En suosittele että alat tekee "reikäputkea" poraamalla tavalliseen putkeen reikiä, taikka rälläköimään. Milläs meinasit saada raadit/jäysteet sisäpuolelta pois?? Aatellaan vaikka että putken halkaisia on n. 2" ja pituus n. 450mm. Saattaa olla aika hankala hioa sisäpuolelta, mutta kyllä tämäkin onnistuu jos on vaan oikeet työkalut.
Helpompi on ostaa reikälevyä, n. 1mm:n vahvuista. Ja taivuttaa se putkeksi. Näin tein itse ja tuli hyvä. Kovin monella ei oo kotona tähän tarvittavia työkaluja yms., mutta apu löytyy esim. lähimmältä metallipajalta tai aikuiskoulutuskeskuksesta, ammattikoulusta myös mutta kun tuppaavat olemaan lomalla näin kesäisin.
Reikälevyä saat rautakaupasta. Ota mahdollisimman pienellä ja tiheällä rei'ityksellä. Esim. 2mm reikä ja OA(open area) about 35-45%. Näin saat pienillä kierroksilla suht hiljaiset äänet mutta kun kierrättää niin johan rääkäisee. Ja aine mielellään rosteria, mutta sitä et löydä niin helpolla ja on kalliimpaa.
Ite oon kokeillu jos jonkin moista reikää, tuo kahden millin oli ihan jees.
Oon töissä semmosessa paikassa missä tehdään seularumpuja joten valinnan varaa on, reikäkoot 0.5-15mm, ja aine vahvuudet 0.8-25mm. Ja kaikki rosteria.
edit: kuva
Aikas huono kuva kun äsken nappasin kamerakännyllä ja ei oo salamaa niin piti taskulampulla tuikkia valoa.