• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K5 1000 käy rikkaalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -JuhaK-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
scuuba sanoi:
Oisko sulla oskilloskooppia jolla kattoo millasta signaalia suuttimet saa?

Ei ole, mutta TTY:ltä saisin varmaankin lainaan.
OBD tarjosi ihan normaalia lukemaa jokaiselle suuttimelle.

Nitrous sanoi:
Reagoiko pyörä säätömuutoksiin mitenkään vai pysyykö soppa rikkaalla vaikka muuttaa säätöjä?

Edit. Ainakin k9 gixu tais reagoida säätöön niin, että 1% plussaa tahi miinusta soppakartassa vaikutti aika tarkkaan 0,1 pykälää lambdassa. Elikkäs jos jos lambada on 10 ja sen haluaa vaikka arvoon 12,8 niin sit vaan raakasti 30% tolta alueelta soppaa laihemmalle. Koneet on yksilöitä ja vakiokartatkin on monesti sen 10-20% pielessä jollain alueella, joten tommonen 30% muutos virityksen jälkeen ei ole edes kovin ihmeellinen.

Ei ollut läppäriä mukana silloin kun käytin penkissä. Silloin en ollut ajanut metriäkään mopolla niin ei ollut tiedossa ko. häikkä.

Tarvii kokeilla totakin kunhan saan RaceDacin ja lambdan liitettyä.

Laitoin toiseen ecuun 6000rpm asti -30% joka soluun. Sama kai se on testata onko vaikutusta vaikka mittarit ei ole vielä paikallaan.

-JuhaK- sanoi:
Laitoin toiseen ecuun 6000rpm asti -30% joka soluun. Sama kai se on testata onko vaikutusta vaikka mittarit ei ole vielä paikallaan.

Jos näyttö loppui aieemin kesken niin tuskin tuo ainakkan liikaa on kokeiluun

Testasin eka tolla -30% ja ei käynyt enää kunnolla. Sitten kokeilin noin -10% kartalla ja ainakin korvakuulolla ja hajun perusteella (bensa ei haissut) kävi paremmin. Voisko olla, että menisi ihan vaan tällä kuntoon.

Syy miksi olen epäillyt muuta vikaa on se, että mopossa olleessa PC3:ssa oli Dynojetin sivuilta ladattu valmis kartta. Ko. kartassa ei ole mitenkään erityisemmin vähennetty syöttöä alakierroksilla.

Kunhan keli tästä vähän lämpiää niin pitää käydä testaamassa...
Kiitos vinkeistä :bisseä:

-JuhaK- sanoi:
Testasin eka tolla -30% ja ei käynyt enää kunnolla. Sitten kokeilin noin -10% kartalla ja ainakin korvakuulolla ja hajun perusteella (bensa ei haissut) kävi paremmin. Voisko olla, että menisi ihan vaan tällä kuntoon.

Syy miksi olen epäillyt muuta vikaa on se, että mopossa olleessa PC3:ssa oli Dynojetin sivuilta ladattu valmis kartta. Ko. kartassa ei ole mitenkään erityisemmin vähennetty syöttöä alakierroksilla.

Kunhan keli tästä vähän lämpiää niin pitää käydä testaamassa...
Kiitos vinkeistä :bisseä:

Kuten jo tuolla aiemmin niin
Usein se avain "sana" on juurikin
se valmis kartat/valmis softa tms valmis...

nyt kun suntaa on niin siitä sitten pienin muutoksin paremaksi ja paremaksi

1340R86 sanoi:
Kuten jo tuolla aiemmin niin
Usein se avain "sana" on juurikin
se valmis kartat/valmis softa tms valmis...

nyt kun suntaa on niin siitä sitten pienin muutoksin paremaksi ja paremaksi

Jep, on kaikenlaisia "säädettyjä" mopoja. :)

Käsitinkö oikein että käytit dynossa, mutta seoksia ei säädetty kohdilleen? Jos näin niin miksi? Itse olen vienyt dynoon säätöä varten.

Sippe sanoi:
Käsitinkö oikein että käytit dynossa, mutta seoksia ei säädetty kohdilleen? Jos näin niin miksi? Itse olen vienyt dynoon säätöä varten.

Käsitit oikein. Kun ei ole metriäkään ajanut ko. laitteella niin siihen hätään oli vaan tarkoitus saada selville miten pelaa. Sekä ihan mielenkiinnosta halusin tietää miten eroaa omasta K5 1000 ratamoposta. Eroa on +10hp ratamopon eduksi. :;):

Oletettavasti nokat on säädetty ohjeen mukaan.

ImhxCIt.jpg

Vakioiden ajoitus ollee 105/100. http://www.aperaceparts.com/tech/06gsxr1000.html

Viimeksi muokattu:
-JuhaK- sanoi:
Oletettavasti nokat on säädetty ohjeen mukaan.

ImhxCIt.jpg

Vakioiden ajoitus ollee 105/100. http://www.aperaceparts.com/tech/06gsxr1000.html

Ainakin jos ohjetta on noudattettu,

vakiot ei läheskään aina ole juuri siinä mitä tehdas ilmoittaa

E: että jos tuo 105 on laiteetu vaikapa vaan sen vaikon mukaan,
muutenkaan ei ole huono tarkistaa,
kun se "kartan" alkukin oli vakio
niin josapa on jotenkin jäännyt edeliseltä homma
kesken
tarkistushan ei ole mitenkään iso homma nyt kun arvot on tiedossa

Ei pitäisi ikinä olettaa mitään. :) Eli vika oli siinä, että tekniikan edellinen omistaja ei säädättänyt laitetta. :doh:

Nyt toimii ja voima riittää Mustassalahdessa käyntiin ja jos oikein innostuu niin Vehoniemeen.

PZVBLhJ.jpg

Back