• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaksikilpisyyden määritelmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jassu

Kunnia pj
MotOrg ry jäsen
Bongasin tänään nettimotosta myynnistä entisen pyöräni, joka meni lunastukseen viime syksynä. Fillari myytiin AVK:lta "ehdollinen korjaus"-nimikkeellä joka ainakin heidän FAQinsa mukaan sisältää rungonmittaukset ja muut tarkistukset - kilvetkin pelistä oli irroitettu.

Nyt tosiaan kikotin on taas myynnissä ja siinä on nykyään sama rekisteritunnus kuin silloin kun se minulla oli, mutta kilpi itsessään on uusi (mulla ei ollut FIN-kilpeä).

Mieleeni tuli onko tämä entinen fillarini näitä "kaksikilpisiä" ? Myynti-ilmoituksessa ei ainakaan tuosta puhuta mitään - käsitykseni mukaan kuitenkin tuo "ehdollinen korjaus" olisi juuri tuon kaksikilpisyyden tekijä. Onko näin?

Pisti vaan silmään ja siksi asiaa mietin.

Jep, kyseessä "kaksikilpinen" mikä rekisteröity uudelleen samalla rekisteritunnuksella.
Noni, sehän tuli kuin apteekin hyllyltä, kiitokset.

Pisti toi vaan tosiaan silmään kun rupesin tutkimaan ilmoitusta, noh oli sieltä unohtunut pari omistajaakin laskuista että ei toi ainoa outous ollu...

Jep, kyseessä "kaksikilpinen" mikä rekisteröity uudelleen samalla rekisteritunnuksella.
Noni, sehän tuli kuin apteekin hyllyltä, kiitokset.

Pisti toi vaan tosiaan silmään kun rupesin tutkimaan ilmoitusta, noh oli sieltä unohtunut pari omistajaakin laskuista että ei toi ainoa outous ollu...
Uuden rekisteriotteen järjestys numero on varmaankin 2. Siis nykyinen omistaja on "toinen", enisimmäinen omistaja varmaankin kaveri joka on korjannut/rekisteröinyt ko. laitteen. Luulen ettei otteessa ole mitään mainintaa kaksikilpisyydesta koska on rekisteröity samalle tunnukselle... konttorilta pitäs kuitenkin saada historia selville.

Joku ei nyt kuitenkaan ole ihan rehellinen tässä kaupassa. Onko noi ilmoitetut kilometrit kuitenkin lähellä oikeata?

Uuden rekisteriotteen järjestys numero on varmaankin 2. Siis nykyinen omistaja on "toinen", enisimmäinen omistaja varmaankin kaveri joka on korjannut/rekisteröinyt ko. laitteen. Luulen ettei otteessa ole mitään mainintaa kaksikilpisyydesta koska on rekisteröity samalle tunnukselle... konttorilta pitäs kuitenkin saada historia selville.
Saattaa olla joo, näin se varmaan menee. Mietin vaan kun mä olin kolmas varsinainen omistaja (jos liikkeitä ei lasketa) eli nykyinen myyjä on vähintään neljäs.

sanoi:
Joku ei nyt kuitenkaan ole ihan rehellinen tässä kaupassa. Onko noi ilmoitetut kilometrit kuitenkin lähellä oikeata?
Kyllä sanoisin, multa fillari lähti viime syksynä ja sen jälkeen on tullut mittariin jokunen tonni - sanoisin että kilsat kyllä ovat kohdallaan.

Fillaria myydään hyväkuntoisena ja varmana, mitä se kyllä varmasti onkin kunhan on tosiaan laitettu huolella kuntoon. Ekaa kertaa tuli vaan omalle kohdalle eteen tuo "kaksikilpisyyden" määritys ja siksi sitä rupesin miettimään. Onneksi täällä oli taas fiksumpia jotka auttoivat
smile_org.gif

Toihan on aika tyhmä homma ko voi samalle numerolle rekisteröidä uudestaan.
Mutta kun käytetyn ostaa niin koskaanhan ei tiedä mitä "ylläreitä" löytyykään..

Luulen ettei otteessa ole mitään mainintaa kaksikilpisyydesta koska on rekisteröity samalle tunnukselle...
Kyllä otteessa lukee lisätiedoissa edellinen rekisteritunnus joka on luonnollisesti sama kuin nykyinenkin...eri asia on se et mitä puppua voi syöttää asiasta tietämättömälle ostajakandidaatille ,vaikkapa "no kun mä vaihdoin siihen ton eurokilven"
nixweiss.gif

Luulen ettei otteessa ole mitään mainintaa kaksikilpisyydesta koska on rekisteröity samalle tunnukselle...
Kyllä otteessa lukee lisätiedoissa edellinen rekisteritunnus joka on luonnollisesti sama kuin nykyinenkin...
Onko tämä nyt varma tieto?
Tieto on melko varmaa  
smile_org.gif
Eli kaverin a*to uudelleenrekisteröitiin samoille kilville niin lisäriville ilmestyi edellinen tunnus. Eikä ollut edes lunarissa, oli vaan kilvet pois opiskeluaikana d-veron säästämiseksi. Silloin katsastusmies sanoi että tietoa ei saa mitenkään poistettua otteelta kun on uudelleenrekisteröity. Tiedä sitten, puhuko totta vai halusko vaan hiljentää joutavat kyselijät  
nixweiss.gif

Tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Kaksoiskilpisiin autoihin annetaan ihan pyytämättä yleensä sama kilpi kuin aikaisemminkin.

Syykin siihen on aivan selvä. Securitas kilpimerkinnät jos on tehty laseihin.

Kaksoiskilpisyys kannattaa varmistaa _aina_ AKE:n maksullisesta puhelinnumerosta 0100 7810. Sieltä selviää miksi on poistettu joskus rekisteristä.

Ja todellakin, rekisteriotteeseen (nyt. rekisteröintitodistus) tulee merkintä " edellinen tunnus".

Kaksoiskilpiset on yleensä tehty melko hyvin. Katsastus on erittäin tarkka. Mm pitää esittää rungonmittauspaperit ja kuitit osista.

Tosin valitettavia poikkeuksiakin on tullut nähtyä.

Tero

Back