• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kamera kiinni pyörään?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wili
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Siilinjärvi
Eli käytännön sovelluksia miten kuvata ajoa. Haulla löytyi hi-tech jalustoja xxx€ ja pleksistä käännettyjä 2€. Tarkoitus siis saada digikamera kiinni jolla kuvata pätkiä tuon (rajoittuneelle) videomuodolle.

Eli en etsi kypärään kiinnitettävää kynäkameraa vaan helppoa/halpaa tapaa saada perusdigikamera kiinni. Nykyisille muistikorteille saa jo aika pitkän taipaleen kuvattua helpottamaan tätä maaliskuun tuskaa kun tuota valkoista ruttoa tulee vaan koko ajan lisää maahan...
smile_org.gif

Kestääköhän tämmönen imukuppi kovissa vauhdeissa? Pitäshän noita telineitä olla erilaisia tähänkin tarkoitukseen, kuten monista autovideoista huomaa. Tuolla sivulla muitakin jalustimia.

Googletuksella löyty mukava DIY jalusta.

e. dämn ku ei osaa...

just mietin itsekin millä helpoiten sais pyörään kameran .nyt tuli just myyntiin hd videoa nauhottava panasonicilta muistaakseni.No toteutan suunnittelun omalla tavalla ,eli mitä tulee mieleen.

tuossa oli aika tasaista tietä, niin tuommoinen toimii. Yleensä tuollainen joka on korkealla tangosta aiheuttaa helposti edestakaista tärinää, ja kuvanlaatu kärsii dramaattisesti.

Kaverilla oli semmoinen imukuppijalka ja se on kyllä tähänastisista paras esim ratakäytössä.

Kameraan sopiva jalustaruuvi kamerakaupasta ja kiinni Techmountiin. Siinä oli valmiina reikä jalustaruuville. Miinuspuoli on, että jalustaan mahtuu yksi laite kerrallaan eli se on joko navi tai kamera.

Jos on DIY-miehiä niin rakentelee pahvista tms itse ja teippaa+hihnavarmistaa tankkiin sen
biggrin.gif
biggrin.gif

Näin tein itse ja kyllä se ainakin 100km/h asti pysyi kiinni ja parikyt kilsaa ajelin sen kanssa ja hyvin toimi.

miten ois 2 veneen keulalenkkiä 1 reikälevy jokin pehmuste ja se jalusta ruuvi . toimii ainakin gps telineenä

Eli käytännön sovelluksia miten kuvata ajoa. Haulla löytyi hi-tech jalustoja xxx€ ja pleksistä käännettyjä 2€. Tarkoitus siis saada digikamera kiinni jolla kuvata pätkiä tuon (rajoittuneelle) videomuodolle.

Eli en etsi kypärään kiinnitettävää kynäkameraa vaan helppoa/halpaa tapaa saada perusdigikamera kiinni. Nykyisille muistikorteille saa jo aika pitkän taipaleen kuvattua helpottamaan tätä maaliskuun tuskaa kun tuota valkoista ruttoa tulee vaan koko ajan lisää maahan...
smile_org.gif
Itse rakentelin tuollaisen:
Kamerateline
Kiinnityslevyssä on kolme reikaa eri kohdissa jotta saa erilaisia kameroita kiinni. Kulmaraudoissa on reiät, jotta saa kameran rannehihnan varmistukseksi kiinni. Tuossa on pari screenshottia videoista:
Screenshot1
Screenshot2

Itse olen ajatellut jonkinlaista remmi/kuminauhaviritystä jolla tavan digikameran saisi rinnan päälle kiinni. Siinähän tulisi tärinänvaimennuskin hoidettua. Ei tietty sovellu kyykyn kanssa mutta pystyssä ajettavan pyörän kanssa luulis toimivan?

<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Camera-GPS-Radar-Mount-Kawasaki-ZZR-1100-1200-1400_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ10066QQihZ02

5QQitemZ380004283911QQrdZ1QQsspagenameZWDVW" target="_blank">Tossa </a> ykx vaihtoehto...

Löytykös tolle VholdR:lle hintaa mistään?

Itse kans etsiskellyt vastaavia toimivia tallentimia mut ei ole oikein sellaista vielä löytynyt

Kokemuksia Viosta kenelläkään?

Jaa löytyhän tuo hintakin täältä.

Mitenkä muuten mahtaa olla tullin kanssa...jostakin luin, jotta esim. kameroista ei menisi tullia USA:sta tilattaessa? Tais olla hesari joku päivä sitten kun siinä oli juttua nettikaupoista.

Itse kun en ole niin kuvanlaadun perään, niin ajattelin kärkkyä Ebaystä Archos multimedia soittimen ja siihen ypäräkameran, kuvanlaatu jotakuinkin sama kuin tuossa VholdRssä, plussana vielä että voi kuunnella samalla laitteella poppia/katsella niitä videopätkiä mitä on tullut kuvailtua... Muistikortillinen malli tietenkin(max 16Gt)

Itse kun en ole niin kuvanlaadun perään, niin ajattelin kärkkyä Ebaystä Archos multimedia soittimen ja siihen ypäräkameran, kuvanlaatu jotakuinkin sama kuin tuossa VholdRssä, plussana vielä että voi kuunnella samalla laitteella poppia/katsella niitä videopätkiä mitä on tullut kuvailtua... Muistikortillinen malli tietenkin(max 16Gt)
Tota akrossia kans tutkaillut,mut kun en noista mitiä jummarra niin tohon kait saa liitettyä sitte irrallisen esim.vio kameran?
Valistakaa mua
withstupid.gif

Kurjax on mennyt maailma kun enää ei tahdo olla nois normaaleis videokameroissa audio in liitäntää. Vai löytyykö?

Ilmeisesti pystyy käyttämään mitä tahansa kameraa, mutta ainakin toi Archoksen oma kamera ottaa virtansa suoraan soittimesta, ja myös mikki löytyy johdon varresta...Kovalevyllinen malli ei sitten siedä "yhtään" tärinää, eli mieluummin muistikortillinen..

Kaupasta en lähtisi ostamaan koska kaikki hilppeet pitää ostaa erikseen, mutta ebaysta mahdollisuus saada suht halvalla.

Back