi, että ainoa sallittu harrastusmuoto on sauvakävely?

Katsastuksellahan on muuten työllistäväkin vaikutus. Tarvitaan lisää moottoripyörän tekniikkaa tuntevia katsastusinsinöörejä töihin. Löytyy pyörän virittelijöillekin hyviä duunipaikkoja ihan virkamiespuolelta. Ai niin, yksityisiähän ne katsastusasemat nykyään on...

*sarkasmia* (lisätty, jottette ottaisi tätä vakavasti)

Ja jos yksiosaiseen pakoputkeen mennään, niin sitten vaan on pakoputkivirityksen tekeminen tuplasti hintavampaa, kun joutuu koko putkiston vaihtamaan. Tosin sitä ei varmaan kadulle kannata tehdä.
Veikkaisin että moninkertaisesti hintavampaa... Millainen hintalappu mahtaa olla kokoputkistossa kun markkinat on romahtaneet kun niiden käyttö tieliikenteessä on laitonta? Veikkaisin että aika paljon kovempi kuin nykyään...

Pitääköhän säästää ylimääräiset kokoputkistot pahan päivän varalle
omg.gif

Tomi

Suomessahan noita pykäliä sit myös valvotaan direktiivien mukaisesti ja ratsioita järkkäillään. Kuinkahan on eteläisissä EU-maissa esim. Italiassa, Kreikassa ja Espanjassa? Mulla on sellanen mielikuva, että ei siellä ihan pilkun päälle näitä direktiivejä noudateta.

Suomessahan noita pykäliä sit myös valvotaan direktiivien mukaisesti ja ratsioita järkkäillään. Kuinkahan on eteläisissä EU-maissa esim. Italiassa, Kreikassa ja Espanjassa? Mulla on sellanen mielikuva, että ei siellä ihan pilkun päälle näitä direktiivejä noudateta.
Juu Kerikkalaiset pyyhkii direktiiveillä perää,  
033102bebe_1_prv.gif

Italialaiset siirtää ne lakiin, mutta noudattaa vaan niitä lakeja jotka väelle sattuu sopimaan.  
033102beer_1_prv.gif
muista etelänmaista en tiijä mutta arvaan..  
baaa.gif

Hanski

HD on katsastettu tienpäällä noin 10 kertaa.EI mitään uutta.Laittakaa ne pyöränne lailliseen kuntoon,niin ei ongelmia.
buttrock.gif

sori kun heitän kommentin ihan koko ketjua lukematta:
*Ropaluskielto, kielto muuttaa pakoputkistoa tulossa.
Valmisteilla on direktiivi joka pakottaa valmistamaan moottoripyörän pakoputkisto yhdestä kappaleesta siten että äänenvaimentajan muuttaminen jälkikäteen olisi mahdotonta, ja tietysti myös kiellettyä.
Veikkaan että FEMAn kanta tulee olemaan tätä vastaan.*

ÖÖö, sen putkiston tekaisee joka virkamies että ei ole hitsisaumaa, ja toisaalta valettuna se olisi järkyttävän kallis ja painava. Ja sitten kun Eu työnsi sinne vielä katit.

Mulla on Kemppi ja Rälläkkä, kieltääkös EU nekin  
nixweiss.gif
 ja sen putken/vaimentajan haluan nähdä jota ei voisi modata.
Ainut järki olisi että max. äänen dB:t merkkaisivat, ei muuta.

Ai että osataan tehdä juuri sopivat pykälät että menee hauskuus koko moottoripyöräilystä
lookaround_orig.gif

No, alan sitten väsätä sitä minun protesti Tunturi SuperSporttia... Uutta honda monkeytähän ei voi ostaa, kun Eu tappoi senkin
kynttila.gif

Kun tietäs vaan nuo direktiivi-herrat mitenkä pässiltä ne pykälät täällä korvessa kuulostavat, ei pahalla.

Voi voi raukkaa, pitäisi sinunkin käydä varmaan äänestys paikalla, niin tietäisit, että siellä ei kysytä mielipidettä esim. juuri ko. motskari katsastuksiin...
Parempi olla kokonaan äänestämättä kuin äänestää sellaista tyyppiä jonka edesottamuksista ei voi olla varma.
033102bebe_1_prv.gif

Äänestämäsi henkilö voi ajaa (ja todennäköisesti myös ajaa) sellaisia asioita, joita et voisi missään tapauksessa hyväksyä.

Äänestätkö sellaista pyrkyriä, josta tiedät vain pärstä kuvan ja äänestysnumeron
confused_orig.gif
confused_orig.gif
confused_orig.gif

Kiinnostaako sinua edes se miten äänestämäsi henkilö suhtautuu SINULLE tärkeisiin asioihin, esim. moottoripyöräilyyn?
Vai kuulutko niihin luusereihin, jotka äänestävät aina "voittajaa", sitä mitä työkaverikin äänestää ja jonka läpi pääsemisen jokainen tietää??
Sitähän se suomalainen demokratia on
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Back