• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K3 1000 rengastus?Nykysellä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tysoni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuntuu olevan eri versioita noista 014 gummeista liikkeellä, taannoin oli juttua gsr600 osioilla joissa tuo on ensiasennus rengas, osalla kulahti 3000-4000 välillä, omalla vedetty liki 7000 ja pintaa vaikka kuinka.

Kysytään nyt vielä et olisko antaa palautetta joko Michelin Pilot Powerista tai Pilot Power 2ct?? Taitaa olla aika uusi tuo 2ct mutta jos jollakin siitäkin kokemusta ni kerrohan pois
crazy.gif
Loistava rengas 2 CT. Mutta aivan hirveä kulumaan. Etenkään 2 päällä suoraa ajoa ei siedä lainkaan. Nyt jo toiset alla. Noin 5 tkm kestää mun käytössä.

Mutta pitää - ja pitää vaan. Ei aiheuta yllätyksiä, lämpenee nopeasti, suorapito hyvä, kaarrepito huippua. Kohtuu hyvältä vaikuttaa myös sateella (olen huono sadepitoa arvioimaan).

Mutta lompakon nimissä seuraavaksi taakse Z6, saapi nähdä sitten miten paljon pito putoaa...

-hh-

älkää nyt ihmeessä niitä Z kutosia ostako jos vähänkin sporttisempi ajotyyli... itsellä k4 1000 kikseri ja vanha omistaja laittanu taakke Z6sen ja mulla ei oo siihen mitään pienintäkään luottoa... ei yksinkertasesti oo tehty tällaseen mopoon vaan johonkin painaviin matkalehmiin (ja sen kyllä huomaa kun ei kulukkaan juuri ollenkaan)

jos yhden ERITTÄIN HUONON OMINAISUUDEN kaivais siitä Z6sta esiin niin märällä sillä ei vaan voi ajaa! valoista kun lähtee ni autot pääsee melkein edelle ku se lipsuu!!!
mad.gif

mulle tulee kyllä PILOT POWER 2CT eteen/taakke jos sitte olis vähä luottoa
sport05.gif
(kuski kun ei oo mikään Rossi ni pitää nyt renkaisiin sentään saada luottaa että edes jotenkin pääsis liikkumaan)
blush.gif

Semmonen havainto vielä, että MPP on luokkaa sentin leveämpi gummi kuin M3 koossa 190/50. Tuntuu ajossa jonkin verran. M3:lla kanttaa mielestäni helpommin, ehkäpä juuri kapeuden vuoksi. MPP on räyhäkkäämmän näköinen.

älkää nyt ihmeessä niitä Z kutosia ostako jos vähänkin sporttisempi ajotyyli... itsellä k4 1000 kikseri ja vanha omistaja laittanu taakke Z6sen ja mulla ei oo siihen mitään pienintäkään luottoa... ei yksinkertasesti oo tehty tällaseen mopoon vaan johonkin painaviin matkalehmiin (ja sen kyllä huomaa kun ei kulukkaan juuri ollenkaan)

jos yhden ERITTÄIN HUONON OMINAISUUDEN kaivais siitä Z6sta esiin niin märällä sillä ei vaan voi ajaa! valoista kun lähtee ni autot pääsee melkein edelle ku se lipsuu!!!
mad.gif

sport05.gif
(kuski kun ei oo mikään Rossi ni pitää nyt renkaisiin sentään saada luottaa että edes jotenkin pääsis liikkumaan)
blush.gif
Juu, se on niin suhteellista ? Busa ei oikeestaan "Matkalehmä" vai ?

Z6 on kuitenkin pidoltaan / kestävyydeltään paras, kun ajetaan muualla kuin radalla tai kovaa mutkabaanalla . Toki Kilokigsu on toisenlainen pyörä, kuin Busa eli voipi oleellisesti vaikuttaa ominaisuuksiin . Ei mulla ainaskaan lipsu pätkääkään märälläkään, JOSKIN kaikki renkaat saa lipsumaan, "Lipsuttaja" on tangon ja penkin välissä / päällä .
smile_org.gif

mad.gif

sport05.gif
blush.gif
Juu, se on niin suhteellista ? Busa ei oikeestaan "Matkalehmä" vai ?

Z6 on kuitenkin pidoltaan / kestävyydeltään paras, kun ajetaan muualla kuin radalla tai kovaa mutkabaanalla . Toki Kilokigsu on toisenlainen pyörä, kuin Busa eli voipi oleellisesti vaikuttaa ominaisuuksiin . Ei mulla ainaskaan lipsu pätkääkään märälläkään, JOSKIN kaikki renkaat saa lipsumaan, "Lipsuttaja" on tangon ja penkin välissä / päällä .    
smile_org.gif
onhan toi kilonen ja bussi aika eri viivalla ja kai niitä on vähä vaikea verrata

mut jos busa olis vaikka sen verran painavampi että renkaassa parempi pito (esim märällä) kun se on kuitenkin kehitetty "painavempiin" pyöriin kuten FJR (ja ehkä sitte se bussikin) jne...

Jep . Jos mulla olis kilokigsu, saattasin hyvinkin käyttää eri rengasmerkkiä ?
smile_org.gif
Ominaispainossa huomattava ero, akseliväli ihan eriluokkaa sekä kilonen on oikeesti houkuttava pyörä radalle ja mutkabaanoille. Ajelin viime suvena viikonlopun n. 500km K6 Kigsulla, ja myöntää tarvii, että huikee pyörä mutka-ajeluun, Kilosessa oli vielä Öhlinssin jousitus ja muutenkin Hieno laite kaiken kaikkiaan .
smile_org.gif
smile_org.gif

Keulimis herkkä, mutta ei lähestulkoonkaan niin herkkä, kuin vaikkapa Yammun R1 .
cool.gif

Kun tuos aiemmi oli maininta että Pilot power olis noin sentin leveempi kuin Sportec m3 niin ajattelin kun nyt meni kankaille tuo metukka ja tähän hätään ei saa kuin 180/55 lettua että oliskohan se iha ok. Kuulin tuos että jotkut käyttää ihan yleensä 180 rengasta vaik 190 olis alkup. Kuulemma ketterämpi ajella. Comments ??
nixweiss.gif

Kun tuos aiemmi oli maininta että Pilot power olis noin sentin leveempi kuin Sportec m3 niin ajattelin kun nyt meni kankaille tuo metukka ja tähän hätään ei saa kuin 180/55 lettua että oliskohan se iha ok. Kuulin tuos että jotkut käyttää ihan yleensä 180 rengasta vaik 190 olis alkup. Kuulemma ketterämpi ajella. Comments ??
nixweiss.gif
Onhan se profiilikysymyskin, mutta toki 180 on periaatteessa ketterämpi.

-hh-

Semmonen havainto vielä, että MPP on luokkaa sentin leveämpi gummi kuin M3 koossa 190/50. Tuntuu ajossa jonkin verran. M3:lla kanttaa mielestäni helpommin, ehkäpä juuri kapeuden vuoksi. MPP on räyhäkkäämmän näköinen.
eilen saapui setti micheliniä/metzleriä pihaan ja ihan mielenkiinnosta mittasin tuon m3:sen leveyden 2 eri renkaasta ja molemmissa oli 190,2 ja z4 oli 189,6.pp en mitannut koska ne olivat 180leveitä!sitten vertailin tuota m3 ja pilot poweria ni ne on hieman eri mallisia renkaita vaikka sport kumeja molemmat ovatkin tuo pp on profiililtaan enemmän pyöreä kun takanta päin katsoo kun taas m3 on hieman jyrkempi/terävämpi profiililtaan(muistuttaa enemmän loppuun ajettua ratarengasta).nyt on n:1500km kokemusta tuosta m3 josta n:300km radalla ja erittäin tyytyväinen olen.

M3:sta suosittelen Gixxuun minäkin. Viime kesänä kaksi eri M3:sta alla ja 11.000km tuli kilsoja (radalla niistä n. 1500). Molemmissa on kadulle vielä melkein puolet jäljellä, sivussa ei niinkään...

Katuajo mulla on lähinnä mutkatietä,joten sen takia saan kohtuu hyvin kestämään renkaat, kun suoraan ajoa tulee tod vähän.

Sateella hyvä pito ja sateella tuli ajettua myös rataa. Uskaltaa luottaa myös sadekelissä. Toki järki käteen, varsinkin oikeaan.

Radallakin toimii harrasteajajan renkaana todella hyvin, pitoa riittää.

M3:sta suosittelen Gixxuun minäkin. Viime kesänä kaksi eri M3:sta alla ja 11.000km tuli kilsoja (radalla niistä n. 1500). Molemmissa on kadulle vielä melkein puolet jäljellä, sivussa ei niinkään...

Katuajo mulla on lähinnä mutkatietä,joten sen takia saan kohtuu hyvin kestämään renkaat, kun suoraan ajoa tulee tod vähän.

Sateella hyvä pito ja sateella tuli ajettua myös rataa. Uskaltaa luottaa myös sadekelissä. Toki järki käteen, varsinkin oikeaan.

Radallakin toimii harrasteajajan renkaana todella hyvin, pitoa riittää.
Hmm.. juu. Oispa varaa pitää Bandussakin M3:a. Oli ennen nykyistä ja edellistä Power 2CT settiä sen edeltäjät M1:t, ja olipa mahtavan hyvä rinkula sekin jo (tosin kesti vaan rapiat 4,5 tkm). Kiva olisi koittaa onko pari numeroa lisää tehnyt paremman renkaan. No, Z6 jo kaapissa, tulee seuraavaksi.

-hh-

vähän OT: paljonkos porukalla kestäny noi PP2CT rinkulat ja millä mopottimella, ajolla, edessä/takana???

Back