• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Käsisuojain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Moide

Etsin tietoja foorumilta mutta en löytänyt. Eli minulla on itsellä K1200 GT, vm -03 ja ongelmana on käsiin tuleva ajoviima. Kysyin messuilla BMW:n kavereilta asiasta mutta he eivät osanneet auttaa . BMW:llä ei ole tuohon passaavia osia, GS-malleissa on käsisuojaimet, mutta BMW:n edustajan mukaan ne eivät käy GT:n tankoon.

Eli onko joku törmännyt samaan ongelmaan ja miten olet ratkassut sen. En ole kiinnostunut kuulemaan, et laita paksummat hanskat käteen. Kokeiltu, mutta ei juurikaan apua.

Toinen juttu olisi vakionopeudensäätimen toiminta. Eli siinähän pitää hanikka siirtää asentoon ON ja pikku vivusta klikata asentoon SET. Tämän jälkeen ilmeisesti pitäis vakionopeus olla asennettuna ja kaasukahvasta voi löysätä, vai??

Itellä toi toimii vähä miten sattuu. SET-vipua klikatessa tauluun syttyy SET-valo, mutta se sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Ja jos löysään kaasukahvan niin nopeus alkaa tippumaan hiljalleen, eli ilmeisesti vakionopeus ei asettunut tai säädin ei toimi??

Toimiiko toi normaalisti vai olenko käsittänyt toiminnan väärin?? Miten tuota vois korjata?

Mulla on R1100GS pyörässäni Touratechiltä ostetut suojat, kun alkuperäiset meni muusiksi kaatuillessa. Niissä on lisäspoilerit, jotka suojaa viimalta.

http://www.touratech.com/shops/001/index.php?cPath=2_29_190

Eikö noi kävisi siihen sun pyörään?

Kiinnitys on suoraan tankoon ja sitten toinen pää tangon päähän.

Ja toi vakionopeussäädin on selvästikin rikki. Eihän kaasua pitäisi tarvita kääntää ollenkaan, jos vakionopeussäädin hoitaa homman.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

"Toinen juttu olisi vakionopeudensäätimen toiminta. Eli siinähän pitää hanikka siirtää asentoon ON ja pikku vivusta klikata asentoon SET. Tämän jälkeen ilmeisesti pitäis vakionopeus olla asennettuna ja kaasukahvasta voi löysätä, vai??

Itellä toi toimii vähä miten sattuu. SET-vipua klikatessa tauluun syttyy SET-valo, mutta se sammuu muutaman sekunnin kuluttua. Ja jos löysään kaasukahvan niin nopeus alkaa tippumaan hiljalleen, eli ilmeisesti vakionopeus ei asettunut tai säädin ei toimi??"

Minulla oli edellisessä pyörässä (K1200GT) vika joka poistui sillä että Heinolla säätivät kaasuvaijereita. Joku mikrokytkin luuli että tilanne oli joku muu kuin todellinen.
Toinen juttu oli se että joskus hyppäsi pois päältä juuri tuolla lailla kuin kuvailet. Syy oli yksinkertainen pienikin hipaisu jarrupolkimesta heittää sen pois päältä. Rupesin pitämään jalkaa vähän eri asennossa ja vika poistui.

Hmm.. Eihän sulla pitäis olla ongelmaa, sillä GT-mallin katteessahan on sellaset käsiä suojaavat lisäpalat. Siis sellaset, joita ei ole RS-mallissa. Vai puuttuuko sulta ne palat..?

Omaani moiset GT-mallin lisäpalat laitoin. Eron huomaa selvästi, sillä ilman lisäpaloja RS:n kate oikein ohjasi kaiken ajoviiman ja veden suoraan käsille. Ei mulla ole noiden lisäpalojen asennuksen jälkeen ollut ongelmia, vaikkei ne varmaan ihan kahvoihin asennettavia käsisuojia vastaakaan. Nyt pysyy sateella kädet huomattavasti kuivempina kuin aiemmin.

Tässä GT edestä. RS.ssä ei ole siis noita kuvassa näkyviä lisäpaloja
GT:n palikat

Mulla itsellä on noi GT-levikkeet. Tuosta kuvasta päätellen mun ohjaintanko on ylenpänä ku sulla, mulla näkyy tankoa katteen takaa edestäpäin katsottuna. Pitää kattoa omia asetuksia, kun saa pyörän tuolta talvisäilöstä. Jos sitä voi säätää, ongelam on ehkä ratkaistu.

Pitää kysyä tuota kaasuvaijeri juttua kun haen pyörän Heinolta ja pyytää kavereita testaamaan toiminta.

Kiitos pitää testata noita juttuja kun pääsee laitumille.

T. Noviisi

moro siulla on siinä tangossa ne bmw tekemät jatkopalat jonka takia tanko tulee ylemmäksi ja taaemmaksi. muistaakseni silti se on hyväajaa
062802jumpie_prv.gif

Back