• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K/N vapariin öljyä mistä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja busai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
K/N vapariin tarttis öljyä saada,mistä sitä saa erikseen ostettua,vai voiko sen öljytä jollain muulla?

Storm, tarvis itsekkin käydä hakemassa. Hintaa tais olla vajaa 20,-, sisältää puhdistusaineen ja öljyn.

löytyy myös Mopo-Sportista Vantaan petikosta sekä Auto-Racingista Lauttasaaresta.

Ps. mulla olisi tarpeettomana lähes täysi purkki vaahtomuovisuodattimen kanssa käytettävää öljyä, halavalla.

Lahdesta itse ostin Rikun huollosta. Oli silloin ainakin ihan hyllytavaraa puhdistussetti. Elä sitten öljyä tukkoon sitä.

Mitäs jos säästäis ja pesis fairy vedellä ja öljyäis vaikka crc:seellä tai kastais sientä johkin öljyyn ja sillä vähän painelis konnaa?

Öljyn koostumuksen merkitys on puuvillasuodattimessa varmasti aika oleellinen. Koska itse suodatinhan on periaatteessa vain suht harva harso, jonka pointti on periaatteessa toimia vain sen öljyn "selkärankana". Eli öljy tekee pääosin sen itse suodatustyön.

Näin voisi ajatella että öljyn viskositeetti, "tahmeus" jne.. on hyvinkin tarkkaa..

Tässäkohtaa hyväksyn tuon "täsmätuotteen" statuksen, enkä usko edes Iso-D:n suoriutuvan tehtävästä kunnialla..
biggrin.gif

Rasvanpoistoaine, astianpesuaine ym....ym... ja tällaisella
55-FiberFilterOil.jpg
ainakin minä puhdistan ja öljyän BMC:n suodatinta. Purnukka maksaa jotain 15 euron tienoilla ja on melko riittoisaa, koska eihän tuota nyt poskettomasti tarvitse laittaa.

Foami tyyppiselle filtterille löytyy omansa.

Jos joku Oulun seudulla haluaa K&N puhdistus et öljy putelit joita on yhteen putsariin käytetty niin saa käydä hakeen. Korvaus omantunnon mukaan

No tuli ny uhrattua se 16e k/n huoltosettiin ja oikein ohjeetkin on jos lontoo taipuis ni vois olla apuakin,mutta oli siinä pari selkeetä kuvaa,mites se öljyn laitto,laitetaanko sitä vaan siihen "harjalle",valuen siitä uran pohjalle?

Hommasin tossa talvella jo toisen huolrosetin ihan siksi, että siinä se öljy on SPRAY pullossa on niin paljon fiksumpi.
Olisko ollut kiiltovaunusta...

Tuo spray ois ollu paree,mutta stormilla ei ollut kuin normi pullossa,äsken pesin filtterin, hyvin lähti paska,jostain luin ettei sitä öljyä pitäs siihen filtteriin levittää kuin joku 30ml,kuulostaa aika vähältä?

No tuli ny uhrattua se 16e k/n huoltosettiin ja oikein ohjeetkin on jos lontoo taipuis ni vois olla apuakin,mutta oli siinä pari selkeetä kuvaa,mites se öljyn laitto,laitetaanko sitä vaan siihen "harjalle",valuen siitä uran pohjalle?
Oikeestaan sitä ei laiteta niin paljon että se valuu. Harjat vaan kostutetaan, öljy kyllä imeytyy siitä koko pinnalle. Kokeile niin näet.

Kai busai huomasit miten busassa ilma liikkuu, siis sisältä ulospäin, elikkäs pesuaine levitetään sinne sisälle ja pestää ulkoa sisäänpäin, öljykin tais tulla nurinpäin vrt ohjetta, en nyt muista enää tarkkaan..

Ja öjyä ei mene paljoa, huomaat kun kokeilet ensimmäiseen..

Back