• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Karstanpoistoaineet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rakett
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Venttiililautaset on aika karstaset, ja kysyisinkin, että onko joku kokeillut niitä aineita mitkä tätä (muka) poistaa? Vähän on liian helppoa jos ne toimii
smile_org.gif

Kyllä ne toimii, ainakin mitä olen itse koittanut.
jotain CRC:n tököttiä ja toisen merkkiä en nyt muista.
paras lääke karstan poistoon on kyllä se että antaa koneelle isolla kädellä käskyä!!!!
033102beer_1_prv.gif

Tulipa tässä mieleen vanha konsti,jolla esmes vanhoista dieseleistä karstoja poistettiin,elikkä juottamalla imuilman sekaan vettä samalla,kun antaa kierroksia koneelle.
Toimi ainakin autoissa hienosti,kunhan ei ihan tolkuttomasti kerralla sitä vettä lorauta,toimiskohan toi samalla tavalla pyörässä
nixweiss.gif

Viimeisimmässä Fast Bikes-lehdessä on testissä "halvat" virityskeinot. Yksi oli jokin "moottorinpesuaine" ja sen todettiin antavan pari heppaa lisää jopa toimittajien piestyillekin pyörille (joissa ei pahasti karstaa luulisi olevan). Voipa siis toimiakin. Ehkä.

Koitin tuota vesi hommaa viime syksynä, saattoi se pikkusen tasottaa käyntiä, ei suurempaa eroa.

Se vesi pesee varmaan palotilat, muttei venttiilien yläpintaa. Siellä venoissa oli mulla näiden kirjaimien kokoisia karstapalloja
crazy.gif

Ne jos saa veke ni voi kyllä vaikuttaa jo menemiseen
062802moto_prv.gif

Mää kuule sanoosin ne karstamöröt nähneenä, et tekee varmaan enemmän pahaa jos ne pääsee sinne pyttylöihin tai seetien välieihin.

Mut täytyshän ne lautaset kuitenkin puhtaaksi saada ku et karkuunkaan meinannu päästä  
033102bebe_1_prv.gif
.

Löysin tökötin jossa luvataan karstan lähtevän. Mukana kiva 20cm putki jolla saa ruiskittua suoraan venan päälle paineella. Kun vaan jaksais taas rykiä kaikki irti... No edellinen viesti antaa motivaatiota.

Back