• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kaasunalle kadonnut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sara
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
osiasia on kuitenkin, että nettiin voi kuka tahansa kirjoittaa melkeinpä mitä p*skaa tahansa melko anonyymisti.
Tämä on muuten totta, siksi on vuosien varrella oppinutkin kunnioittamaan porukkaa enemmän ketkä esiintyvät omalla nimellään ja kasvoillaan - varsinkin niitä joilla on kovinkin kärkkäitä mielipiteitä. Tulee tunne että henkilö oikeasti seisoo sanojensa takana eikä "huutele nurkan takaa"...
Sama homma.Mää en kunnioita ketään joka salanimien ja prosenttien taa piiloutuu ja huutelee vanhoja ns.viisauksia ja keksimällä keksittyjä ns.vitsejä
mad.gif
Jos ei oo munaa tai halua tulla esim.livenä tapahtumiin etc.en ota kyseistä henkilöä vakavasti,vaan oletan hänen olevan tosiaan nurkantakaahuutelija,ja semmoinen ei saa ees sääliä
biggrin.gif
Semmosella ei oo elämää. Tiedän että tääkin juttu nyt kuohuttaa mieliä,mutta hei,jutellaan niistä sit livenä? Kyllä muutama kumminkin tähänkin kommentoi jotain kärkevää tulematta livenä nähdyksi
tounge.gif
mutta se olkoon osoituksena kyseisten henkilöiden lapsellisuudesta
wink.gif
Näin o. 9500 nickiä tulis poistaa heti, kun ne ei käy miiteissä vaan luulee että tää on joku netti-foorumi.
Asiallinen kysymys:

Mikä tämä on jos ei netti-foorumi ?

Eli tekee ylläpito/moderointi mitä tahansa, samat muutamat äänekkäät mölöttäjät saavat täyttymyksensä siitä, että 'uskaltavat' taas kerran astua kansan sorretuista riveistä uhoamaan ylläpidolle. Huoh!      
sad_orig.gif
Veikkaanpa että jos tämän voorumin modet ottais kuukauden loman, ja kaikki päästettäis eetteriin, niin sanomista tulis siitäkin. Ja ehkäpä jopa samoilta henkilöiltä jotka nyt huutelevat vapaan sanan perään.
Vaikka itsekään en ihan aina ole allekirjoita modejen toimintaa, pidän silti mielessä että kyseessä on(käsittääkseni) täysin vapaaehtoinen toiminta. Itse voin myöntää, että en viitsisi omaa vapaa-aikaani käyttää tällaiseen toimintaa. Itse ainakin mieluummin luen edes suunnilleen asiallisia kirjoituksia, kuin provosoivaa suunsoittoa ja offtopic-lätinää. Ja kuten jo edellä on mainittu, vaihtakaa foorumi jos niin vituttaa. Suomi24 esimerkiksi on tooodella mukava laadukas. Ei ala ahistaa
tounge.gif

Eli tekee ylläpito/moderointi mitä tahansa, samat muutamat äänekkäät mölöttäjät saavat täyttymyksensä siitä, että 'uskaltavat' taas kerran astua kansan sorretuista riveistä uhoamaan ylläpidolle. Huoh!      
sad_orig.gif
Täytynee alkaa opiskeleen:
"Kevyt kenttävittuilu piilokäyttönä."
"Sanan säilän teroitus ilman liippaa."

Olihan siellä asiaa ja vähemmän asiaa, mutta kellä ei.
nixweiss.gif

Tätä topikkia kun lukee, niin tulee mieleen, että onkohan tää nykyisin saanu pikkasen suuret mittasuhteet. Ei siis Kaasunalle lähteminen vaan koko juttu yleensä.

En tiedä onko tässä taustalla jotain isompaa mitä en käsitä, mutta mun mielestä tää ei ole muuta kuin netti-foorumi! Hirveetä syväluotausta ja pohdiskelua, ei tässä nyt kyse ole kuitenkaan mistään kovinkaan suuresta asiasta(?).

Ei kai se niin hirveen vakavaa ole kuka kirjoitti mitäkin ja milloin. Sekään ei kai nyt niin hirveetä ole, jos joku innokas mode joskus juttuja poistelee, senkään ei pitäisi maailmaa kaataa? Munkin juttuja on poistettu, ottaahaan se hetken ehkä pattiin hiukan, mutta ei muuta..

Juttua tähän maailmaan kyllä mahtuu.
Aamen
bowdown.gif
!

Olemme ainoastaan poistaneet käyttäjän pyynnöstä tunnuksen, pyyntö poistoon ja aloite siihen ei ole meidän puolestamme tehty.

MotOrg ry:n jäsenet valitsevat vuosikokouksessa ry:n hallituksen, ehdolle saa asettua ry:n jäsenet joita toiset sitten äänestävät. Ei siis kukaan valitse tosta vaan ketään ryyppykaveriaan. Olet käsittänyt hieman väärin tämän homman näköjään.
Kun tilanne vetäistään ensin siihen pisteeseen, niin lähteehän
täältä kuka hyvänsä. En usko, että kukaan on aivan yksinään syyllinen.

Toisekseen, mitä tulee valintoihin, niin ainakin silloin, kun minä
olen ollut näkemässä, niin kaveriperiaatteellahan nuo valinnat
silloinkin menivät. En sano, etteikö niin saisi tehdä, mutta aivan
älytöntä sen kieltäminenkin on.

Moderaattoriksi ryhtyminen edellyttää tiettyä valmiutta - aikaa,
humaanista suhtautumista, erilaisuuden hyväksymistä ja ihan
oikeaa harkintakykyä etc. Tuo erilaisuuden ymmärtäminen ei
suinkaan tarkoita, että ihan kaikkea pitäisi hyväksyä - eipä suinkaan,
mutta sen sijaan se tarkoitta käytännössä, että kun tulee
tilanteita, joissa jollain on täysin omasta poikkeava käsitys, niin
se ei todellakaan tarkoita, että se olisi väärä ja julkaisukelvoton.
Jos kaikki tekisivät ja ajattelisivat yhden ja ainoan valtion hyväksymän
tavan mukaan, niin mehän asuisimme vielä luolissa.

Toisaalta, kun aiemminkin on väännetty kättä tästä moderaattoreiden
linjasta, niin minullekin joku pojan pallero erehtyi sanomaan, että
miten kunniakasta onkaan päästä valtakunnan suurimman mp-foorumin
moderaattoriksi. Todella lapsellista. Juurikin tuollaisia kakaroita
tulisi välttää kaikin voimin. Ymmärrän hyvin senkin, että noihin
mode-hommiin jotkut pääsevät ja jotkut joutuvat - on siinä
vissi ero ja jäljessäkin näkyy - valitettavasti.

Kiitos kaasunallelle kirjoittamistasi jutuista, varsinkin matkailuun liittyvistä. Informaation saatavuus jää paljon vähäisemmäksi.
Mukavaa talvea siellä Belgiassa. T: nevada

Kiitos kaasunallelle kirjoittamistasi jutuista, varsinkin matkailuun liittyvistä. Informaation saatavuus jää paljon vähäisemmäksi.
Ehdottomasti paras kirjoitus koko litaniassa. Ei pitäisi häiritä ketään eikä aiheuttaa muutenkaan pahaa verta tai tuoda esiin minkäänlaisia "linjauksia" siitä mikä on suotavaa tai toivottavaa tekstiä foorumilla.

Ehdottomasti paras kirjoitus koko litaniassa. Ei pitäisi häiritä ketään eikä aiheuttaa muutenkaan pahaa verta tai tuoda esiin minkäänlaisia "linjauksia" siitä mikä on suotavaa tai toivottavaa tekstiä foorumilla.
Mitenkä niin? Tuossahan saatetaan viitata, että Belgiassa on mukavaa talvella ja Suomessa talvi on ihan perseestä
033102ass_1_prv.gif
Joku isänmaanvihaaja vai!?!

biggrin.gif
tounge.gif
062802jumpie_prv.gif

Mietin tässä hieman syvällisemmin, miksi ihmiset ei tuu toistensa kanssa toimeen. Jotkut paremmin, jotkut huonommin. Jonkun sanomiset käy hermoon enemmän kuin toisten. Se kutkuttaa jotain osaa sun hermopisteissäs, niin ettet voi olla kommentoimatta. Syy voinee olla kokemusperäisen oppimisen tulos. Eli, mä tiedän, että noin tuo asia ei ole, tai mene. Tämän hetkinen käsitys oikeasta ja väärästä perustuu elettyyn elämään. Ja kas kummaa, 10v. päästä, se nyt kokemasi oikea tieto tai tapa olla ja elää, onkin väärinkäsitys. Mielestäni aivan normaalia on myös se, että ihmiset voivat olla henkisesti eri kehitysasteella ja kumminkin voi olla samanikäisiä. Siis eikö olisi luonnollista antaa jokaisen elää ja kerätä niitä sen hetkisiä totuuksiansa kannustamalla. jokainen meistä kumminki menee ihan sitä omaa ja yksinäistä opintietä. Virheistä meidän tulisi jotain oppia ja välttämään niitä. Kokemuksestani voin vaan sanoa, että yleensä se jää siihen, että virheen näkee ja tekeekin sen taas uudestaan. Se jatkuva täydellisyyteen pyrkiminen on nimittäin aikas raskas tie kulkea. Täällä foorumissa on modet ja niiden sana on sen hetkinen laki, sitä pitää kunnioittaa.. huomenna ne voidaan kirjoittaa uusiksi. Jokainen on sen verran jo elämää ja kanssaihmisiä nähnyt, että osaa poimia sieltä ne tiedonjyvät.. muu on turhaa. Turha tuonne vesisateeseen on omaa nokkaansa pistää, siellä kun kastuu. Rohkeat mielipiteet asioista voivat olla oppimisen edellytys jollekulle. Hyväntahtoinen huumori on naurattanut monesti minua täällä, kunpa se ei vaan menisi henkilököhtaisuuksiin.
Mä ainakin katson teidän, arvoisat hyvän foorumin käyttäjien texteistä vain sen hyödyllisen ja kivan tiedon. Vai onko joku hommannut tietokoneen pätemistä, eikä oppimista varten? Näin arvelin nyt.. en tiiä mitä sit huomenna. Vaan nyt radiosta tulee uutiset ja päivänpeili.
biggrin.gif

Hmm..öh...mitäh?
wink.gif

Meni minulta vähän yli hilseen, mutta minä olenkin ikäisekseni melko alhaisella henkisellä kehitystasolla.
tounge.gif

Odottelen mielenkiinnolla koska joku heittää klassisen sisäpiiri-kortin kehiin.
Olikohan tää mahdollisesti suunnattu mulle? Ja että oikein klassikoksikin jo muodostunut? Mä taidan olla elävä legenda. Wau.
Älä anna kihahtaa hattuun, ei ollu varmaankaan erityisesti sulle. Noita sisäpiirivihjauksia satelee sieltä täältä kun me moderaattorit ja varsinkin toi ylläpidon porukka (käsittääkseni 2 aktiivista ihmistä) muodos(te)taa(n) tollasia sisäpiirikuppikuntia, eikä leiki(tä) muitten kanssa.

Edit: anan = anna

Älä anna kihahtaa hattuun, ei ollu varmaankaan erityisesti sulle. Noita sisäpiirivihjauksia satelee sieltä täältä kun me moderaattorit ja varsinkin toi ylläpidon porukka (käsittääkseni 2 aktiivista ihmistä) muodos(te)taa(n) tollasia sisäpiirikuppikuntia, eikä leiki(tä) muitten kanssa.

Edit: anan = anna
Aivan. Kuten jo eräässä toisessa topiikissa totesin: miljoona kärpästä ei voi olla väärässä.... täällä haisee p*ska.
cool.gif

... En usko, että kukaan on aivan yksinään syyllinen.

...

Toisaalta, kun aiemminkin on väännetty kättä tästä moderaattoreiden linjasta, niin minullekin joku pojan pallero erehtyi sanomaan, että miten kunniakasta onkaan päästä valtakunnan suurimman mp-foorumin moderaattoriksi. Todella lapsellista. Juurikin tuollaisia kakaroita tulisi välttää kaikin voimin.
No onpa hyvä kun jollakulla on Tieto hallussa!
cool.gif

Ensinnäkin tuo ettei kukaan ole yksin syyllinen.
Oletetaanpa MattiR, että saapastelet kaupungilla. Vastaasi pelmahtaa iso, ruma ja ilkeä parimetrinen korsto, joka hippahöyryissään tämäyttää sinua naamariin niin että hammaslääkärisi ilahtuu.
Miten ihmeessä katsot itsesi (tai jonkun muun kuin korston) olevan osasyyllisen tapahtumaan?

Toiseksi, mitäs tuo sinulle puhunut pojanpallero nyt teki väärin?!?
Miksei olisi kunniakasta päästä suuren mp-foorumin modeksi?
Miksi me ihmiset sitten lähdemme mukaan erilaisiin nimityksiin, virkoihin, luottamustoimiin sun muihin, jos ei siitä saa ylpeä olla?!
Olisiko poikasen pitänyt sanoa vain "jouduin siihenkin paskahommaan ihan vasten tahtoani"? Sekä olisi perisuomalaisen miehekästä?

En kyllä laisinkaan ymmärrä tarkoitustasi.
omg.gif

Syvästi huokaan iloisena siitä, että minua ei sentään kukaan voine kakaraksi moittia...

... En usko, että kukaan on aivan yksinään syyllinen.

...

Toisaalta, kun aiemminkin on väännetty kättä tästä moderaattoreiden linjasta, niin minullekin joku pojan pallero erehtyi sanomaan, että miten kunniakasta onkaan päästä valtakunnan suurimman mp-foorumin moderaattoriksi. Todella lapsellista. Juurikin tuollaisia kakaroita tulisi välttää kaikin voimin.
No onpa hyvä kun jollakulla on Tieto hallussa!  
cool.gif

Ensinnäkin tuo ettei kukaan ole yksin syyllinen.
Oletetaanpa MattiR, että saapastelet kaupungilla. Vastaasi pelmahtaa iso, ruma ja ilkeä parimetrinen korsto, joka hippahöyryissään tämäyttää sinua naamariin niin että hammaslääkärisi ilahtuu.
Miten ihmeessä katsot itsesi (tai jonkun muun kuin korston) olevan osasyyllisen tapahtumaan?

Toiseksi, mitäs tuo sinulle puhunut pojanpallero nyt teki väärin?!?
Miksei olisi kunniakasta päästä suuren mp-foorumin modeksi?
Miksi me ihmiset sitten lähdemme mukaan erilaisiin nimityksiin, virkoihin, luottamustoimiin sun muihin, jos ei siitä saa ylpeä olla?!
Olisiko poikasen pitänyt sanoa vain "jouduin siihenkin paskahommaan ihan vasten tahtoani"? Sekä olisi perisuomalaisen miehekästä?

En kyllä laisinkaan ymmärrä tarkoitustasi.    
omg.gif

Syvästi huokaan iloisena siitä, että minua ei sentään kukaan voine kakaraksi moittia...
Kyllä se Rico on niin, että sinä olet tällä kertaa väärässä ja MattiR täysin oikeassa. Riitaan, tappeli siinä asiat tai ihmiset tarvitaan, aina kaksi.

PS:En minä ainakaan hehkuttelisi kenellekään jostain moderaattoritittelistä.

Niin ja mun käyttäjätunnuksen voi poistaa myös, tämä touhu on nähty ja uudet tuulet puhaltaa.

^Rico on oikeessa.Voinhan määkin yksin riidan aloittaa,kuka tahansa siihen pystyy.Ja täysin on sitten oma syyni,ei kenenkään muun.Se miten suureksi riita paisuu,onkin henkimaailman juttuja
biggrin.gif

Olemme ainoastaan poistaneet käyttäjän pyynnöstä tunnuksen, pyyntö poistoon ja aloite siihen ei ole meidän puolestamme tehty.

MotOrg ry:n jäsenet valitsevat vuosikokouksessa ry:n hallituksen, ehdolle saa asettua ry:n jäsenet joita toiset sitten äänestävät. Ei siis kukaan valitse tosta vaan ketään ryyppykaveriaan. Olet käsittänyt hieman väärin tämän homman näköjään.
Kun tilanne vetäistään ensin siihen pisteeseen, niin lähteehän
täältä kuka hyvänsä. En usko, että kukaan on aivan yksinään syyllinen.

Toisekseen, mitä tulee valintoihin, niin ainakin silloin, kun minä
olen ollut näkemässä, niin kaveriperiaatteellahan nuo valinnat
silloinkin menivät. En sano, etteikö niin saisi tehdä, mutta aivan
älytöntä sen kieltäminenkin on.

Moderaattoriksi ryhtyminen edellyttää tiettyä valmiutta - aikaa,
humaanista suhtautumista, erilaisuuden hyväksymistä ja ihan
oikeaa harkintakykyä etc. Tuo erilaisuuden ymmärtäminen ei
suinkaan tarkoita, että ihan kaikkea pitäisi hyväksyä - eipä suinkaan,
mutta sen sijaan se tarkoitta käytännössä, että kun tulee
tilanteita, joissa jollain on täysin omasta poikkeava käsitys, niin
se ei todellakaan tarkoita, että se olisi väärä ja julkaisukelvoton.
Jos kaikki tekisivät ja ajattelisivat yhden ja ainoan valtion hyväksymän
tavan mukaan, niin mehän asuisimme vielä luolissa.

Toisaalta, kun aiemminkin on väännetty kättä tästä moderaattoreiden
linjasta, niin minullekin joku pojan pallero erehtyi sanomaan, että
miten kunniakasta onkaan päästä valtakunnan suurimman mp-foorumin
moderaattoriksi. Todella lapsellista. Juurikin tuollaisia kakaroita
tulisi välttää kaikin voimin. Ymmärrän hyvin senkin, että noihin
mode-hommiin jotkut pääsevät ja jotkut joutuvat - on siinä
vissi ero ja jäljessäkin näkyy - valitettavasti.
Ihan oikeaa asiaa.
Olinkin just laittamasta kyselyn, miks Matti ei puhu mitään.

biggrin.gif

Ompa tästä itku tullut... Luultavasti moderaattoreiden toimista provosoitunut kaveri lähti lätkimään. On niitä muitakin mennyt, varmaan menee jatkossakin.

Silti on hieno homma että tuota moderointia kyseenalaistetaan aika-ajoin, pitää modet varpaillaan, kenties. Ei tästä ole kovinkaan kauan kun pidettiin moderoimaton jakso sen aikaisen itkun perusteella. Kenties siitäkin opittiin jotain, mene ja tiedä. Modet analyisoikoon sitä.

Jokatapauksessa tulisi muistaa ettei tässä ketään ole pihalle potkittu, itse meni. Kenenkään ei ole pakko provosoitua tuohon pisteeseen asti. Yhtä lailla moderaattoreilla pitäisi olla riittävissä määrin jäätä hatussa, ettei suin päin löydä itseään kivaasta sanan säilästä ja sitä myöten rankaise kun omat sanat loppuu kesken. Itsekkin provosoidun tämän tästä jokseenkin löyhin perustein.

Milloinkohan ukkelit ja akkelit oppii ettei kaikkea tarvitse lukea, ihan itse saa valita minkä pänttää. Ja jos nyt vahingossa jonkin kitkerän tarinan lukeekin, niin onko se pakko tulkita niin kovin voimakkaasti.

Nyt meni jo oma ajatus sekaisin, antaa olla, eipä sillä ole sen suurempaa merkitystä, edes itselleni.

Edit: yksi kirjoitusvirhe, toinen odottaa vielä löytämistään...

Kattos Kaasunallea...just kun olin oppinut tykkäämään siitä rähmäkäpälästä....
Terveisiä täältä pohjoisesta sinne Belgiaan....
smile_org.gif
))))

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back