• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K1200S ja akkulaturi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osasetin verkkokaupassa näytti maksavan 54.- egee toi XS800 CTEK laturi. Olisko se riittävä.
Mopokäyttöön kyllä
thumbs-up.gif
Molemmista sanotaan jotta The charger can be connected for months, ideal for seasonal vehicles. ja eroa oikeastaan:

XS-800 Charges lead-acid batteries (Wet, MF, GEL and AGM) from 1.2Ah to 32Ah, 1.2-100Ah maintenance charging.

MULTI XS-3600 Charges lead-acid batteries (Wet, MF, GEL and AGM) from 1.2Ah to 120Ah. Three unique charging modes for use on small batteries, large batteries and a special cold mode that is also suitable for AGM batteries.

Mutta huomioi sitten että tosiaan saat XS-800 etkä XC-800, sillä jälkimmäinen on 6V laturi
wink.gif

No hitto, mullahan on CTEK Onyx -laturi ostettu autoa varten täällä talvisäilytyspaikassa. Tarkemmin tutkimalla kyljessä lukee model: XS 7000. Muuten samanlainen kuin tuo esitteessä oleva XS 7000, mutta mode-nappula ja alarivin merkkivalot puuttuvat (vain virtaledi). Ohjeissa lukee, että 14-225Ah akuille ja KS:n akku on juuri tuo 14Ah ja paketissakin lukee vielä tuo AGM. Olen kuvitellut liian tehokkaaksi ja vääräksi mopolle, mutta kai tuota uskaltaa käyttää. No ei mun kai tarvitsekaan mennä laturikauppaan.

fiksu laturi.ite olen käyttänyt sellasta tasajännitelaturia???mitä käytetään noissa varojärjestelmissä(kulkuvalot-hälyjärjestelmät)se pitää akuissa aina tasajännitteen noin 12,9 v voi pitää pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti kiinni. sillä ducen akun herättelin viime talvena(16ah)eikä tarvinnu akkukauppaan rynnätä.on vaan iso möhkäle(n.6-7kg)
idea3.gif

ite olen käyttänyt sellasta tasajännitelaturia mitä käytetään noissa varojärjestelmissä(kulkuvalot-hälyjärjestelmät)
Hiukka samantapainenhan se on noissa UPS:eissakin, mutta akku siellä sisällä onkin jo kokonaan toista maata - ei sovellu mopokäyttöön
confused_orig.gif
Akku on suunniteltu jatkuvaan lataukseen ja rauhalliseen purkuun aina syväpurkuun saakka. No tuo lataus ei sinällään, mutta starttivirta voi jäädä hiukka niukahkoksi
omg.gif
Tosin en sitten tiedä vaatiiko tuo "jatkuvaladattava akku" jotain erikoista laturiltakin => laturi ei olisi yhteensopiva ajoneuvoakkujen kanssa
nixweiss.gif
No tuskin se täyteen latauksessa mitään tekee, mutta ei välttämättä kannata jättää koko talveksi tuollaisen laturin perään
lookaround_orig.gif

siellä systeemis oli sellanen 60ah suljettu japsien tekele.on ollu 7vuotta ooppelin vectras ja vieläkin toimii moitteettomasti.toinen niistä ollu apuakkuna,nollan kelis viä pyörittää traktorin käyntiin.siinä on kaks asentoo,ylläpitolataus--pikalataus.

Back