• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K1100LT:n ABS valo vilkkuu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulta saattaisi löytyä kunnostettu ABS yksikkö, kunhan puran sen ja tutkin mikä siinä on.
Soita mulle, puh 050 5768 480.

Elikkä pyörä herjasi virhekoodia 7 control unit.
Huom! Tämä pyörä on viestin alusta poiketen eri pyörä vuosimallia 1992,
jossa on vielä tämä ABS1 jarrujärjestelmä, joka on vuosimallin 90-92 K100RS malleissa.

Vikahan viittaa siinä penkin alla olevaan CONTROL UNIT ABS (34 52 1 459 924) osaan.
Sehän on sellainen sähköinen osa jonka ei uskois oikein helpolla menevän rikki.

vai onko vika HYDRAULIC UNIT (34 51 2 310 442) yksiköissä, joita tässä vuoden 1992 mallissa on 2kpl.
Eli nämä on niitä "pallukoita" takarenkaan molemmin puolin.

Aattelin vielä irrottaa akkua ja kokeilla ABSin nollausta. Jos ne ei onnistu, niin aattelin ostaa
käytettynä sen "control unit" yksikön, mikä se sitten onkaan.

Mä voisin ostaa tuon GS 911:n mutta mikähän se sopiva hinta on? Mulla on pari pyörää mihin se käy, tosin ABS:t on vaan toisessa. Saako tuolla muita vikakoodeja ulos?

rellonen sanoi:
Mä voisin ostaa tuon GS 911:n mutta mikähän se sopiva hinta on? Mulla on pari pyörää mihin se käy, tosin ABS:t on vaan toisessa. Saako tuolla muita vikakoodeja ulos?

Saahan tuolla vikakoodit, jotka Motronic ja ABS "ulos-antavat". Pääsääntö tietty, että mitä vanhempi mopo, sen karumpi/lyhyempi lista. Tuolla vanhemmalla 3-pinnisellä ei myöskään saa "live-dataa" moottorin toiminnasta.

Vaihdoin control unitin siitä akun takaa. mutta ei tullu vieläkään ABS jarrut kuntoon.
Vilkkuu nyt kolme kertaa, jolloin viittaisi etujarrun anturiin. En oo kyllä ihan vakuuttunut tuosta vikakoodin oikeellisuudesta.
Aloin miettimään, että miten lasketaan tuo välähdysten määrä. Loogiselta tuntuu, että kun on ollut ensin se kiinteä valo, niin sitten lasketaan siitä ne vilkutukset. yks lyhyt toinen lyhyt ja kolmannella jää pidemmäksi aikaa päälle. Tulkinta on että virhekoodi kolme on oikea määrä. Vai olisiko sittenkin kaksi vilkutusta ja sitä kiinteää pitkää ei laskettais ollenkaaan?

Prätkis sanoi:
Aloin miettimään, että miten lasketaan tuo välähdysten määrä. Loogiselta tuntuu, että kun on ollut ensin se kiinteä valo, niin sitten lasketaan siitä ne vilkutukset. yks lyhyt toinen lyhyt ja kolmannella jää pidemmäksi aikaa päälle. Tulkinta on että virhekoodi kolme on oikea määrä. Vai olisiko sittenkin kaksi vilkutusta ja sitä kiinteää pitkää ei laskettais ollenkaaan?

Tuo on kaksi vilkutusta.
Kiinteää pitkää ei lasketa.

Back