Juu... kyllähän sitä itse tehdessä säästää. Työ maksaa pakoputkitehtaallekin - 50€/tunti. Tollasessa änkkärissäkin menee hiukan ennen kuin se on paketissa.
Kerronpa tähän pienen tarinan...
Sattumalta olen päässyt tutkiskelemaan erään italialaisen pakoputkivalmistajan tuotteita tarkemmin. Hondani putkisto on 4-2-1 mallinen ja se on suunniteltu nimenomaan kyseiselle pyörälle, MYÖS äänenvaimentimen osalta.
Halusin vaihtaa äänenvaimentimen sellaiseen valmistajan malliin, missä ei olisi merkkiä, eli sliparilaatikosta vaan vaimennin pois ja tämä tilalle, mutta... vaikka esim Thundercatin ja CBR:n slip-on vaimentimet ovat aivan samoilla ulkomitoilla ja saman näköiset ja lisäksi sopivat, niin tuossa kisaputkiston änkkärissä on tarkemmin tutkittaessa eri varaosanumero ja vielä tarkemmin tutkittaessa voi huomata sisäosissa eroja!!
Jotkut valmistajat satsaavat todella tuotekehittelyyn. Kysyessäni tehtaalta he neuvoivat vaan jättämään sen kisaputkiston vaimentimen paikoilleen parhaan mahdollisen lopputuloksen saamiseksi -> minulla siis on nyt vaimennin missä on sinikeltainen merkki
No, onneksi se on hieno silti
Saas nyt sitte nähdä miten toi toimii vakiossa PCIII:lla säädettynä? Valmistajan mukaan kuulemma hyvin... Kaunis se ainakin on
Nojoo... ei se oo normikatukuskille eikä minulle niin tarkkaa oikeesti. Kunhan on hauskat äänet
Ihan hyvin voi itse tehdä jos on siihen välineet ja know-how. Jälkimmäinen usein on puutteellinen ainakin suunnittelun osalta. Toisaalta kopiointi on imartelun suurimpia muotoja -> Kaverilta vaan putki lainaksi talvella