Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Plaa plaa.Ok. No tuo selittää paljon. Meillä 1:32-1:34 kierrosaikoja ajelevilla tuo vauhti on siinä 220-230 välissä, joten ajanet sellaisia 1:28-1:25 väliin olevia vauhteja ja niissä nopeuksissa kieltämättä virheet on jo fataaleja.Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
Minä meinasin kerran lähdössä pyöräyttää pyörän ympäri kun olin vahingossa laittanut ykkösen sijasta kutosen sisään ja pyörähän kiihtyi välittömästi yli 250:n ja koska olin vielä pystyasennossa, niin hassustihan siinä meinasi käydä.
Mutta ihan hyvä tarina. Kyllä siitä 250:n vauhdista aina kakkoselle kannattaa tiputtaa.
Jukka
P.S. Kerrotko millä numerolla ajat MotoGP:ssä vai onko ratapäiviä sittenkin vielä vähänlaisesti alla? Meiltä tavallisilta kuolevaisilta tuollaiset temput eivät oikein onnistu.
Se takasuoran päässä oleva mutka on nelosvaihteella ajettava mutka. Riippumatta suoranopeudesta. Mutkanopeus ja mutkasta poistumisnopeushan sanelee tarvittavan vaihteen. Kolmoselle on hyvä paikka vaihtaa siinä suraavassa vasemmassa.Plaa plaa.Ok. No tuo selittää paljon. Meillä 1:32-1:34 kierrosaikoja ajelevilla tuo vauhti on siinä 220-230 välissä, joten ajanet sellaisia 1:28-1:25 väliin olevia vauhteja ja niissä nopeuksissa kieltämättä virheet on jo fataaleja.Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.
Minä meinasin kerran lähdössä pyöräyttää pyörän ympäri kun olin vahingossa laittanut ykkösen sijasta kutosen sisään ja pyörähän kiihtyi välittömästi yli 250:n ja koska olin vielä pystyasennossa, niin hassustihan siinä meinasi käydä.
Mutta ihan hyvä tarina. Kyllä siitä 250:n vauhdista aina kakkoselle kannattaa tiputtaa.
Jukka
P.S. Kerrotko millä numerolla ajat MotoGP:ssä vai onko ratapäiviä sittenkin vielä vähänlaisesti alla? Meiltä tavallisilta kuolevaisilta tuollaiset temput eivät oikein onnistu.
Mulla näyttää mittari lähes poikkeuksetta 240-250 motoparkin suoran päässä. Ja seuraavan ajan kakkosella. Joten sieltä vitoselta se vaihde on kakkoselle saatava. 4.3.2 tässä järjestyksessä.
Aikojani en nyt muista motoparkista.
Saattoi toki olla, että se takanen loi lukkoon jostain muustakin syystä, mutta vaihtovirheeksi minä sen tulkitsin.
Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa.Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua![]()
Jukka
Se takasuoran päässä oleva mutka on nelosvaihteella ajettava mutka. Riippumatta suoranopeudesta. Mutkanopeus ja mutkasta poistumisnopeushan sanelee tarvittavan vaihteen. Kolmoselle on hyvä paikka vaihtaa siinä suraavassa vasemmassa.Mulla näyttää mittari lähes poikkeuksetta 240-250 motoparkin suoran päässä. Ja seuraavan ajan kakkosella. Joten sieltä vitoselta se vaihde on kakkoselle saatava. 4.3.2 tässä järjestyksessä.
Aikojani en nyt muista motoparkista.
Saattoi toki olla, että se takanen loi lukkoon jostain muustakin syystä, mutta vaihtovirheeksi minä sen tulkitsin.
Besserwisser lienee valtaosan tiedossa, vähän kuin sana wc joka sekään ei suomea. Kun liikaa vieraskielistä tekstiä lukee, tulee helposti vaikkapa yhdys sana virheitä, jotka nekään eivät hyvää suomea ole.Besserwisser, jaa'a, näköjään ratafoorumi suomee juu....
Hienoa kumminkin, ettei kaikkea tonne paskanjauhannan puolelle siirretä......
.. kuten 1. viestisi "faktapremissi", "contra-argumentti" ja "contra-argumentin vasta-argumentti"?Ratafoorumilla voi mielestäni käyttää RR-puolen terminologiaa....
Minun tapauksessa Tapiolalle kelpasi myös MotOrgin koulutusajo tuohon perusteeksi ja sain kaskon normaalilla korvauksella ratalipoista teidän tilaisuudessa hitaanryhmän ajossa, vaikka en teidän EAK:ta ollut käynnyt. En tiedä oliko vaan hyvä virkailija kyseessä ja minulla pitkä asiakassuhde Tapiolaan, jotka tämän mahdollisti. Jos sopimuksia pilkulleen luetaan, niin Tapiola ei olisi ollut velvollinen korvaamaan kuin 50% vahingosta. Mutta kuten olen muualla kirjoittanutkin, niin olen ollut Tapiolaan hyvin tyytyväinen korvaus asioissa oli sitten kyse tästä, kotivakuutuksesta, tapaturmavakuutuksesta jne....Moottoripyöräilyn tuki ry:llä on sopimus vakuutusyhtiö Tapiolan kanssa. Tarkemmat ehdot saa yhtiöstä, mutta mainittakoon että ennakoivan ajon koulutuksissa (EAK) vakuutukset ovat voimassa ja niiden osalta jotka kurssimme ovat suorittaneet, myös hitaassa ryhmässä tapahtumissamme.
Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaaKovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa.Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua![]()
Jukka![]()
![]()
Enpä ole koskaan kuullutkaan koko sanaa...Besserwisser lienee valtaosan tiedossa...
Lähetin juuri Talentumille tarjouspyynnön tuollaisen kirjan kustantamisesta ja paljonko saan siitä provisioita (osuus tuotosta tässä yhteydessä).Enpä ole koskaan kuullutkaan koko sanaa...Besserwisser lienee valtaosan tiedossa...Jotekin tämä kaikki olisi helpompaa, jos tekisit meille säännöt mitä sanoja täällä saa käyttää ja sitten vielä tekisit niistä sellaisen sanakirjan, että tällainen ei-normaalilahjakas peruskoulun suorittanutkin ymmärtäisi mistä puhutaan![]()
![]()
Sellainen hämärä muistelo olisi -90luvun lopulta(99?) että eräs maalaispoika Marttilasta olisi jo tuolloin hätyytellyt 280km/h jos ei ylikin seiskapätkällä Virtasalmen takasuoralla.Toki E.K. olikin aikas nopee.Kovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa.Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua![]()
Jukka![]()
pätkällä
Tuolta: http://www.kokoontumisajot.eu/rally....mid=119Tjaah. Pari organisaatiokaaviota piristeeksi olisi ihan hyvä juttu...
Morg.. Mptuki.. M-jotain.
Sviddu. Esso on nykyään ABC:ssä. Nesteen huoltoaseman yrittäjät on Keskolaisia. Luulisi nettimaailman olevan vähän yksinkertaisempaa.
Mä liityin jonkun ORG:n (svid minkäköhän) jäseneksi, josta mainostettiin, että alennusta saa ja se on niinku tää nettisivu. Aivan sama kuka vastas mutta hyvä, että tuli virallinen vastaus ("joltain"!) ennen liikennevakuutusyhdistyksen sivuja.
![]()
Ja Karille tiedoksi. Noita ensimmäiseen postaukseen laittamiani ei ollutkaan tarkoitus kenenkään ymmärtää...
Jokos muuten Karin Rytkönen on kasassa ja ajossa?
Ajelehan varovasti
Ei ne ei ole niitä tarroja. Ne on tätä virtuaalimaailman nonverbaalista viestintääJoku voisi sitten sen jälkeen, sitä ennen tai samassa yhteydessä laatia minulle lyhyen tai pidemmän selvityksen mikä noiden pomppivien ja värikkäiden kuvioiden tarkoitus on, joita näihin kirjoituksiin lisäillään. Ovatko ne vähän kuin sellaisia tarroja joita lapsuudessani tytöt liimailivat kirjekuoriinsa joita toisilleen ja joskus pojille lähettivät?
Taisi olla seiskapätkällä vakioväleillä 160 tienoilla todelliset huiput kakkosella.Toiset ne tulee tonnisilla peräedellä vastaan siellä ja kovaaKovaa saat seiskapätkän kulkeen tossa kohtaa.Vitoselta kakkoselle yritin vaihtaa ja jarruun mennessa vauhtia oli noin 250. Lasken kytkimen aina hyvissä ajoin, ettei kurvissa sitten olisi ohjelmaa, yleensä aina heti kun vaihteita on viskottu alaspäin. Tunnustan mokasin pahemman kerran.Tuo vaatii jo aikamoista yrittämistä. Todellisen nopeuden ollessa 200, vaihde vähän pyörästä ja välityksistä riippuen on 3-6, yleisimmin kai vitonen, joten aika sankari saa olla kun moisen tempun onnistuu tekemään ellei sitten värikyniä ole otettu avuksi.En ole radalla kaatunut. Mutta kaksi kertaa ajanut ulos. Toisella kertaa virhe oli aivan liian suuri ahneus avatessa. Ja toisella kerralla heitin ykkösen pesään vahingossa motoparkin taka suoralla paristahuntista kytkin ylös ja luistokytkimestä ei ollut kyllä apua![]()
Jukka![]()
![]()
![]()
Asiaan. Voi olla, että tieto ei oo kerääntynyt radalta, mutta en mä sua montaa sekkaa hitaampi yleisesti radalla Jukka oo. Toki jonkun verran. Joten hyvin mä tuurillakin seilaan ilman mällejä.
Ihan perus seiskapätkällä mä siellä vedän ja katu renkailla.
Liekkö sitten tuo kakkosen ahnehtiminen tuonne on liikaa, mutta hiton hyvin se on tuntunut sopivan vaihteeksi omiin vauhteihin. Siinä kun menee lähes koko loppu kierros samalla vaihteella. Ennen shikaania saa käyttää kolmosella.
Ilman jarrujakin oon vetänyt tota kurvia ja kakkonen kun on sisässä, niin ihan samaa matkaa saa muiden kanssa mennä, että en mä sitä mielestäni mitenkään erittäin hiljaa mee.
Näin mä ainakin muistelen tekeväni tossa kurvissa.![]()