• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Juttua: Diablo, Diablo Strada ja Z6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mielenkiintoinen juttu, thanks. Todistelee sitä, että normikuskin on turha tuhlata rahojaan pehmeisiin, nopeasti kuluviin sporttirenkaisiin.
thumbs-up.gif

Tuo tuli todettua tänä kesänä Z6:lla 10r:ssä..  
sport05.gif
Eli uskallat suositella Z6:sta kymppiin? Jos näin, niin pitääpä laittaa korvan taakse ensi kesää ja takarenkaan uusimista ajatellen!
Kävin renkaalla (takanen, edessä M-1:nen) radallakin jonkun 5 kertaa viime kesänä. Nyt mulla on alla ratarenkaat, mutta z6:llakin uskalsi vetää aloittelijaksi ihan kunnolla. Ahvenistolla kävi polvet asvaltissa (niin vaikeaa kuin se siellä onkin..
tounge.gif
), mutta avauksia en uskaltanut tonnisen väännöllä kovilla kierroksilla lähetellä..
blush.gif

Kadulle mitä mainioin, pito riittää, vakaa ajaa, mutta ei kuitenkaan profiililtaan ihan lättänä touring-rengas -> kääntyy kurveihin. Lisäksi kestävyys näytti hyvältä vaikka vaihdoinkin ratarenkaisiin kesken. Reilun 2tkm matkalla ei ollut oikein yhtä milliäkään kulunut keskeltä 6mm:stä takarenkaasta. Harmitti myydä lähes uusi takanen satkulla pois, mutta kun ei noita kaikkia ehdi ajamaan kun "ympyrän" muotoinen mutkapätkä alkoi vetää puoleensa..
biggrin.gif

Voin kyllä suositella rengasta perusajeluun tonniseenkin jos ei ratailu ole ykkössijalla.

Eli uskallat suositella Z6:sta kymppiin?
Z6:n ainoa huono puoli on takarenkaan "yllättävä" loppuunkuluminen. Se näyttää hyvältä siihen asti, kunnes siinä onkin jo yht'äkkiä kankaat esillä.

Tällä foorumilla oli jonkun ottamana erinomainen kuvapari uudesta ja vanhasta Z6:sta, en löytänyt sitä, jos joku löytäisi ja linkittäisi...

Eli uskallat suositella Z6:sta kymppiin?
Z6:n ainoa huono puoli on takarenkaan "yllättävä" loppuunkuluminen. Se näyttää hyvältä siihen asti, kunnes siinä onkin jo yht'äkkiä kankaat esillä.

Tällä foorumilla oli jonkun ottamana erinomainen kuvapari uudesta ja vanhasta Z6:sta, en löytänyt sitä, jos joku löytäisi ja linkittäisi...
Joo, itse asiassa Diabloissa sama homma. Itse totesin, että kun ne keskustaa lähimmät urat on n. 1mm, niin silloin alkaa keskellä olla kudokset lähellä.

Touring-kumissa ei kuluminen ole niin nopeaa, mutta esim. corsat karahti itsellä tosi varkain kankaille.
omg.gif

Huomasin kiihdytyksissä kun tuntui pito välillä katoavan ja kun pysähdyin paistoi "kalsarit" keskeltä läiskittäin..
tounge.gif

Ite oon kanssa käyttänyt diabloja useamman kesän kawasaki z1000:ssa, 4-5tkm kestäny takanen... nyt kokeilin z6 takana, kilometrejä jo lähemmäks 5tkm ja pintaa vielä todella reilusti. Varmaan lähemmäks 10tkm pääsee tolla. pidoissa en ole huomannu eroja normi kurvailussa kadulla. jatkossa kyllä pyörii edelleen z6:set alla

Z6 renkaassa on yksi huono ominaisuus katukäytössä tehokkaissa pyörissä, nimittäin kylmemmillä keleillä n. alle 12 ast. kiihdytyksissä pito karkaa yllättävästi. Varsinkin huomaa kun on ajanut muutaman kilsan, ennenkuin on kumi lämmennyt kunnolla, niin kakkosella lähtee lyömään tyhjää ja vauhtiakin on jo kohtuullisesti. Samaa ominaisuutta oli valitellut "virkavallan edustaja" kun bemariin oli Z6 asennettu, että aivan kuin lipsuisi kylmänä.

Aiemmin itsellä Z4 ja misukan piloteilla ei oo tullut vastaava sladeja, mutta on ollut Z6 ylivertainen kestävyydeltään ja pito lämpimänä riittää kadulla aivan riittämiin ja miksei radallakin, jos ei ihan viimmeisiä sekunteja haeta.

Mä olen nyt vakaasti sitä mieltä, että se Koriksen mainitsema Z6:n voimakas keskialueen kulutus on pelkästään kiinni vääristä rengaspaineista. Se kumi kuluu vain keskeltä, kun on painetta liikaa. Mulla on mun Strommissa n. 2.5 - 2.6 bar molemissa kumeissa ja kulutus on pyörevää. Mä en todellakaan köröttele mun fillarilla ja painoa on myös kohtuullisesti päällä.

Uskaltakaa kokeilla vaan muutama sata millibaari pienempiä paineita, niin keskikulutus loppuu kokonaan. Edit: Niin ja pitoakin tulee lisää...

033102beer_1_prv.gif

Heinäkuusta alkaen Diablo Strada alla takana, pidossa ei kovassakaan ajossa mutkateillä huomattavaa eroa Diabloon, mutta huomattavasti kulutuskestävämpi, sen jo näkee nyt. Hyvin tyytyväinen. Ja mopo on XX.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Mä olen nyt vakaasti sitä mieltä, että se Koriksen mainitsema Z6:n voimakas keskialueen kulutus on pelkästään kiinni vääristä rengaspaineista. Se kumi kuluu vain keskeltä, kun on painetta liikaa. Mulla on mun Strommissa n. 2.5 - 2.6 bar molemissa kumeissa ja kulutus on pyörevää. Mä en todellakaan köröttele mun fillarilla ja painoa on myös kohtuullisesti päällä.

Uskaltakaa kokeilla vaan muutama sata millibaari pienempiä paineita, niin keskikulutus loppuu kokonaan. Edit: Niin ja pitoakin tulee lisää...

033102beer_1_prv.gif
Täytyy minunkin sotkea lusikkaa tähän soppaan.
Itse olen takarenkaassa pitänyt painetta lähemmäksi 3,5bar (suositus 2,9bar). Eikä tuo ole mitenkään yllättäen kulunut loppuun. Tosin meikäläisellä renkaalle koittaa vaihto kun ensimmäinen kulutusmerkki tulee näkyviin mutta ei tuo sittenkään ole ole ihan päivän päälle näköjään. En ole yhtään noista kolmesta Z6:sta ehtinyt kankaille ajaa.

Olisko kellään laittaa kuvaa z6:sen kulutusmerkistä tai jos ei oo kuvaa, niin voisko joku selittää, että miltä se näyttää. Mulla on menossa eka setti z6:sta ja olis kiva tietää, että minkälaista kulutusmerkkiä niistä etsisi.

Meinaat siis ihan vakavalla naamalla, että sopivilla paineilla Z6 takarenkaan saa ajettua kankaille siten, että ne kankaat eivät pilkistä keskeltä?

Minä taas veikkaan, että jos Z6:n takarenkaan ajaa kankaille, niin ne kankaat ovat keskellä.

Mun pointti on kuitenkin siinä, että Z6 takarengas on siinä mielessä vaarallinen, että se näyttää hyvältä myös juuri hetkeä ennen kankaiden esiintuloa.
Keskellä ei ole mitään uraa tai varoitusmerkkiä, ja ne reunaurat ovat ok syviä normikuskilla, vaikka keskellä olisikin jo kudokset näkyvissä.

Back