• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaasuvaijeri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 91trophy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä liike täällä suur-Helsingin alueella myy varaosia vanhempiin 90-luvun alun Triumppeihin, kaasuvaijeri napsahti tänään poikki.

Ja sitten varmasti tyhmä kysymys, mutta kun ei ole kokemusta, niin kehtaan kysyä: Miten otatte bensaletkut irti esim kaasarin tai tankin päästä, tuntuvat olevan tosi tiukassa, pihdeilläkö vai onko jokin "kikka kuutonen", tankkiahan ei saa paljoa nostettua ja aika ahdasta räpeltää. Vai onko niin, että naps juuresta poikki (siis bensaletku  
biggrin.gif
) ja uutta sitten tilalle, jos pituus ei enää poikkasun jälkeen riitä?

Leveällä meisselillä oon itse avittanut. On myös sellasia letkupihtejä, jos oikein kinkkinen paikka on. Vetämällä ei kannata yrittää, puree vaan tiukempaan.
lookaround_orig.gif

Ensinnäkin hieno pyörä, ja loistava valinta
033102beer_1_prv.gif

Ei näitä ekoja Sprinttejäkään ole paljoa, kiva kun ei tule samannaista vastaan (on silleen uniikki).

Kysymykseen, että edellinen omistaja oli laittanut tavallisen bensansuodattimen molempiin letkuihin.
koska Trumppassa on kaksi molemmissa letkuissa valmiiksi, oli kolmas liikaa.
Suodattimet olen korvannut letkunpätkillä, josta on helppo irroittaa.

Irrotukseen voit käyttää keskeltä kaarevia pihtejä (vaikka Leatherman), ja lämmittää lekua vaikka hiustenkuivaajalla.

Tästä linkistä löydät osat, ja saat niiden numerot, sekä näet
vähän purkuohjetta:
http://www.bikebandit.com/houseof....17

Voit kysellä privalla, jos haluat.

Ps. multa löytyy servicemanuaali PDF:nä
idea3.gif

Kiitoksia Moto guzzi ja Wesba, täytyy huomenna mennä tallille talttapääruuvari vasurissa ja Leatherman oikeassa kätösessä, jospa ne letkut irtoaisi.

Juu mullakin on sellainen Haynesin korjausopas ja sen mukaanhan pitää puoli pyörää purkaa, jotta saa tuon vaijerin vaihdettua. No onneksi tässä on aikaa, sillä sitä siihen kuluu, kun ei ennen ole mitään tällaisia hommia tehnyt. Ei oikein kehtaisi korjaamollekaan viedä pelkän vaijerin vaihtoon...luonto ei anna periksi.

Vien vasta sitten, kun olen tarpeeksi purkanut ja huomaan, ettei ominvoimin saa osia takaisin nippuun
biggrin.gif
.

Toi bikebandiitti oli hyvä linkki, kiitos.

Jep ja kyllä Trophy 1200 on tuntunut kivalta pyörältä onhan se vähän iso ja painava ekaksi pyöräksi, mutta varovasti pikkuhiljaa....
062802moto_prv.gif

Back