Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onneksi olkoon !Nyt napsahti tännekkin kortti. Kirjalliset käsittelykoe ja inssi meni kaikki ekalla läpi.![]()
ei muuta kun mopo tulille nauttimaan kauniista säästä.![]()
Juu, onneksi lähdetään autokoululta jo noin tuntia ennen käsittelykoetta paikalle niin ehtii tehdä viimeiset pujotteluharjoitukset. Jännä juttu, mutta jännitän tuota käsittelykoetta enemmän kuin inssiajoaAika sinneppäin näytti tutkinnon vastaanottaja nopeuksia katsovan ainakin omalla kohdallani (joskin nopeudet oli itsellä aikalailla mitä pitikin).
Itse jännitin kans tota pujottelua eniten mutta muutamankerran kun sen vetäs ennen varsinaista tehtävää niin hyvinhän se sujui. Ekoilla ajokerroilla tippu aina katse liian alas ko. tehtävässä ja eihän se sitten enää kääntynyt alueen sisällä. Katsetta vaan riittävän kauaks oli mulle se avain onnistumiseen![]()
Samansuuntaisia tuntemuksia täällä suunnalla. Eilen ajoin ekaa kertaa. Siulla on hyvä jos pystyt harjottelemaan myös muuten kuin ajotunneilla. Itellä ei ole sitä mahdollisuutta ja tuntuu, et miten voin oppia riittävästi ajotuntien puitteissa!Voe helevata. Saankohan mä ikinä A-korttia?? Miten mä suoritan nuo kaikki vaadittavat käsittelytehtävät inssissä? No toki eilenhän mä vasta ajoin eka kerran (ja tänään meidän pyörällä pihapiirissä) moottoripyörällä ja ihan hyvin meni (joo sillä 125.sella Hondalla) Seuraavalla kerralla on isompi pyörä alla..Ajotunneilla kai sitä oppii, MUTTA.... inssi on kuitenkin inssi. B korttia kun ajoin, niin tuntui, että kuolen sen inssin aikana, niin kauheasti jännitti; ekalla ajolla meni kuitenkin läpi.![]()
Ja mitähän mulla oli asiaa?En mä tiiä.![]()
Heh, ja minä tuijottelin viime tunnilla jarrutustehtävissä sitä nopeusmittaria (että onko siellä nyt se vaaditut 40) kun katseen pitäisi olla suunnattuna koko ajan eteenpäinMulla olisi kans inssi sovittu parin viikon päähän. Pujottelu taitaa olla mullakin se pahin juttu. Yllättävästi sitä silti silti oppii vaikkei ajotuntien välillä pääse missään reenaamaan. Seuraavalla kerralla ne vain menee paremmin. Pahin ongelma tahtoo olla se että jossain välissä se katse putoaa alas vaikka kuinka yrittäisi sitä pitää kaukana.![]()
Katse oli ensin ongelmana siinä väistössäkin. Tuijotin sitä tötsää mikä piti kiertää ja aina juuri ja juuri keilasin sen varpailla. Pitää vain muistaa katsoa reilusti ohi.
Liikenteessä ajaminen olikin sitten yllättävän helppoa ja tosi mukavaa hommaa. Oikeaoppiset ryhmittymiset omalla kaistalla meinaa silti unohtua, tahtoo väkisinkin tulla ajettua samaan tyyliin kuin kotilollakin![]()
Autokouluista voi ottaa ajotunteja vaikkei itse korttia tarvitse suorittaakaan. Täällä Keski-Suomessa yhden ajotunnin hinta on siinä 60 euron tuntumassa (tunnin kesto 50 minuuttia)Mitäs suosittelette, pitäiskö laittaa mies Motopassi-kurssille?
Kannatan vilpittömästi joko tuota Motopassi -hommaa tai jotain muuta ohjattua ajoharjoittelutilaisuutta, kyllä siellä karisee luulot omasta "erinomaisuudesta"... Kaupan päälle saa perustiedot ja -taidot, joiden avulla voi pyöränhallintaa harjoitella omatoimisesti. Kaikkien ruosteenpoisto-, EAK- ja Survival -kurssien perusteella suurella osalla varttuneista "uusiomotoristeista" on vaikeuksia ihan perushommien kanssa eikä oppimista helpota liian suuri/vääränlainen pyörä. Tämä uusi kuusiosainen käsittelykoe on jo sellainen, että aika moni kokenutkin kuski reputtaisi siinä kylmiltään vaikka luulee hallitsevansa ajopelinsä. Tyypillisiä kippauksia syntyykin juuri parkkipaikoilla tms. paikoissa joissa hitaassa nopeudessa tehdään jokin pieni virheliike ja ollaan kyljellään; juuri nämä vältettäisiin ajoharjoittelulla. Kyllä jokainen osaa valtatiellä tai motarilla vetää aika kovaakin, pyörähän kulkee noissa nopeuksissa lähes ilman kuljettajaakin! Mutkatiellä tulee eteen jo perusasioiden ( katse, ajolinjat, työntöohjaus ) osaaminen, muuten saattaa tulla hartialukko -> pöpelikkö...Sillä sattuu olemaan se lahja A-kortti, tai siis on se piikillä ajellu nuorempana. Kuvittelee muuten olevansa isokin tekijä, kun pitäis viidentoista vuoden tauon jälkee saaha vähintään tonninen pyörä! Mitäs suosittelette, pitäiskö laittaa mies Motopassi-kurssille?
No ei voi olla todellista!!!Autokouluista voi ottaa ajotunteja vaikkei itse korttia tarvitse suorittaakaan. Täällä Keski-Suomessa yhden ajotunnin hinta on siinä 60 euron tuntumassa (tunnin kesto 50 minuuttia)Mitäs suosittelette, pitäiskö laittaa mies Motopassi-kurssille?
juu, sanoppas muuta...kallista on. Olen kuullut, että esim. Pohjois-Suomessa mp-kortin hinta olisi paljon paljon edullisempi..ehkä täällä mp-korteissakin sitten joku Keski-Suomen lisä.No ei voi olla todellista!!!Autokouluista voi ottaa ajotunteja vaikkei itse korttia tarvitse suorittaakaan. Täällä Keski-Suomessa yhden ajotunnin hinta on siinä 60 euron tuntumassa (tunnin kesto 50 minuuttia)Mitäs suosittelette, pitäiskö laittaa mies Motopassi-kurssille?![]()
Mä ajoin kortin viime syksynä Lahdessa, jolloin yks ajotunti (50min.) maksoi 29€!![]()
Kyllä lyö leiville autokoulun pitäminen noilla hinnoilla, johan siellä tulee korttikin maksamaan maltaita!
tollasille ryöstöfirmoille!![]()
![]()