• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaistojen välissä ajaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JPNIEMI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kaistojen välissä ajaminen - moniko harrastaa...

• Harrastan aina, kun mahdollista.

Ääniä: 50 27,6%
  • En harrasta ikinä.

Ääniä: 37 20,4%
  • Harrastan välillä, kun hermot menee jonossa seisomiseen.

Ääniä: 94 51,9%

• Ääniä yhteensä
    181
Harvemmiten on niin kiirettä että pakko olisi...
lookaround_orig.gif

eipä ole koskaan tullut kokeiltua tosin ei ole vielä ollut oikein kunnon mahdollisuuttakaan. Liekö jos olisi tiedossa useamman tunnin jonotus niin voisihan sitä koittaa
biggrin.gif

kyllähän sitä joskus tulee pistettyä kaikista ohi jos vain näkee et siinä on täydelliset saumat..

Aina kun hiemankin pidempi jono. En näe siinä mitään pahaa, en ole tukkeena, ajan lipumalla ja katson että autoilija mahd mukaan huomaa minut.

Jos jono seisoo tai menee hiljaa, ni sitte menen varovasti jonojen välistä. Kulkeva pyörä ei homehdu...

Miksipäs ei. Ei se ole keneltäkään pois. Ainoastaan takanani tulijoita se nopeuttaa, kun on yksi ajoneuvo vähemmän ruuhkaa aiheuttamassa. Tosin paikka ja nopeus tulee tarkistettua sopivaksi.

no poliisista sen verran...

viime kesänä helsinki -nimisessä kaupungissa, polliisisetä oikein maijasta viittoi, että mene sieltä välistä kun minä aloin heitä ujostelemaan
biggrin.gif

Aina tulee ajettua kun on vaan mahdollista, eikä samassa jonossa näy polliiseja...
Ei ne polliisit splittaamisesta ainakaan täällä pk-seudulla välitä, jos vaan homma näyttää siltä että se on hanskassa. Eli kun rauhallisesti splittaa niin no worries. Useampia poliisiutoja tullut ohitettua kehä ykkösellä, rauhassa kun menee niin se on OK. Ajelinpa kerran yhen mp-polisiin perässä ruuhkassa, ja se kun aukas niin kivasti keskikaistaa niin pakkohan mun oli mennä perässä
smile_org.gif

Tuota "filtteröintiä" tulee harrastettua silloin tällöin ruuhka-aikoina. Tällöin vauhdit on pieniä(useimmiten jono seisoo), ja olen aina yksin. Englantilaisessa Bikessa oli muuten hyvät ohjeet turvallisesta filtrauksesta...

Kunhan turvallisesti sen teen, niin ei voi vähempää kiinnostaa, mitä autoilijat ajattelee. Ei kai se ole heidän mukavuudestaan pois, jos pyörä pääsee hieman nopeammin. Onhan autoilijoilla aina mahdollisuus vaihtaa pyörään...
wink.gif
En tee sitä suinkaan ärsyttääkseni, kyllä autoilijatkin tekee vastaavaa, jos este tulee vastaan. Oppisivat käyttämään vielä vilkkuja, se käsittääkseni pakollinen katsastusvaruste...
idea3.gif

Aina kun ajan yksin ruuhkassa,käytän kaistojenväliä hyödyksi,siis silloin kun autot on pysähdyksissä tai jono etenee "kävelyvauhtia"
5vuoden aikana on 2kertaa kuski avannu oven ja jokusen kerran on rako ajettu umpeen.Aika hyvin autoilijat suhtautuu kaistojen välissä ajamiseen kun pitää vähän tolkkua siinä.Kehäykkösen ruuhkassa oon nähnyt 70-80km/h kaistojen välissäajelua,eikä se ehkä ole niin tarpeellista,mutta kukin tyylillään.

Viime kesänä käydessäni Ranskassa ja Italiassa huomasin eron autoilijoiden suhtaumiseen kaksipyöräisiä kohtaan,ihmettelyä aiheutti lähinnä se,jos ei ajanut kaistojenvälissä
smile_org.gif

Mulla pyörässä aika huono tyhjäkäynti ja raskas kytkin joten kehällä menee aina välillä hermot ja pakko ryhmittyä keskikaistalle, etenkin kevällä/syksyllä, kun on pitänyt varata paljon lämmintä päälle, et tarkenee matkavauhdissa, mut paikallaan seisoessa auringossa paahtuu!!!
sport05.gif

Back