• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kalevan juttu konepyöräilystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mvps
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Menkaa kaduille vaatimaan liikennesaantojen poistoa.
Ei ehkä ihan noin radikaalia, mutta mallia voisi ottaa Pohjois-Hollannista Drachtenista. Siellä liikennevalojen lisäksi poistettiin liikennemerkit, jalkakäytävät ja tiemerkinnät
eek.gif

Saksassa torjutaan onnettomuuksia sammuttamalla liikennevalot
bowdown.gif
Muualla jalankulkijalle sentään annetaan mahdollisuus ylittää suojatie. Täällä ei pääsisi ikinä tien yli.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että ajoharjoittelumahdollisuuksia pitäisi parantaa. Vaikuttaisiko se kuitenkaan ylinopeuksia vähentävästi maanteillä? Epäilen ettei suurtakaan vaikutusta olisi. Niin varmaan ajattelevat päättäjätkin. On helpompaa koventaa rangaistuksia, kuin rakentaa ratoja joita paikalliset asukkaat kuitenkin vastustaisivat.
Noin ne päättäjät varmaan pienessä, sairaassa ja pimeässä mielessään ajattelevat (?)

Minä taas olen ihan itse monta kertaa kokenut, että matka moottoriradalta kotiin on yksi rauhallisimpia ajomatkoja.

Kaikki tapahtuu hidastettuna, aina on aikaa reagoida tilanteisiin joiden näkee tulevan eteen jo ennakolta. Eikä reilukaan ylinopeus houkuta, koska edes järjetön ylinopeus vankilatuomion uhallakin olisi ajamisen kannalta aika tylsää.

Kannattaa kokeilla.

Back