• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaksi erilaista vaimenninta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Oulu
Tai jos totta puhutaan, niin kaveri teki ja minä vain säästin  
biggrin.gif

TÄSSÄ KUVAT

Molemmat vaimentimet sopii samaan putkistoon ja ainakin ääntä molemmissa riittää... Huhtikuun puolella pitäisi mennä vielä penkkiin säätämään seokset kohdilleen. Aluksi laitetaan paikoilleen tuo "normaalimman" näköinen huilu.

Nyt saa arvostella ihan vapaasti, minä en vedä palkokasveja hengitysteihin  
smile_org.gif

Edit: näyttää yliopiston palvelimet tökkivän aika-ajoin ja kuvia ei saa näkymään...

Mikäpä noissa, ihan hienoja. Kysäiseppä kaveriltas haluaako se tehdä lisää tollaisia...
wink.gif

Kiilloteltiin tuo "normaalimman" näköinen ja laiteltiin paikalleen ja täytyy sanoa että näyttää hyvältä. Ääntä löytyy.

Komia on. Paljos tuli maksaan tuo normaalin näköinen? Painaako paljon verrattuna alkuperäseen? Kuinka paksua värkkiä tuo ulkokuori on? Pitäis itte kans kokeilla tehdä kun kaikki tarvittavat työvempeleet on tuossa 30metrin päässä. Akrapovicin leima tuohon kylkeen, hinnaksi 700 ekua ja pörssiin.
wink.gif

Kuori on muistaakseeni 1,5 mm ja sisä putki samaa. Laipat alumiinia muistaakseeni 10 mm paksua. Tekijä voi korjata kun joskus vilkasee tänne. Paino selkeesti pienempi kuin alkuperäisissä Zetorin putkissa. Laatikossa oli sivutuki ja noi molemmat vaimentajat ja puntari näytti 8,5 kg.

Totuushan on että esim. tuolla kustomipuolella, mitä ollaan ollaan Intikoihin viritelty niin säästöt ovat olleet ainakin n. 100-300 e "ostoputkiin" verrattuna eikä esim. tehoista ole tarvinnut tinkiä pätkääkään, oikeastaan päinvastoin!

Hommassa ei ole mitään "salatieteitä" ja kun asiat käy toteamassa penkissä niin asiahan on sillä selvä

Komia on. Paljos tuli maksaan tuo normaalin näköinen? Painaako paljon verrattuna alkuperäseen? Kuinka paksua värkkiä tuo ulkokuori on? Pitäis itte kans kokeilla tehdä kun kaikki tarvittavat työvempeleet on tuossa 30metrin päässä. Akrapovicin leima tuohon kylkeen, hinnaksi 700 ekua ja pörssiin.
wink.gif
JP_445 tuossa kertoikin noita mittoja. Tarvikkeiden kustannuksista en tarkalleen tiedä, mutta hinta jonka kaverille maksoin jääköön salaisuudeksi. Alle 700 € kuitenkin
biggrin.gif

Jos itse tekijä vilkaisee tänne, niin kertokoon tarvikkeiden hintoja jos haluaa.

Kokeilkaa myös omien hiusten leikkuuta.
Jo vuodesta 1996.
biggrin.gif

Nojuu ei rosteri luettelosta löytynytkään alle 1,5mm paksuudella putkia tuohon kokoluokkaan. Levynä varmaan sais ohuempanakin mutta se on sitte taas niin vaikea saada väännettyä muotoon siististi.
confused_orig.gif
Ainakin musta. Nyt vaan täytyy yrittää jos riittäis intoa..

Nojuu ei rosteri luettelosta löytynytkään alle 1,5mm paksuudella putkia tuohon kokoluokkaan. Levynä varmaan sais ohuempanakin mutta se on sitte taas niin vaikea saada väännettyä muotoon siististi.
confused_orig.gif
Ainakin musta. Nyt vaan täytyy yrittää jos riittäis intoa..
Toi nelipiippuisen putki on väännetty levystä. Saumahan tulee renkaan puolelle, joten se ei näy minnekkään...

Ja juu, hiuksetkin leikkaan itse ja säästän. -Tai siis vaimo leikkaa ja minä säästän.
biggrin.gif

Työkaveri, joka on kätevämpi käsistään, on tehny entiseen kawasakiinsa ja nykyseen 750 gsx-r suitsaan vaimennin(äänenlisäys)pöntöt.

Penkitti vielä pyörät, ja ihan hyvin toimi.
Suitsan pöntöstä teki vielä ovaalin muotosen ja olisko sitte hiekka tms puhalluttanut sen sellaseks karheeksi pinnan, on aikas hyvän näkönen. Sisuskaluista en muuta muista kuin että reikäputki (duunipaikan romulavalta) suora ja villat oli jotkuu, mitkä lie. Painokin putosi suitsassa originaaliin verrattuna parisen kiloa.

Ja hienot pöntöt sullakin.

Ja juu, hiuksetkin leikkaan itse ja säästän. -Tai siis vaimo leikkaa ja minä säästän.  
biggrin.gif
Tää alkaa Julle ny pahasti vaikuttaan siltä, että sulla on jonkulaisena johtoajatuksena noissa hommissa se, että muut tekee ja sinä säästät!?!?  
biggrin.gif
Juu, itsekin huomasin saman kun tuota edellistä kirjottelin  
biggrin.gif
Evoluutiota katsos...Olet vaan menny pykälästä "Ite tekemällä säästää", asteen pidemmälle...
062802jumpie_prv.gif

Back