• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaksi hurjastelijaa jäi kiinni Oulussa(kaleva)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja facelift
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kaksi vauhtihurjastelijaa jäi Oulussa kiinni lauantaina.
Moottoripyöräilijä ryhtyi keulimaan pyörällään Puistokadun ja Isonkadun risteyksissä. Pyörä kuitenkin karkasi ohjaajansa käsistä ja törmäsi jarrutuksesta huolimatta kovalla nopeudella Limingantien risteyksessä liikennevaloihin pysähtyneen henkilöauton perään.

Pyörä kimposi edelleen viereiselle kaistalle pysähtyneen henkilöauton kylkeen. Kaikki ajoneuvot vaurioituivat. Pyöräilijä puhalsi 0,34 promillea. Onnettomuus tapahtui lauantaina iltapäivällä.

lähde: kaleva.
http://www.kaleva.fi/html/JTpage501594.html
---
toivottavasti ei sattunut kaverille pahemmin..? mut ens kerralla kannaisi varmaan jättää oluset myöhempään..

paranimisia vaan ja sitten tankojuopolle
kaboom.gif

Keuliminen kaupunkialueella siirtänee vastuun pysähtyneelle autoilijalle. Mitäs menee pässi pysähtymään punaisiin, kun rispektiä halajava vetarikokelas näyttää osaamistaan. Kattoisivat joskus peileihinsä, ennenkuin pysähtelevät valoihin.

Niin, eihän noi koheltajat vaaranna kuin oman terveytensä.

Eikä haittaisi, vaikka olisi kaveri sattuttanut itseään sen verran, että vähän aikaa muistasi.

Niin, eihän noi koheltajat vaaranna kuin oman terveytensä.

Eikä haittaisi, vaikka olisi kaveri sattuttanut itseään sen verran, että vähän aikaa muistasi.
Ai ei vaaranna muuta kuin oman terveytensä.

Tuollanen 200-250 kiloa rautaa tullessaan noin 50-100 km/h jalankulkijan päälle tekee aika tappavaa jälkeä.

paranimisia vaan ja sitten tankojuopolle  
kaboom.gif
Enkä kyllä rehvastelis 0.34 promillella että "mä olin niin kännissä etten muista mitään". Ei toi ole tankojuoppo.

Tässä täytyy olla kyseessä jatkuva hölmöystila, ei mikään tilapäinen muutos. Ei osaa ryypätä eikä ajaa, surkimus.

sanoi:
Enkä kyllä rehvastelis 0.34 promillella että "mä olin niin kännissä etten muista mitään". Ei toi ole tankojuoppo.

On se sen verran tankojuoppo et vakuutusyhtiö ei kyllä korvaa latin latia..

sanoi:

Mikä on peruste, ettei korvaa?
Vilkaiseppas vaikka oman vakuutusyhtiösi korvausehot. Jos mittari edes värähtää alkoholin takia vakuutus ei korvaa. 0,5 promillen raja on pelkästään poliisin asettama rattijuopumusraja. Vakuutusyhtiöihin se ei päde, niillä on nollatoleranssi..

Jaahas, nyt sitte Puistokadulla napsahti. Parisen viikkoa olin siinä kadun varressa duunailemassa ja useita kertoja päivässä kadun pätkä kiihdyteltiin aika railakkaasti. Sattuipa sitten yhtenäpäivänä.. kuulin jo kaukaa että joku lähti kiihdyttämään Isonkadun ja Puistokadun valoristeyksestä kohti Aleksanterinkadun valoristeystä, ykkösen veti rajottimelle ja kakkosta kerkes pistää sisään mut sitten tuliki maija vastaan ja meno taisi ainakin joksikin aikaa loppua
033102bebe_1_prv.gif

Kiihdyttelyä vastaan mulla ei todellakaan ole mitään.. mutta joku järki siihenkin missä sitä harrastaa.
buttrock.gif

sanoi:

Vilkaiseppas vaikka oman vakuutusyhtiösi korvausehot. Jos mittari edes värähtää alkoholin takia vakuutus ei korvaa. 0,5 promillen raja on pelkästään poliisin asettama rattijuopumusraja. Vakuutusyhtiöihin se ei päde, niillä on nollatoleranssi..
Vähän parempia faktoja voisi esittää, kuin että "vilkaiseppas.."

No vilkaisin Pohjolan Yleiset liikennevakuutusehdot -paperia eikä löytynyt mainintaa.

Poliisit ei kyllä asettele mitään promillerajoja. Tai muitakaan rajoja, ne vaan valvoo annettuja määräyksiä.

sanoi:

Vähän parempia faktoja voisi esittää, kuin että "vilkaiseppas.."

No vilkaisin Pohjolan Yleiset liikennevakuutusehdot -paperia eikä löytynyt mainintaa.

Poliisit ei kyllä asettele mitään promillerajoja. Tai muitakaan rajoja, ne vaan valvoo annettuja määräyksiä.
Tuli katottua omaa Pohjolan paperia. Ainakin autovakuutusehdoissa (kaskot) on seuraavat ehdot:

Korvausta voidaan alentaa tai se voidaan evätä, jos:
"...jos vakuutetun alkoholin tai huumausaineiden käyttö on vaikuttanut vakuutustapahtumaan ..."

Korvaus voidaan periä takaisin:
"..vahingon aiheuttaneen moottoriajoneuvon kuljettajalta, jos tämä on vahingon sattuessa kuljettanut ajoneuvoa muuten alkoholin tai muun huumaavan aineen kuin alkoholin vaikutuksen alaisena tai alkoholin ja muun huumaavan aineen yhteisvaikutuksen alaisena niin, että hänen kykynsä virheettömiin suorituksiin on tuntuvasti huonontunut."

Lisäksi on vielä erikseen mainittu, että törkeillä 1,2 promillelukemilla voidaan korvaus periä takaisin. Muuten raja on tulkinnanvarainen, kuten yltä käy ilmi. Kuka sen sitten määrittelee? Oikeudessa kai puidaan. Näin mun mielestä pikaisesti vilkaisemalla menee.
nixweiss.gif

tässä tapauksessa, jos/kun on näyttöä keulimisesta niin ei taida olla enää paljoa väliä onko 0,3 promillea vai ei, vakuutusyhtiö tuskin korvaa kuitenkaan...

Niin se tekevälle sattuu. Kuskilla varmaan jo lievää vitutusta eli ei nyt enää pyöritetä puukkoa haavassa. Vaikka onhan tuo keskustassa keuliminen aika ääliöhommaa. Humalassa vielä ääliömpää, vaikkei nyt kovin kummoset lukemat ollutkaan puhaltanut. Varmaan ollut perjantaina kostea ilta ja lauantaina läksinyt sitten liian aikasten pyörän selkään. Itelläkin tulin imettyä perjantaina siihen malliin että puhallan varmaan vieläkin ton 0,34.

Sitä vaan ihmettelen että jos on pelkoa että alkomittari värähtää niin miksi lisätä kiinnijäämisen riskiä keulimalla
nixweiss.gif

Kyllä tuossa on taas aineksia vakuutusmaksujen nousulle. Saattaa nimittäin olla, että vakuutusyhtiö ei vapaudu kokonaan vastuusta ja silloin kaikki vakuutuksenottajat maksavat.
Joten, pliis, jos haluatte ottaa turhia riskejä, ottakaa ne sellaisissa olosuhteissa, ettei mut joudu maksamaan teidän töppäilyistänne vakuutusyhtiöille!!
Vielä on kesää jäljellä... Jätetään ne kynttilät jouluksi.
Turvallista
062802moto_prv.gif

Back